ביטול צו קיום צוואה

במאמר זה, נדון בתהליך ביטול צו קיום צוואה. נעסוק בהליך של ביטול צו קיום צוואה, ביטול באמצעות צוואה אחרת, ביטול באמצעות כתיבה וכיצד להשמיד צוואה. תבצעו את התהליך הזה אם אתם מעוניינים למחוק או לבטל צוואה שכבר הגשתם באופן רשמי. מוטב תעשו באם תחליטו לקרוא את המאמר שלפניכם למן ראשיתו ועד לתומו, וכך תשאבו הרבה מידע על – ביטול צו קיום צוואה.

 

ביטול צו קיום צוואה
ביטול צו קיום צוואה

מה המשמעות של ביטול צו קיום צוואה בעקבות נישואין?

על פי החוק, נישואין יבטלו כל צוואות שנוצרו לפני תאריך הנישואין. אם זה קורה, ונעלם מעיניהם, העיזבון עובר תחת חוקי הצוואה. ההנחה כאן היא שיחידים ירצו לפרנס את בן זוגם החדש. על פי כללי הירושה, בן זוג זכאי למורשת סטטוטורית, כל החפצים האישיים ומחצית יתרת העיזבון, אם יש ילדים של המנוח שיורשים את המחצית השנייה. אם אין ילדים אז בן הזוג יקבל על פי רוב את כל העיזבון. זה לא תמיד משקף את רצונותיו של אדם, במיוחד במקרים של נישואים שניים. ישנן שתי דרכים להימנע מכך – הראשונה, ליצור צוואה תוך כדי הרהור על נישואין. זה מחייב עמידה בקריטריונים ספציפיים, שהעיקרי שבהם הוא שהצוואה ערוכה תוך כדי התבוננות בנישואין לאדם מסוים – לא נישואין באופן כללי. השניה, להכין צוואה חדשה לאחר החתונה. ברם, עליכם להתייעץ בכל מקרה, במיוחד אם אתם מבצעים הפרשה מוגבלת עבור בן הזוג שלכם, מכיוון שיש להם זכות משפטית לערער על צוואות שאינן מספקות עבורן תנאים מספקים על פי חוק הירושה .


כיצד לבצע ביטול צו קיום צוואה?

אמצעי נפוץ נוסף לשם ביטול צו קיום צוואה הוא פשוט השמדת המקור של הצוואה. זה משמש לעתים קרובות את מי שלא רוצה ליצור צוואה חדשה ופשוט רוצה לבטל את הצוואה שנקבעה. בעת השמדת צוואה, יש כמה צעדים שצריך לנקוט, על מנת להבטיח שכל הקרקע מכוסה. קודם כל, תוודאו שאתם משמידים את כל העותקים. אמנם לא תמיד מתקבלים עותקי צוואה ומועדף על מקור, אך תמיד בטוח לוודא שכל עותק ידוע של הצוואה הישנה שלכם מושמד. תבדקו עם עורך הדין שלכם ועם כל היקרים לכם שיש להם עותק של הצוואה ביחד עם המקור. בנוסף לכך, ייתכן שיש לכם עותק מאוחסן בבית בכספת או בתיבת דואר. ייתכן שתרצו גם לבדוק עם עורך הדין ששימש ליצירת הצוואה, משום שעורך הדין עשוי להיות מודע למי תכננתם לשלוח עותקים או לכמה עותקים הוא הכין בביקור שלכם הראשוני. כמו כן, תוודאו שכל העותקים מושמדים ביסודיות. ייתכן שתוכלו פשוט לכתוב "מבוטל" על פני כל עמוד, אך השופטים והמוציאים לפועל עשויים שלא לראות בכך ביטול צו קיום צוואה לחלוטין. האפשרות הטובה ביותר שלכם היא להשמיד ביסודיות את כל העותקים באמצעות גריסה או צריבה, מה שיסיר את כל הבלבול האפשרי לגבי שאר הדפים. אם מישהו אחר הורס עבורכם את הצוואה, כדאי שתוודאו שאתם נותנים לו אישור ישיר ותנסו גם להיות נוכחים בחדר כאשר הוא מושמד, וזאת על מנת להבטיח שהצוואה שלכם מושמדת כהלכה ואתם עדים. אחרי שהרסתם את הצוואה, תודיעו לאחרים שעשיתם את זה. יודיע למעורבים שתכנית העיזבון משתנה, אבל גם יוכיח כי בכוונה השמידו את הצוואה כאמצעי לביטולה. זה ימנע מאנשים לצאת עם עותקים שלא הכרתם.


האם ביטול צו קיום צוואה יכול להתקיים על ידי השמדת הצוואה?

אתם יכולים לבצע ביטול צו קיום צוואה באמצעות השמדה של הצוואה, כל עוד אתם מתכוונים לבטל אותה על ידי מעשה ההרס שלכם. אם תשמידו בטעות את הצוואה שלכם, הצוואה לא תבוטל. אתם חייבים להיות בעלי היכולת הנפשית הנדרשת בשביל לבטל את הצוואה שלכם על ידי הרס. אם אדם אינו שקול כאשר הוא משמיד את צוואתו, הצוואה איננה מבוטלת בפועל. ההרס אינו יכול להיות סמלי בלבד והוא חייב להיות שלם. זה לא אומר שצריך להשמיד את כל הצוואה, אך יש להשמיד מספיק כדי לפסול את הצוואה. למשל – צוואה עשויה להתבטל אם החתימות של העדים מושמדות, אבל לא אם הן רק נמחקות ונותרות קריאות. ההרס יכול להיעשות על ידי אדם אחר. זה יבטל את הצוואה רק אם זה נעשה בנוכחותכם ובהנחייתכם.


האם משמעות ביטול צו קיום צוואה מתבטא בהכנת צוואה חדשה?

תערכו צוואה חדשה – זה עשוי להיראות מובן מאליו ובמקרים רבים הייתם מקווים שהצוואה החדשה שלכם אכן ביצעה ביטול צו קיום צוואה . יחד עם זאת, בדרך כלל בני אדם מגיעים לחטב כאשר יש להם צוואות מרובות להתמודד עם נכסים במדינות שונות. זהו נוהג שכיח למדי, והוא לעתים קרובות העצה הניתנת כאשר לאנשים יש נכסים במספר תחומי שיפוט. קיום צוואה בכל מדינה יכול להפוך את הניהול למהיר יותר, אך אף אומר שיש לכם ייעוץ לגבי כללי הירושה השונים והאם קיימות הגבלות כלשהן על האופן שבו ניתן להשאיר נכסים, כגון – תוך כדי התחשבות בכללי ירושה כפויה. בעוד שמישהו מכין צוואות מרובות, הוא צריך לדאוג להגביל את היקף הצוואות הללו ולהבטיח באופן ספציפי שזה לא מבטל צוואות שנעשו בתחומי שיפוט אחרים. לרוב יהיה סעיף ספציפי שיציין את הרחבת כל ביטול צו קיום צוואה ואת הנכסים הנשלטים על ידי הצוואה. אם לא תספרו לעורך הצוואה שלכם על צוואות אחרות שערכתם, מרבית הסיכויים שסעיף ביטול אוניברסלי ייכלל, שיבטל את כל הצוואות הקודמות בכל מקום בעולם. לשים את הצוואה שלכם במקום ממש בטוח – יש חזקה משפטית שאומרת שאם הצוואה המקורית הייתה ברשותו של המוריש, אדם שזה צוואתו, ובתאריך מותם לא ניתן למצוא אותה, זה יש להניח שהם ביטלו את הצוואה במהלך חייהם על ידי השמדתה. אם זה המצב, העיזבון יעבור על פי כללי הירושות. אתם בכל זמן נתון צריכים לשמור את הצוואה שלכם במקום בטוח, כאשר רצוי באחסון חסין אש, אך זה לא אמור להיות בלתי אפשרי למצוא. תספרו למנהל העיזבון שלכם היכן הצוואה שלכם מאוחסנת, או לחלופין תמסרו את הצוואה לעורך הדין שלכם, על מנת לשמור אותה באחסון המאובטח שלהם. עליכם ליידע את בני המשפחה שלכם, כדי שייצרו קשר עם עורך הדין עם פטירתכם, על מנת שניתן יהיה למסור את הצוואה המקורית. אם אתם מודאגים מעיניים סקרניות, אולי תהיה הקלה לדעת שהמוציאים לפועל יצטרכו לספק ראיות למותכם, כדי שעורך דין ימסור את הצוואה המקורית שלכם.


לסיכום

צוות עורכי הדין המומחים שלנו של עורכי דין לענייני צוואה עומדים לרשותכם על מנת לסייע לכם בסכסוך הצוואה שלכם – בין אם אתם מנהלים עיזבון, מוטב או צד אחר בעל עניין בעיזבון. אם ברצונכם לדון באתגר תוקף פוטנציאלי או בחששות שלכם לגבי תקפות הצוואה, התקשרו אלינו כבר עכשיו. מומלץ שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו משום שאנחנו מתמחים בתחום ביטול צו קיום צוואה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: