האם אני זכאית לירושה של קשיש שטיפלתי בו למרות בקשת ההתנגדות? עו"ד רן רייכמן עונה

האם אני זכאית לירושה של קשיש שטיפלתי בו למרות בקשת ההתנגדות? – אני עובדת שנים רבות כעוזרת בית אצל קשיש שנפטר לאחרונה. במהלך שנות עבודתי אצלו הפכתי להיות חברה קרובה שלו והוא ראה בילד שלי כמו נכד שלו היות ולא היו לו ילדים.

המנוח ערך צוואה שבה הוריש לי ולבני את רכושו וכשביקשתי לקיים את הצוואה, פתאום טען בן דודה של המנוח כי הוא מתנגד לצוואה בטענה שהשפענו על המנוח לכתוב את הצוואה לטובתנו?

האם יש עילה להתנגדות שלו? עו"ד רן רייכמן עונה:

שאלה מאוד רחבה שמעסיקה אנשים רבים. ראשית, כל אדם כשיר לבצע ע"פ חוק הרשות המשפטית כל פעולות וזכויות משפטיות, בין השאר לערוך צוואה. אני מבין משאלתך כי למנוח לא הייתה בעיה בצלילות הדעת ולכן הוא ידע להבחין בטיבה של הצוואה.

הטענה העיקרית מתמקדת בהשפעה בלתי הוגנת. לא בכל מקרה בו יש יחסים משפחתיים או קרובים אומרים כי מדובר בהשפעה בלתי הוגנת. המחוקק קבע חזקה שיכולה להיות השפעה בלתי הוגנת כאשר מדובר ביחסי מרות כמו למשל עורך דין-לקוח, רופא-חולה.

השאלות על פי הפסיקה הן למשל מבחן של תלות ועצמאות, האם בודדת את המנוח מקשרים חברתיים. ככל והמבחנים האלה יתנו תשובה שלילית והמנוח לא היה תלוי בך ועשה זאת מרצונו הטוב, בוודאי שאי אפשר יהיה לומר שמדובר בהשפעה בלתי הוגנת ולכן הטענה של הבן דוד תידחה.

עמדת המוצא של המחוקק בחוק הירושה שרצונו של אדם כבודו. ולכן נראה לי שטענתו של בן הדוד להשפעה בלתי הוגנת לא תתקבל.

צפו בקטע מהתכנית:

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו פרטים:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: