האם ניתן לקבל גט כאשר אחד מבני הזוג לא נוכח?

האם ניתן לקבל גט כאשר אחד מבני הזוג לא נוכח? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה, הנוגעת לתחום גירושין:

"לפני 10 שנים, על חופי אילת, פגשתי תיירת יהודייה מארה"ב. ניהלנו רומן ארוך ומוצלח. בסופו של דבר היא נכנסה להריון ונסענו להתחתן בקפריסין, חיינו ביחד באילת וניסינו להיות משפחה, אלא שזה ממש לא החזיק מעמד. בשלב מסוים נפרדנו וגידלנו את הבן ביחד. כשהוא היה בן 5 היא נסעה איתו לבקר את הוריה ומעולם לא חזרה. היא יצרה קשר מאז פעם אחת והודיעה לי שהיא לא מתכוונת לחזור לארץ ושאני לא אמצא אותה לעולם. הגעגועים לבני כואבים מאוד וקשה לי להשלים עם המצב. כל מאמציי לאתרה עלו בתוהו. בשנה האחרונה יש לי בת זוג ואנחנו רוצים מאוד להתחתן, אלא שאני מעוגן. מה עליי לעשות? אני יכול להתגרש ממנה למרות שאין לי מושג איפה היא נמצאת? לאן לפנות? לרבנות? לבית המשפט?"

צפו בתשובתו של עורך דין משפחה רן רייכמן:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

המקרה שאתה מתאר מציג מיתוס רווח מאוד בציבור, שלא מעט זוגות, מתוך תחושת חוסר נוחות להיכנס לבית הדין הרבני ומתוך כל מה שקשור בהליך הגירושין, מנסים להימנע מלהיכנס לבית הדין בדרך של נישואין אזרחיים. יש להם מחשבה פסולה וגם לך הייתה כנראה מחשבת פסולה, כאשר בני זוג חושבים שלמעשה שהם מתחתנים בנישואין אזרחיים, הם יכולים להתגרש מבלי לעבור בבית הדין הרבני – וכאן הטעות.

כאשר מדובר בבני זוג יהודים ושניכם יהודים, נושא שחרור הקשר מהנישואין, התרת הנישואין, תמיד מוסדר על ידי בית הדין הרבני. לבית הדין הרבני יש סמכות לדון בגירושין ונישואין של יהודים. במקרה שבו מדובר בנישואין אזרחיים עדיין לבית הדין יש סמכות. השאלה היא מה קורה כאשר אשתך לא נמצאת בארץ. בית המשפט העליון קבע שגם אם אין נוכחות פיזית של הגבר או האישה בישראל, מספיקה נוכחות קונסטרוקטיבית כדי ליצור סמכות של בית הדין לדון בבני הזוג.

השורה התחתונה היא שאתה בהחלט יכול להגיש תביעת גירושין לבית הדין הרבני. העובדה שהיא לא נוכחת לא תמנע מבית הרבני להתיר את הנישואין. בית הדין יכול לפסוק גט לחומרא במקרה שאתם שנים ארוכות לא ביחד והיא עזבה את הארץ. יש להביא על כך ראיות וכך ניתן אפילו להתיר את הנישואין ללא גט. שיהיה בהצלחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: