האם ניתן למנוע מבן הזוג לטוס עם הילדים לחו"ל לחופשה?

airplane האם ניתן למנוע מבן הזוג לטוס עם הילדים לחו"ל לחופשה? – מאבקי גירושין המסתיימים בצורה מכוערת במיוחד, מותירים צלקת אצל שני בני הזוג, ועלולים להוביל למהלכים שמטרתם נקמנות גרידא. דוגמא למקרים קיצוניים שכאלו היא הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ לבן הזוג האחר המתכנן טיול עם הילדים המשותפים, בטענה שהוא מעוניין לחטוף אותם, כאשר בפועל, המניע הוא רצון לנקום בבן הזוג האחר.

בפועל, בן הזוג המעוניין להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לבן הזוג האחר ולילדים המשותפים, לא יוכל למנוע את הנסיעה בשל גחמותיו ורצונו לנקום על עניינים שאינם קשורים בילדים. המתח מתקיים בין הזכות לחירות התנועה של הילדים לבין זכות האב להבטיח שלא תהיה חטיפה. במקרים אלו, על בן הזוג האחר להציע בטוחות לפיהן הילדים יוחזרו לארץ, דוגמת שני ערבים, הצעה של נכס נדל"ני עם ייפוי כוח בלתי חוזר לטובת בן הזוג וכדומה. אם עדיין לא מושגת הסכמה, יש לפנות אל בית המשפט למשפחה שצפוי להתיר את הנסיעה עם הילדים המשותפים.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >>

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: