האם האישה זכאית למחצית משכר בעלה שיתקבל רק לאחר הגירושין?

האם האישה זכאית למחצית משכר בעלה שיתקבל רק לאחר הגירושין? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה:

"אני ואשתי בהליכי גירושין ובסך הכל אנחנו מנסים לעבור את התהליך בצורה די חלקה. לאחרונה עלה נושא שמאוד מפריע לשנינו ואנחנו רבים בגללו המון. אני עורך דין ואני עובד על תיק גדול מזה מספר שנים. התיק יסתיים רק בעוד שנתיים ורק אז אקבל את שכרי. השכר גבוה מאוד ואשתי טוענת שגם לה מגיע חצי ממנו. לפי דעתי זו חוצפה, את השכר אקבל אחרי שנתגרש כבר, זה ממש לא קשור אליה. היא טוענת שמגיע לה חצי מהשכר, נכון שזו שטות?"

 עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

כמו שאתה יודע, בתור עורך דין, אין שום דבר פשוט במשפטים ואין שום דבר שהתשובה אליו היא כן או לא, אבל בכל זאת, השאלה שאתה מעלה היא שאלה מעניינת מאוד. הכלל, על פי חוק יחסי ממון, הוא שכל נכס הוא זכות שנצברה במהלך החיים המשותפים הוא נכס בר איזון, נכס משותף שלאשתך מגיע מחצית ממנו. האיזון נעשה מיום הנישואין ועד מועד שנקרא מועד הקרע.

בשאלה אם שכר טרחה שמגיע לך בעבור תיק, הוא נכס בר איזון, סוגיה ממש זהה עלתה לאחרונה בבית המשפט המחוזי בחיפה.

בית המשפט החוזי קבע שיש מבחן שבודק מתי ניתן השירות שבגללו אתה זכאי לאותו שכר טרחה. אם השירות שבגינו אתה זכאי לשכר טרחה ניתן במהלך החיים המשותפים, הרי שחלק משכר הטרחה שמגיע לך בגין אותו שירות, שאשתך הייתה עדיין נשואה לך, היא זכאית לקבל מחציתו ולכן לשאלתך, מאותו חלק יחסי בשכר הטרחה בגין השירות המשפטי שנתת מיום הנישואין ועד אותו מועד קרע, לאשתך יגיע מחצית.

שיהיה בהצלחה!

צפו בקטע:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: