האם חוק גישור חובה מגן על זוגות המעוניינים להתגרש?

האם חוק גישור חובה מגן על זוגות המעוניינים להתגרש? – החוק החדש כופה על בני הזוג המתגרשים הליך של גישור טרם הגעתם לסמכות משפטית כלשהי. חוק גישור חובה

עם זאת, מינסיון ארוך שנים אני יודע שלא כל תיק גירושין מתאים להליך הגישור ולדעתי חוק גישור חובה מגביר את ההבדלים בין הצדדים: חוק גישור חובה מונע הגשה של סעדים זמניים של צד זה או אחר למשך 60 יום, כגון עיקולים, הוצאה לפועל, צווי מניעה ועוד, ובכך מחזק את החזק ומחליש את החלש. המשמעות היא שהצד החלש אינו יכול למצות את הזכויות המשפטיות המגיעות לו (צווי מניעה, למשל) ולצד החזק אין כל תמריצים להתפשר.

כמו כן, חוק גישור חובה חוטא למטרתו כי הוא מייתר את ניסוח התביעה לגירושין אצל עו"ד, כך שניתן להגיש בקשה לגירושין ע"י מילוי של טופס בבית הדין הרבני או בבית המשפט. למעשה, חוק גישור חובה מגביר את המרוץ של הצדדים לערכאה משפטית המתאימה: בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

בנוסף, הגישור יבוצע ע"י עובד סוציאלי ביחידות הסיוע ללא כל מעורבות של עורך דין הבקיא בדיני משפחה. עם זאת, עובד סוציאלי אינו עורך דין ובוודאי שאינו מומחה לגירושין ולעתים הוא כלל אינו מגשר מוסמך.

למעשה, חוק גישור חובה פוגע בזכות היסוד החוקתית של זכות הבחירה ולדעתי הוא קיצוני, כוחני ופוגעני.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: