האם אביו של בני יכול למנוע ממני לעזוב את הארץ?

האם אביו של בני יכול למנוע ממני לעזוב את הארץ? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה מתחום משמורת:
"שלום לך עורך דין רייכמן, שמי דנה מתל אביב. לפני 10 שנים הריתי מסטוץ ושמרתי את הילד. אביו לא התעניין בו ולא גידל אותו בשנים הראשונות אבל לפני כ-5 שנים התחיל להראות נוכחות בחייו ואף נפגש איתו באופן קבוע פעם בשבוע לבילוי משותף. לאחרונה נישאתי מחדש ובן זוגי קיבל עבודה מבטיחה מאוד בגרמניה, עבודה שדורשת רילוקיישן של המשפחה. בני נרגש מאוד לקראת המעבר. אביו של בני לעומת זאת, מסרב בכל תוקף למעבר. אני מוכנה להתחייב כי נשוב בתוך 3 שנים ונקיים ביקורים קבועים בארץ, והוא יוכל לבקר אותו כאוות נפשו. הוא מסרב ואנחנו כנראה נגיע לבית המשפט. האם יש לי קייס? האם אאלץ לוותר על הזדמנות זו לשפר את חיינו?".

צפו בקטע:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

השאלה שלך מתחילה בכך שהאב לא רצה לראות את הילד ב-5 השנים הראשונות. עם כל ההבנה לרקע, מבחינת בית המשפט ההיסטוריה פחות חשובה בכך שהאב שלא רצה לראות את הילד. מה שחשוב הוא הנוכחות של האבא היום בחייו של הילד. מבחינת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות לאב יש זכויות לקבל כל החלטה באשר לגורלו של הילד והשאלה היא מה תהיה עמדת בית המשפט. במקרה כמו שלך, את בהחלט יכולה לפנות לבית המשפט (לא לעשות דין עצמי) ולהגיש 'תביעה להגירה עם הקטין'.

בתביעות מסוג זה בית המשפט בודק: מהי טובת הילד, אם מדובר באם שסיכלה את הקשר עד לאותו מועד בין האב לילד או טיפחה את הקשר ושמרה עליו. מהנתונים שאת מתארת, אני שומע שאת דואגת שיהיה קשר רציף בין האב לילד וזו נקודה שבית המשפט יראה אותה כחיובית, אילו בית המשפט היה מתרשם שאת מכחידה את דמות האב ולא מאפשרת את הקשר, הוא (בית המשפט) לא היה מאפשר את הנסיעה. לכן עלייך לפנות בתביעה להגירה, בית המשפט ממנה מומחה שיבדוק מה טובת הילד. בית המשפט, בהתאם לחוות דעת המומחה, ייתן את פסיקתו. על פי רוב, כאשר מדובר בנסיעה מידתית למספר שנים מצומצם, כאשר הקשר בין האב לילד יישמר, יאפשר (בית המשפט) את הנסיעה.

את צריכה להבין שבית המשפט עשוי לבקש ממך בטוחות שיבטיחו את החזרת הילד. לאחרונה היה פסק דין בעניין מאוד דומה ע"י סגן הנשיא שילה מבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, אשר קבע בטוחה של 100 אלף ש"ח על מנת להבטיח שהאם תחזיר את הילד בחזרה לארץ. לכן, ככל שיוכח בבית משפט שהנסיעה היא זמנית, מידתית, הקשר בין האב יישמר וייקבעו מנגנוני קשר. נראה שבית המשפט יקבע ערבויות ויאפשר לך לנסוע, שיהיה בהצלחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: