האם אלמנה יכולה ליהנות גם מהעיזבון וגם מהכתובה?

ran reichman 1 האם אלמנה יכולה ליהנות גם מהעיזבון וגם מהכתובה? – על פי החוק, אין אפשרות לאלמנה ליהנות גם מעיזבונו של בעלה וגם מהכתובה אותה נתן לה בעת נישואיהם, אלא במקרים מיוחדים שיפורטו בהמשך.

הכתובה היא מסמך שמהווה שטר חוב וניתן לממשו בשני מקרים בלבד: במקרה של פטירת הבעל או במקרה של גירושין. בשני המקרים הכתובה באה להסדיר את יכולת הפרנסה של האישה ומבטיחה את עתידה הכלכלי.

בעת פטירת הבעל עומדות בפני אלמנתו 3 אפשרויות שמהן עליה לבחור אחת בלבד:

  • תביעת כתובתה בבית המשפט על פי סעיף 104 לחוק הירושה.
  • בחירה בין העיזבון לכתובה. לפי חוק 11 לחוק הירושה, אין אפשרות לממש את הכתובה במקרה של מות הבעל בנוסף למימוש העיזבון שלו ועל האלמנה לבחור מבין השניים: כתובה או עזבון. כאשר בוחרת האלמנה לממש את מנתה מהעיזבון, יקוזז ממנו סכום הכתובה.
  • קבלת דמי מזונות מהעיזבון. אפשרות זו נעשית רק כאשר מוכח סעיף 56 לחוק הירושה. סעיף זה בחוק מתיר לאלמנה לקבל דמי מזונות מעיזבון בעלה המנוח אם היא נתמכה כלכלית על ידו. דמי המזונות שיינתנו לאלמנה מעיזבון בעלה יהיו בגובה צרכיה ההכרחיים.

הבחירה בין האפשרויות השונות צריכה להיעשות בכובד ראש מתוך בחינת ההיבטים הכלכליים השונים. אנו ממליצים להתייעץ בנושא עם עורך דין העוסק בדיני משפחה, ובעיקר בתחום של צוואות וירושות.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: