האם הסכם הגירושין תקף גם אם בני הזוג חזרו לחיות יחד?

האם הסכם הגירושין תקף גם אם בני הזוג חזרו לחיות יחד? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה מאלונה מאילת, מתחום הסכמי גירושין:

"אני ובן זוגי נישאנו לפני 20 שנה והבאנו 3 ילדים מקסימים לעולם. לפני 10 שנים היחסים בנינו עלו על שרטון והתגרשנו. בהסכם הגירושין הוחלט כי אני אקבל את הבית ואשלם את תשלומי המשכנתא. אחרי שחיינו בנפרד כמה חודשים חזרנו לגור יחד וחיינו כך עוד 10 שנים, במהלכן הגרוש המשיך לשלם את המשכנתא. עכשיו החלטנו להיפרד באופן סופי והחוצפן הזה מבקש את תשלומי המשכנתא ששילם, כמו גם סכומים ששילם על שיפוצי הדירה במהלך השנים. אם הוא היה גר בבית אחר, הוא היה משלם שכירות, נכון? אז למה אני צריכה להחזיר לו משהו?"

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

שאלתך יוצרת תחושה של היעדר הגינות וחוסר הגינות ואני כבר אומר לך שבבית המשפט לא יהיה לך מזור, הטענה שלך לא תתקבל, עם כל הצער שבדבר. היה בניכם הסכם גירושין, לא פעלתם בהתאם להסכם, לאחר ההסכם חזרתם לחיות יחדיו ובעלך המשיך לשלם את המשכנתא במשך 10 שנים.

טענתו בבית המשפט תהיה כי הוא שילם את המשכנתא בעקבות טעות או הטעייה, ככל הנראה לאור מצג שהוא הבין שיצרת בפניו, שהוא משלם את המשכנתא מתוך כוונה לשיתוף בבית המגורים. אין ספק כי לו היה יודע שהוא משלם את המשכנתא וגם את השיפוצים מבלי שהם יחזרו אליו, הדבר בבחינת היה לשים את כספו על קרן הצבי והוא לא היה עושה זאת. לכן, נראה שבית המשפט יחייב אותך להחזיר לו בתשלומי המשכנתא.

יש גם מידה של חוסר הגינות בתיאור או בחשיבה שלך במובן הזה שמצד אחד את רוצה לקיים את ההסכם, את רוצה שלא יהיו לו זכויות בבית ובאותה נשימה את באה ואת אומרת, אני לא רוצה לתת לו את הזכויות ואת הכספים שהוא שילם. מדובר בטענות סותרות ולכן בבית המשפט הוא יוכל לקבל, לכל הפחות, את החזר מחצית המשכנתא ותשלומי המשכנתא שהוא שילם ולכן אני מציע לך להגיע איתו להבנה בעניין.

צפו בקטע:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: