צפו בעו"ד רן רייכמן מנתח: האם ניסוח צוואה בעייתי עלול להוביל לאי קיומה?

האם ניסוח צוואה בעייתי עלול להוביל לאי קיומה? – הדבר החשוב ביותר בעת עריכת צוואה, הוא לבדוק שערכתם אותה בצורה נכונה, שכן ניסוח בעייתי של צוואה עלול להוביל לאי קיומה, כפי שניתן ללמוד מהדוגמה הבאה, שהועלתה בתכנית "שאלה משפטית", אשר שודרה בערוץ 2.

גבר ואישה, שהיו נשואים בעבר, החליטו למסד את הקשר. לגבר היה בן מנישואים קודמים, לאישה אמנם לא היו ילדים, אך בני משפחה רבים. הבעל נפטר, אך לפני כן ערך צוואה. הוא החליט להוריש את חלקו בעיזבון לאשתו, ולאחר שהיא הולכת לעולמה אותו חלק יעבור לבנו (יורש אחר יורש, על פי סעיף 42 לחוק הירושה). עורך הדין רן רייכמן ניתח במהלך התכנית את הסוגיה ואמר כי "במצב כזה האלמנה יכולה לעשות עם העיזבון מה שהיא רוצה; למכור, להשכיר ולבזבז הכול. הבעל לא התנה שום תנאים, ולאחר מספר שנים האישה החליטה למכור את הדירה ולקנות אחרת".

רייכמן הוסיף ואמר כי "אותה אישה נפטרה בחלוף כמה שנים וצאצאיה טענו כי הדירה החדשה שייכת להם, בעוד שהבן טען כי הדירה מגיעה לו. כאן בית המשפט נאבק בין הנכון (צאצאיה של האישה) לצודק (בנו של הגבר). בית המשפט פסק כי הבן לא יכול לרשת את הדירה, בשל העובדה כי הצוואה לא נוסחה נכון. לכן כדאי להקפיד ולערוך את הצוואה בצורה נכונה".

צפו בקטע מהתכנית

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו פ

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: