ביטול צוואה על ידי בית המשפט

ביטול צוואה הינו מונח משפטי שמייצג ביטול צוואה על ידי בית המשפט. בשל הסיבה שהמטרה של הצוואה היא לשקף את הרצונות ואת הכוונות הנוכחיות של כותב הצוואה, לכותב הצוואה יש את הזכות לבטל צוואה בכל עת שיחפוץ. אנחנו ממש מקווים שתגמרו אומר לקרוא את המאמר שלפניכם למן ראשיתו ועד לסופו, וכך תגלו עובדות מרעישות על – ביטול צוואה על ידי בית המשפט.

 

ביטול צוואה על ידי בית המשפט
ביטול צוואה על ידי בית המשפט

מה המשמעות האמתית שעומדת מאחורי ביטול צוואה על ידי בית המשפט?

בתי המשפט במרחבי מדינת ישראל עוסקים בכל המקרים הקשורים לרכושו של אדם שהלך לעולמו. במקרה שכזה צוואה הינה נושא נפלא. יהיה קל לעבור בבית המשפט אם הצוואה לא תהיה מבוטלת. ייתכן שתרצו לדון בתיק צוואה, לשלם את דמי מילוי ואף להתחיל את התהליך ובית המשפט יפסוק בוודאי בהתאם. נשאלות השאלות החשובות – האם במדינת ישראל ניתן לבצע ביטול צוואה על ידי בית המשפט כהלכה באמצעות יצירת צוואה חדשה? או באמצעות אם מוריש כותב לבית המשפט שהוא מעוניין בעצם לבטל את הצוואה? האם ניתן לבטל צוואה על ידי מעשה הרס? צוואה היא קביעה של אינטרס של אדם בנוגע לסילוק רכושו או עזבונו לאחר פטירתו. אפשרי לבצע ביטול צוואה על ידי בית המשפט או לחלופין לשנות צוואה כמה שאדם רוצה. על פי החוק בארץ, ניתן לבטל צוואה באמצעות יישום צוואה אחרת או פעולות מסוימות של מניפולציה. ישנם מקרים רבים שבהם בני אדם עשויים לרצות לשנות את הצוואה שלהם. על מנת להימנע מכך, צריך לכלול סעיף אי תחרות. באופן כללי, צוואה הינה קביעה של אינטרס של אדם בנוגע לסילוק רכושו או עזבונו לאחר פטירתו. אפשרי לבצע ביטול צוואה על ידי בית המשפט, כמו גם לשנות צוואה כמה שאדם רוצה. על פי חוק, ניתן לבטל צוואה באמצעות יישום צוואה אחרת או פעולות מסוימות של מניפולציה. על ידי עריכת צוואה חדשה, הצוואה הישנה מתבטלת. צריך פשוט לערוך צוואה חדשה ולוודא שיש בה שפה המבטלת במפורש את הצוואה הקודמת. למוריש מומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין לתכנון עיזבון. עורך הדין אמור לסייע בביצוע הפורמליות הנדרשות לצורך עריכת הצוואה. ברגע שהצוואה החדשה תקפה היא הופכת את כל הצוואות הקודמות לבטלות. ניתן לדרוש צוואה חדשה אם בני זוג עוברים גירושין, ייתכן שתרצו לשנות את הצוואה שלכם, אם אחד מבני הזוג המוזכרים בצוואה נפטר, יש לשנות את הצוואה כדי להכתיב יורש חדש, כאשר אחד חווה הבדל עצום בערך העיזבון. זה יכול להתרחש אם יש שינוי משמעותי באחזקות המניות, למשל.


באיזה תרחישים אפשרי לבצע ביטול צוואה על ידי בית המשפט?

ביטול צוואה על ידי בית המשפט על ידי מצווה אפשרי במיוחד כאשר יופיעו התרחישים הבאים –

  1. יש את המעורבות בחברה עסקית חדשה.
  2. נישואין, גירושין או פרידה.
  3. יש רכישה של נכס משמעותי או השקעה חדשה.
  4. נולדו ילד או נכד חדש.
  5. תנועה למדינה חדשה.
  6. חלק עיקרי מהעיזבון אינו קיים עוד או לחלק עיקרי בנחלה יש שינוי משמעותי בערך.
  7. מוות של אדם אהוב.
  8. מוטב או מנהל עיזבון בשם נפטר או לא זמין.


מה הן האופציות של ביטול צוואה על ידי בית המשפט?

צריך להיות רק מקור אחד של צוואה, וחשוב מאוד להגיש את המקור בעת הגשת בקשה לצוואה. לכן, חשוב מאוד לשמור את הצוואה המקורית במקום בטוח בו ניתן לאתר אותה בקלות בעת הצורך. ישנן שלוש אפשרויות –

  1. לשמור את הצוואה בעצמכם – אם תבחרו באפשרות זאת, עליכם להגיש את הצוואה המקורית בכספת, או במיקום דומה.
  2. תשאירו את הצוואה אצל עורך הדין שלכם – זאת הייתה הנורמה בעת ובעונה אחת. יש לו יתרונות כגון – שמירה ואבטחה, אך לאור הניידות ואריכות החיים של אנשים, הוא לא חף מכמה חסרונות. שאלת המפתח שיש לשאול את עצמכם היא האם, בנסיבות העניין, ריאלי להניח שכאשר יהיה צורך בצוואה יוכלו השארים לאתר את עורך הדין או משרד עורכי הדין שיש להם משמורת על הצוואה המקורית?
  3. תפקידו את הצוואה בבית המשפט – תמורת כמה שקלים, אתם יכולים להפקיד צוואה מקורית לשמירה בטוחה בבתי המשפט . אנחנו חושבים שזו אפשרות מעניינת מאוד, במיוחד אם אתם מספרים לאנשים מה עשיתם.

ביטול צוואה על ידי בית המשפט – אלא אם כן אתם כותבים צוואות מרובות, על פי רוב עליכם לבטל את כל הצוואות הקודמות בעת כתיבת צוואות חדשות. הביטול צריך להיעשות במפורש בנוסח הצוואה החדשה. בדרך כלל, ניתן להעמיד צוואה מקורית בלבד. אם המקור אבד, ההנחה היא שהמוריש השמיד אותו ובכך ביטל אותו. ניתן להתגבר על הנחה זו, אבל בקושי ניכר. אם לא ניתן לאתר צוואה, מקובל לפרסם, בעיקר לעורכי דין מקומיים, כדי לנסות לאתר אותה. קשה מאוד להתמודד עם צוואה שאבדה או שלא במקומה, ומכיוון שכך חשוב ביותר לשמור צוואות מקוריות במקום בטוח תוך כדי הקפדה על איתורן בעת ​​הצורך. אם אין באפשרותכם לאתר צוואה אבודה, ואין באפשרותכם להפריך את ההנחה שהיא הושמדה במזיד, אזי העיזבון ינוהל בהתאם לצוואה הקודמת הבאה, או אם אין כזו, כצוואה. הרס – צוואה שהושמדה על ידי המוריש מבוטלת. אתם יכולים לבטל צוואה באמצעות קריעתה, שריפתה וכיוצא בכך. לעתים קרובות, אם תכתבו צוואה חדשה, ייתכן שתרצו להשמיד צוואה קודמת. לפיכך, אם יש חשש כלשהו לגבי תוקף צוואה חדשה, אזי שמירת צוואה תקפה קודמת יכולה להועיל.


מה צריך לעשות בעת ביטול צוואה על ידי בית המשפט?

אפשרי לבצע ביטול צוואה על ידי בית המשפט על ידי כתיבה. זוהי אפשרות פחות פופולרית בכל הנוגע לביטול הצוואה. על המצווה לכתוב ולהודות שברצונו לבצע ביטול צוואה על ידי בית המשפט. כותב הצוואה נדרש לפעול לפי הפורמליות הנדרשות בחוק. הכתיבה של הצוואה צריכה להיעשות באמצעות המוריש באופן אישי ולהגיש לבית המשפט. יש לבצע ביטול צוואה על ידי בית המשפט כאשר המצווה הינו בר דעת ולוודא שהוא מנמק סיבה מוצדקת. ברוב המקרים צוואה חדשה נערכת בתהליך ביטול צוואה על ידי בית המשפט הקודמת. המוריש צריך לוודא שהם מעמידים את צוואתו בקפידה בשל העובדה שבדרך אחרת אפשר לבטל את הצוואה אם לא ימצאו את הצוואה לאחר מותו של כותב הצוואה. אם המוריש נפטר והצוואה נסתרת או לא ניתן למצוא אותה אז המדינה מגדירה את המוות כמעושה. יש מדינות, לעומת זאת, שאם המשפחה יכולה להוכיח אחרת או לספק את הצוואה בדיונים בבית המשפט, הצוואה לא תבוטל. אם לא ניתן למסור את הצוואה, יבחר בית המשפט לחלק את הנכסים באמצעות חוק הירושות.


לסיכום

צוואה הינה מסמך חשוב המסייע בפתרון הרבה סכסוכים שעלולים להיווצר בעת פטירת המוריש. חלוקת הנכסים עלולה להוביל לנשירת המשפחה והממשלה תסיים עם הנכסים אם לא יימצא הפתרון. בשל כך יש לוודא כי ביטול צוואה היא חוקית וכי הצוואה החדשה תינתן לתוקף בהקדם האפשרי. הדבר יקטין את סיכויי הסכסוך בין בני המשפחה במקרה שהמוריש ימות בטרם תוקפם הצוואה החדשה. מומלץ גם קודציל שכן המסמך יכול לשמש כתוספת לצוואה. במקרה של ביטול הצוואה, יש להציג את הקודציל לפני מתן תוקף לצוואה החדשה. ופה אנחנו נכנסים לתמונה, כיוון שאנחנו מתמחים בתחום של ביטול צוואה על ידי בית המשפט.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: