בעלי בכלא – כיצד אוכל לקבל מזונות?

בעלי בכלא כיצד אוכל לקבל מזונות? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה מתחום מזונות:

"שלום לעו"ד רייכמן, שמי זהבית מרמת גן, אחרי 12 שנות נישואין ו-2 ילדים משותפים, התדפקו שוטרים על דלתות ביתנו ועצרו את בעלי. התברר שהוא נוכל, עבריין קטן, שכל החיים הסתיר ממני ומהילדים חיים שלמים. פתחתי בהליכי גירושין, נקבעו לנו מזונות בתשלומים שונים אלא שהבעל נכנס לכלא לשנים ארוכות ואין לו שום אפשרות לעמוד בתשלומי המזונות. אני לא יודעת מה לעשות, הוריו של בעלי עמידים והם יכולים לסייע אבל הם מסרבים ולהורי אין כסף. אני עובדת ומרוויחה משכורת ולכן לא עומדת בתנאי הזכאות לסיוע מביטוח לאומי, מה עלי לעשות?"

צפו בקטע:

עו"ד רן רייכמן שאלה משפטית: בעלי בכלא – כיצד אוכל לקבל מזונות? from רן רייכמן on Vimeo.

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

ראשית, אל תאבדי תקווה. שנית, המצב המשפטי הוא שבהחלט את יכולה לתבוע את הוריו של בעלך. על פי תיקון לחוק דיני משפחה ומזונות, סעיפים 4 ו-5, לסבא ולסבתא יש חבות מזונות. לפני שאת תובעת אותם את צריכה להוכיח שמיצית את כל ההליכים נגד גרושך, ניסיתי לפתוח נגדו הליכי הוצאה לפועל.

אמנם הוא נמצא בכלא, אבל אולי יש עדיין רכוש שניתן לעקל. ככל שאת מוכיחה לבית המשפט שמיצית את ההליכים נגדו ועדיין את לא מקבלת מזונות, את יכולה לתבוע את הסבא והסבתא אבל קחי בחשבון שהם יכולים לתבוע את הוריך שיישאו יחד בנטל. בכל מקרה בית המשפט יבדוק אם הסבים יכולים מבחינה כלכלית לממן את עצמם ואת ילדיהם הקטנים, רק אז יחייבו אותם במזונות. שיהיה בהצלחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: