האם מספיקה כוונת שיתוף במקרה של קבלת מקרקעין במתנה?

האם מספיקה כוונת שיתוף במקרה של קבלת מקרקעין במתנה? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה, הנוגעת לתחום חלוקת רכוש:

"לפני מספר שנים נישאתי וזמן קצר אחר כך בעלי ירש מגרש גדול יחד עם אחותו (מחצית-מחצית) והחתים אותי על הסכם ממון שאם ניפרד, המגרש שייך רק לו, אבל הוא יפצה אותי ב-25% מערכו. לאחר מספר שנים הוא העניק לי מחצית מזכויותיו במתנה. חלפו מספר שנים ואנחנו נמצאים כעת בהליכי גירושין והוא טוען שהוא מתחרט ומבטל את המתנה. הוא מבקש לחזור להסכם הממון דווקא, האם הוא יכול לעשות את זה?"

צפו בתשובתו של עורך דין משפחה רן רייכמן:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

חסרים לי כמה נתונים בשאלה. המקרה שבו אדם נותן מתנה ואחר כך רוצה לחזור בו ממנה, הוא מקרה מאוד שכיח בעולם המשפט, אבל בואי נעשה סדר. קודם כל לא ברור לי למה את מתכוונת שהוא אמר שהוא העניק לך את המתנה. האם חתמתם על תצהירי מתנה ורשמתם את המתנה בטאבו? במקרה כזה, על פי חוק המתנה, עסקה במקרקעין דרושה ביסוד הכתב, צריך שיהיה מסמך בכתב, והיא מוקנית בדרך של רישום. אם בעלך העביר לך את מחצית מהזכויות במתנה ודאג לרשום בטאבו את מחצית זכויותייך, במקרה כזה הוא לא יכול לחזור בו מהמתנה. היכולת שלו מוגבלת.

אם מדובר במסמך תצהיר מתנה שלא שוכלל לכדי רישום בטאבו, עדיין עולה השאלה אם את זכאית למחצית מהזכויות במגרש מכוח חוק אחר והוא למעשה נקרא כוונת שיתוף. במקרה הזה אנחנו מבינים שבעלך חתם על תצהיר שבו הוא נותן לך את מחצית מהזכויות במגרש כמתנה, יצר כלפיך מצג, נראות, לפיו מחצית מהמגרש שלך. את הסתמכת על אותו מצב ושינית את מצבך בהתאם. בהתאם לפסיקה של בית המשפט העליון, כאשר מוכח שבן זוג התכוון לשתף נכס חיצוני, יצר כוונת שיתוף, משמע שמדובר נכס משותף ולכן נראה כי תוכלי להיעזר באותו תצהיר ולטעון שהסתמכת עליו, נוצרה כוונת שיתוף ומגיעה לך מחצית מהזכויות. שיהיה בהצלחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: