האם חובות עוברים בירושה?

contract-408216_1280 האם חובות עוברים בירושה? – כאשר אדם הולך לעולמו, לעתים יחד עם נכסיו הוא מוריש גם את חובותיו. כאשר אדם נפטר, עוד לפני שיחולקו נכסיו בין היורשים, קיימת בראש ובראשונה החובה לשלם את חובותיו ולכן, עיזבון ישמש קודם כל לכיסוי החובות.

היורשים מחויבים לפרוע את חובות הנפטר מתוך נכסי העיזבון. כלומר, על היורשים מוטלת האחריות להמשיך את המשא ומתן מול רשויות המס על חובות הנפטר ולשלם את החוב מתוך הנכסים שירשו. יחד עם זאת, חשוב להכיר כי חובת תשלום החוב עומדת עד שווי הנכסים ולא תהיה גבוהה מכך. במילים אחרות, היורשים מחויבים לשלם את חובות הנפטר, אך סכום החוב לא יעלה על סכום הנכסים אותם קיבלו בפועל בירושה.

חשוב לדעת שליורשים קיימת גם האפשרות להסתלק מן העיזבון ולא לרשת את נכסי העיזבון. במצבים כאלה לאחר הגשת תצהיר ההסתלקות במסגרת צו הירושה ע"י עורך דין העוסק בדיני משפחה , המסתלק איננו זכאי לשום דבר מהעיזבון ואינו חייב דבר. כלומר, הוא חדל להיות יורש ולכן אינו יכול לרשת דבר ואינו חב דבר.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >>

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: