הבן עומד להתגייס, האם עליו לתבוע מזונות מהאב?

הבן עומד להתגייס, האם עליו לתבוע מזונות מהאב? – במסגרת התכנית "שאלה משפטית" קיבל עורך דין גירושין רן רייכמן שאלה בסוגיית מזונות ילדים מאחת הצופות. הצופה היא אישה גרושה ולה בן כתוצאה מנישואיה. הבן לקראת גיל 18 ונמצא לפני גיוסו לצה"ל, והצופה הייתה מעוניינת לדעת אם היא יכולה לדרוש מהגרוש להמשיך לשלם מזונות גם כשהילד עובר את גיל 18. עוד היא ציינה כי הבן לא מרגיש נוח לתבוע את אביו והיא מעדיפה כי הוא לא יעשה זאת.

עו"ד גירושין רייכמן ציין כי בשל מקרים אלו, חל שינוי בעמדת בית המשפט שנועד לא להעמיד ילדים בגירים באי נוחות מול הוריהם, שכן עליהם לתבוע את אחד מהם לקבלת תשלום מזונות כשהם חיילים. במקרי עבר רבים, חיילים בגירים בחרו להימנע מאי הנעימות ונפלו על כתפי האם. לכן, הציע עו"ד משפחה רייכמן לתבוע מזונות בשמו של הבן שעומד להיות בגיר. מדובר במזונות בתקופת הצבא, ובתי המשפט מחשיבים חיילים כמי שתלויים עדיין בהוריהם וזקוקים למזונות. כמובן שהדבר נעשה מתוך הבנה שבתקופת השירות, החיילים לא יכולים להתפתח ומצויים ללא אופק כלכלי כלשהו.

צפו בקטע מהתכנית:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: