הגרוש מאיים עלי במסרונים ומחזיק בנשק – האם אני זכאית לצו הגנה?

הגרוש מאיים עלי במסרונים ומחזיק בנשק – בעונה ה- 2 של התכנית פרקליטים עד הבית קיבל עו"ד לענייני משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה:

במסגרת הסכם הגירושין, הגרוש התחייב להעביר אלי את הרכב המשותף כך שיירשם על שמי בלבד. לאחת החתימה, הוא סירב להעביר את הרכב על שמי ואף העלים אותו ואמר לי "את תראי מה אני אעשה לך",  "את תישאי בתוצאות", "את תרדי אצלי על ארבע" – איום לכל דבר ועניין. אני חוששת לחיי כי הגרוש שלי מחזיק בנשק (ברישיון), היות והוא שולח לי מסרונים בהם כתב בין היתר שכבר למדתי להכיר אותו ושהוא לא מאיים.

האם אני זכאית במקרה כזה לקבל צו הגנה?

צפו בקטע: עו"ד רן רייכמן עונה:

קודם כל, מדובר בסיטואציה לא נעימה. השאלה היא האם בכל מקרה בו אנחנו מרגישים תחושת חוסר נוחות,  יש בה כדי להביא תנאי מספיק כדי לקבל צו הגנה?

בואו נעשה סדר – בעולם המונחים המשפטיים, בפרט בתחום דיני המשפחה, ישנן מספר אפשרויות להוציא צו מניעה:

  1. צווי מניעה (מכוח להטרדה מאיימת)
  2. צו מניעה מכוח המדור השקט והשלו/ מכוח הזכות למזונות
  3. צו הגנה מכוח החוק למניעת אלימות במשפחה

התנאים בחוק קבועים בסעיף 3 אשר קובעים או חשש לאלימות פיזית בסמוך להגשת הבקשה או במקרה שבו מדובר במשהו ממושך שאינה מאפשרת למוגן לנהל את חייו באופן תקין ושלו.

מנתוני השאלה, אני מבין שיש מסרונים בעלי אופי מאיים, הגרוש מחזיק בנשק ואין הבטחה שהוא יעשה בו שימוש לא נכון. לכן, להרגשתך יש בסיס ובית המשפט לפחות בשלב הראשון לא ייקח סיכון.

כעבור עד 7 ימים, ביהמ"ש יקיים דיון בין הצדדים. בנוסף, ביהמ"ש יכול לתת הוראה לנטילת הנשק ולהפקדתו.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: