בית הדין הרבני גירושין

בני זוג יהודים שהתחתנו כדת משה וישראל, יהיו מחויבים להתיר את נישואיהם דרך הרבנות. נכון להיום בישראל הרבנות היא הגוף היחידי שבסמכותו לתת את הגט. לא מעט זוגות אינם מודעים לזה, אך גם בני זוג שהתחתנו בחתונה אזרחית צריכים להתגרש דרך בית הדין הרבני גירושין. אומנם אין חובה לבני זוג שהתחתנו בחתונה אזרחית לעשות זאת, אך הרבה עושים את זה. בית המשפט לענייני משפחה אינו יכול לעסוק בסוגיית הגט, הוא כן יכול לעסוק בסוגיות אחרות. מהסיבה הזאת תהיו מחויבים לפנות לבית הדין על מנת להתיר את הנישואים. יש כאלה שמנהלים את כל העניינים דרך בית הדין, אחרים מעדיפים לעשות זאת דרך בית המשפט. לא יודעים מתי לפנות לבית הדין הרבני, ומה הכי נכון לכם לעשות? משרדו של רן רייכמן כאן על מנת להפוך את כל סימני השאלה לסימני קריאה.

 

מתי מגיעים לבית הדין הרבני גירושין?

יכולות להיות סיבות שונות שיביאו אתכם למצב שבו תגיעו אל בית הדין הרבני גירושין. יש כאלה שמחליטים לנהל את כל הסוגיות השונות של הגירושין דרך בית הדין הרבני, ולכן הם יגיעו אליו בתדירות גבוהה. אחרים יפנו לבית הדין הרבני רק לאחר גיבוש הסכם גירושין, וקבלת הגט המיוחל. מוטב כי תפנו לבית הדין הרבני בזמן הנכון, על מנת שתוכלו סוף כל סוף לקבל את האישור הרשמי לגירושין. זוג שלא מקבל את הגט מבית הדין הרבני, לא יהיה זוג גרוש על פי המדינה. מכאן ישנה חובה לפנות לבית הדין הרבני בזמן הנכון, כך תוכלו לקבל את האישור שאתם כל כך רוצים לקבל. נדגיש כי מוטב לעשות את הפנייה עם עורך דין מנוסה שמתמחה בענייני גירושין.

 

האם צריך לעשות הסכם גירושין דרך הרבנות?

את הבסיס של הסכם הגירושין מוטב כי תבנו ביחד עם עורך דין לגירושין. מבחינתכם ברגע שאיש מקצוע כמו עורך דין בונה לכם את ההסכם, תוכלו להיות רגועים מסיבות שונות. אחרי שההסכם מוכן, תהיה לכם אפשרות לפנות לבית המשפט או לבית הדין הרבני גירושין. הפנייה אל בית הדין הרבני גירושין נעשית לרוב בקרב זוגות דתיים שמאמינים בהלכה. במקרה שישנה מחלוקת, בית הדין הרבני פוסק בהתאם לחוקי ההלכה. בשונה מבית המשפט שהוא פוסק על פי ההיגיון הסביר, ושם תמיד את טובת הילדים בראש סדרי העדיפויות. עורך דין המנוסה בגירושין ישמח להמליץ לכם היכן לנהל את התביעות השונות כך שתוכלו להיות מרוצים.

 

האם ניתן לכפות את הבעל לתת גט לאישה?

במקרה שבו יש סירוב של אחד הצדדים לגירושין, מוטב לנסות להגיע לגישור עם איש מקצוע. אך אם הבעל מסרב לתת לאישה גט, תוכלו לפנות לבית הדין שיסדיר את המצב. במקרה שבו ישנה עילה לגירושין, הבעל יהיה מחויב לתת גט לאישה. אישה שתהיה מסורבת גט, תוכל לפנות לערכאות שונות להפעלת לחץ על הבעל. ברוב המקרים הפעלת הלחץ בעזרת בית הדין הרבני גירושין תעשה את העבודה הרצויה. בתוך זמן קצר האישה תקבל את הגט המיוחל, והיא סוף כל סוף תוכל לצאת לדרך חדשה. גם אישה שמסרבת להתגרש מהבעל תהיה מחויבת לעשות זאת במקרה שיש עילה לגירושין.

 

לטובת מי פועל בית הדין הרבני גירושין?

יש כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי בית הדין הרבני פועל תמיד לטובת הגבר. הרי בעבר הגישה הייתה כי האישה היא זאת שמכשילה את הנישואין מסיבות שונות. לפיכך לא מעט זוגות מעדיפים לנהל את תביעת הגירושין דרך בית המשפט ולא דרך בית הדין. זה נכון שלבית הדין יש דרכי פעולה שונות בהשוואה לבית המשפט לענייני משפחה. אך כיום אפשר להגיד כי הוא לא עומד באופן אוטומטי לצידו של הגבר במקרה של גירושין. בית הדין הרבני גירושין בוחן את המציאות כמו שהיא, ורק לאחר מכן מגיעה להחלטות. עם עורך דין מנוסה לענייני גירושין, גם נשים יכולות להשיג את מבוקשן בבית הדין הרבני.

 

למי כדאי להתגרש בבית הדין הרבני?

ההחלטה היכן להתגרש היא החלטה חשובה שיכולה לשנות את תמונת המצב כולה. בית הדין הרבני גירושין יכול להיות המקום הנכון עבורכם להתגרש בו. מה אתם צריכים לבחון? את המציאות בדיוק כפי שהיא, על מנת שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה. רק עורך דין המתמחה בענייני גירושין ידע מה צריך לעשות בשביל לסיים את העניין בזמן המהיר ביותר. אף אחד מבני הזוג לא ירצה למרוח את הזמן, השאיפה היא לפתוח דף חדש תוך זמן קצר. לכן אם אתם מתלבטים האם להתגרש דרך בית הדין הרבני, המשרד של עו"ד רן רייכמן כאן על מנת לסייע לכם. צוות המשרד ישמחו לסייע לכם ולהסביר לכם בדיוק היכן הכי כדאי לכם להתגרש. כך תעשו את הצעד הנכון, צעד שיבטיח גירושים מהירים ככל האפשר.

 

מה לא חייב לעשות דרך בית הדין הרבני גירושין?

את הגט עצמו חובה לקבל מבית הדין הרבני, מכיוון שלו יש את הסמכות הבלעדית לעשות זאת. למעט הגט, תוכלו לבצע את כל הפרוצדורות האחרות דרך בית המשפט לענייני משפחה. כל מה שקשור להסכמי משמורת, חלוקת רכוש ותשלום מזונות, אינכם מחויבים לעשות דרך בית הדין הרבני גירושין. כמובן שמוטב שתבחרו את הגוף הנכון שיהיה מסוגל להעניק לכם בדיוק את מבוקשכם. לא תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו אתם מדשדשים במקום, ולא מתקדמים אל עבר השגת היעד. היעד שאותו תרצו להשיג הוא כמובן לקבל גט במהירות האפשרית.

 

מדוע חשוב לפנות לעורך דין לענייני גירושין?

שאלתם את עצמכם כיצד עורך דין לענייני גירושין יעזור לכם מול בית הדין הרבני גירושין? השאלה הזאת היא בהחלט שאלה הגיונית שלא מעט זוגות שואלים את עצמם. הרי יש כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי הם יכולים לפתור את כל הבעיות השונות לגמרי לבד. אז חשוב להסביר כי עורך הדין הוא האיש הנכון שיסייע לכם בהתמודדות זה מול זה. אך יתרה מכך, עורך הדין המנוסה יסייע לכם לעשות את הבחירות הנכונות בזמן אמת. הרי לאורך הדרך תצטרכו לבצע לא מעט בחירות שונות, כאלה שיכולות לשנות את תמונת המצב בשלמותה. רק עורך דין מנוסה לענייני גירושין יאפשר לכם לעשות בחירות שלא תתחרטו עליהן בראייה לאחור.

 

מתגרשים ברבנות? פנו אך ורק אלינו!

האפשרות של גירושין דרך בית הדין הרבני הפכה להיות מאוד פופולארית בשנים האחרונות. אנו מציעים לכם שלא להכניס את עצמכם אל תוך מקום שעלול להיות בעייתי. הכי נכון מבחינתכם יהיה לפנות אל משרדו של עורך הדין רן רייכמן. צוות המשרד בקיא בכל מה שקשור לפנייה אל בית הדין הרבני גירושין, מכל סיבה שהיא. צוות המשרד יספק לכם ליווי אישי, וכמובן ימליץ לכם על הפתרונות השונים שנכונים לכם. עורך הדין יכול לייצג את שני בני הזוג, במקרה שבו ישנה הסכמה. אך הוא גם יכול לייצג רק את אחד מבני הזוג, במקרה שבו ישנה מחלוקת. רוצים להיות בטוחים? פנו לעורך הדין רן רייכמן: 072-3955001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: