האם אפשרי לשנות הסכם גירושין קיים?

2604-1 האם אפשרי לשנות הסכם גירושין קיים? – כפי שכל עורך דין גירושין יכול להעיד, זוגות רבים בוחרים לסיים את קשר הנישואין שלהם ובמקום להתנצח בבית המשפט או בבית הדין הרבני, הם חותמים על הסכם גירושין. באופן כללי, הסכם זה מסדיר את מגוון הסוגיות הנוגעות לגירושין בין בני זוג: משמורת ילדים במקרה שיש ילדים משותפים, מזונות, רכוש וכדומה.

אך האם אפשרי לשנות, או לבטל הסכם גירושים לאחר שכבר נחתם? אם שני הצדדים מאשרים ביצוע שינויים בהסכם או ביטול שלו, יתוקן ההסכם בכתב ויובא לאישורו של בית המשפט. רק לאחר שבית המשפט מאשר זאת, יהיה תוקף לשינוי או לביטול. דרך אחרת לשנות או לבטל הסכם גירושין, היא לבצע את השינוי על ידי צד אחד בלבד, גם אם ללא הסכמת הצד האחר. דרך זו אפשרית כאשר יש עילה מוצדקת לביצוע השינוי מבחינת חוק החוזים.

סוגיית מזונות ילדים היא דווקא חריגה לעניין זה – דיון בבתי המשפט בנושא זה הוא דווקא מקובל במקרים מסוימים בו אחד הצדדים או שניהם מעוניינים לבצע שינויים בתמהיל המזונות או לתבוע הגדלה של המזונות.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >> 

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: