הבעל סרב לענוד טבעת נישואין – האם זו עילה לגירושין?

הבעל סרב לענוד טבעת נישואין – מקרה שהיה כך היה – בתוכנית הבוקר של "אורלי וגיא" סופר על זוג שהתחתן והגיע להסכמה משותפת ששנה לאחר הנישואין הגבר יפסיק לענוד טבעת נישואין, כיוון שהוא לא רואה בכך שום צורך. כתוצאה מכך האישה הגישה בקשה לגט עקב סירובו של הבעל לענוד טבעת נישואין, בטענה שהבעל עובד כמנהל בכיר בבית השקעות, לצדו עובדות נשים נוספות, והוא אינו עונד את טבעת הנישואין כדי שסביבת עבודתו לא ידעו שהוא נשוי. האישה מצדה אינה רוצה להרגיש מאויימת מהנשים העובדות איתו, ולאור סירובו של הבעל לחזור לענוד את טבעת הנישואין, היא מבקשת להתגרש.

עורך דין גירושין רן רייכמן התייחס לסוגיה ומסביר כי כדי להבין האם יש כאן עילה לגירושין, ראשית יש להבין מה הסיבה שבגללה הגבר מסרב לענוד את טבעת הנישואין – האם מסיבות של אי נוחות או שמא כדי לפתוח פתח לנהל קשרים מחוץ לנישואין?

ככל הנראה יש כאן משהו שמסמל את הבעייתיות בקשר מבחינת האישה, שכן אם הקשר בין בני הזוג היה מבוסס ובריא, האישה היתה מרגישה בטוחה בקשר ולא בהכרח הייתה מכריחה את בעלה לענוד טבעת נישואין ביום יום, לא כל שכן הייתה מתחילה בהליך גירושין בגלל סירובו. לכן, צריך לבחון את נסיבות המקרה ולהבין מה עומד מאחורי סירובו של הבעל לענוד את טבעת הנישואין.

האם זו עילה למתן גט?

עו"ד משפחה רן רייכמן מסביר כי מבחינתו של בית הדין הרבני אי ענידת טבעת אינה מהווה עילה מוכרת לחיוב הבעל בגט, וההלכה אינה מחייבת את הבעל בענידת הטבעת, שכן מטרת טבעת הנישואין היא כדי לקדש את האישה לגבר. לכן, במקרים כאלה בית הדין יבקש לבחון את מצב היחסים בין הצדדים והחליט בהתאם לנסיבות המצב, ויבדוק האם קיימת עילה אמיתית לחיוב הבעל בגט שאינה קשורה לאי ענידת הטבעת. במידה ויתברר כי העילה לגט היא סוגיית הטבעת, ולא מעבר, בית הדין לא יענה לבקשת האישה ולא יחייב את הבעל בגט.

ככלל, לפני שמגיעים לבית הדין הרבני כדאי להתייעץ עם עו"ד גירושין מוסמך, שיבחן את המקרה לעומק וייתן את דעתו המקצועית לסוגיה, שכן פנייה לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה עלול לקחת זמן רב. כדי למנוע את עוגמת הנפש שיכולה להיגרם בסיטואציה רגישה זו, כדאי לקבל ליווי של עורך דין ולפתור את הסוגיה באופן שיטיב עם שני הצדדים.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: