האם יורשי צוואה חייבים להחזיר חוב קיים לאח/ות המנוח?

האם יורשי צוואה חייבים להחזיר חוב קיים לאח/ות המנוח? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה מתחום צוואות וירושות:
"לפני מספר שנים הלוויתי לאחותי סך של 200 אלף ש"ח. היא לא החזירה לי את התשלום מסיבות שונות ומשונות, לבסוף היא חלתה ונפטרה. היא הורישה את כל רכושה לשלושת ילדיה. אני לא הוזכרתי שם כלל, שלא נדבר על להחזיר לי את החובות. פניתי אל ילדיה והם מסרבים לשלם. לטענתם אין בעיזבון מספיק כסף לכסות את החוב. אני שומעת גם טענות שונות ומשונות שלדעתי כולן שקריות, מה עליי לעשות?"

צפו בקטע:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

קודם כל יש בסיפור הזה נקודת אור. לפי מה שאני מבין, הילדים לא מכחישים שהיה חוב של אחותך כלפייך, רק הם טוענים שאין כסף בעיזבון. באופן כללי כאשר יש טענה לחוב של עיזבון, צריך לראות שזה חוב מוכח שיש לגביו ראיות ואם הצד שכנגד מודה באותו חוב. מנתוני השאלה כאמור, אני מבין שהילדים לא כופרים בחוב, אלא שהם טוענים שאין מספיק כסף בעיזבון. במקרה כזה מה שאת צריכה לעשות, אני מציע לך קודם כל לנסות לדבר איתם, לפנות לעו"ד שיוציא להם מכתב שיסביר להם שחלה עליהם חובה לשלם את החוב.

אם זה לא יעזור, על פי סעיף 127 לחוק הירושה הילדים אינם חבים בחובות העיזבון, אלא בהתקיים שני תנאים:

א. בהתקיים העובדה שהם ידעו על החוב.
ב. בשהיה מספיק כסף בעיזבון לשלם את החוב.

מנתוני השאלה אין מחלוקת שהילדים ידעו על החוב אלא שהם טוענים שאין מספיק כסף. לכן, את יכולה להגיש תביעה כנגד היורשים, יורשי העיזבון ילדי אחותך, המנוחה לבית המשפט, לבקש צוו גילוי מסמכים, צו לגבי חשבונות הבנק ואת תוכלי לדעת בדיוק כמה היה בחשבון. במקרה כזה הילדים אינם יכולים לרשת, כלומר לחלק את העיזבון, לפני שהעיזבון החזיר את חובותיו כלפייך. את יכולה לבקשה צו גילוי מסמכים ולהטיל גם עיקול על הכספים בחשבון. במקרה כזה בית המשפט יעשה בירור וככל שאין מחלוקת כאמור בעניין החבות של העיזבון כלפייך, נראה שתהיה לך הצלחה בבית המשפט.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: