ההחלטה לפרק את החבילה

ההחלטה להתגרש היא אחת מההחלטות הקשות ביותר של כל זוג נשוי. לעיתים מדובר על בני זוג שנמצאים ביחד שנים רבות, וכעת הם נאלצים להפריד כוחות. תקופת הגירושין מביאה איתה שינויים רבים, חלקם נעים יותר וחלקם נעים פחות. אך מה שבטוח זה שישנה מטרה סופית שאותה כל אחד מבני הזוג ירצה להשיג. המטרה תהיה פתיחת דף חדש שיאפשר להמשיך את החיים עם תקווה גדולה בהיבטים אחרים. הליך גירושין מביא איתו לא מעט דילמות שונות שעליהם תצטרכו לקבל תשובה. הרי כל טעות קטנה בדרך עלולה להביא אתכם למקום שלא כל כך תרצו להיות בו. התנהלות נכונה לאורך כל ההליך תגרום לכך שבתוך זמן קצר כבר תוכלו לפתוח דף חדש. אז מה אתם צריכים לדעת על ההליך עצמו ועל התקופה הקרובה שמצפה לכם? תוכלו לפנות אל משרדו של עו"ד רן רייכמן שיספקו לכם תשובות שונות. המטרה היא שתיכנסו אל ההליך בידיעה מלאה מה הולך לקרות בכל שלב ובכל צומת.

על מנת שיהיה אפשר להתחיל בהליך של גירושין, בני הזוג צריכים להחליט לפרק את החבילה. ההחלטה יכולה להיות החלטה משותפת של בני הזוג או החלטה של צד אחד. לא חייבת להיות הסכמה בין בני הזוג להתגרש על מנת להתחיל את ההליך עצמו. אך הסכמה בין בני הזוג יכולה לקצר מאוד את ההליך המשפטי, ולהביא לכך שבני הזוג יגיעו להסכמה. נדגיש כי עם ההגעה להחלטה לפרק את החבילה ישנו צורך לפנות לעורך דין לגירושין. אל תתמהמהו יתר על המידה עם הפנייה לעורך דין כי זה עלול להיות מאוחר מידיי עד אשר תזכרו. כל אחד מבני הזוג יכול לפנות לעורך דין אחר, אך בני הזוג יכולים למנות עורך דין משותף במקרה של הסכמה.

מהם גירושין בהסכמה?

אינכם צריכים להיות עורכי דין על מנת להבין מהם גירושין המתבצעים בהסכמה. מדובר על החלטה משותפת של בני הזוג כי מוטב להם כל אחד להמשיך בדרכו בנפרד. האפשרות הזאת אמורה להיות האפשרות המועדפת על בני הזוג מכיוון שהיא מטיבה עם כולם. היא מטיבה עם בני הזוג שיכולים לצאת לדרך חדשה, היא מטיבה עם הילדים שנמצאים בדיוק בתפר. אם תצליחו להגיע למצב שבו תבינו את החשיבות של גירושין בהסכמה תוכלו להרוויח לא מעט. חשוב להגיד כי גם במקרה הזה חובה להצטייד בעורך דין מנוסה שילווה את בני הזוג לאורך הדרך. כל עוד ישנה הסכמה על רוב נושאי הליבה, ישנה אפשרות לפנות לעורך דין משותף שידאג לבנות הסכם מכבד. פתאום תוכלו לראות כי להתגרש זה לא כל כך נורא כמו שאולי היה נדמה לכם בתחילת הדרך.

חובה לנסות ליישב את הסכסוך

בשנים האחרונות נכנס בישראל חוק המחייב את בני הזוג לנסות ליישב את הסכסוך לפני פתיחת תיק גירושין. בני הזוג נדרשים לנסות להידבר בניהם על נושאי המחלוקת, במטרה להגיע לסוג מסוים של פתרון. בחלק לא קטן מהמקרים כאשר בני הזוג נמצאים בתוך חדר אחד הם מסכימים לדבר זה עם זה. כאשר כל אחד מבני הזוג נמצא עם הבעיות שלו, הם ככל הנראה לא יגיעו להסכמות שונות. זה מה שעומד מאחורי החוק הזה שנקרא יישוב סכסוך במשפחה. בני הזוג נדרשים להגיש בעזרתו של עורך דין בקשה ליישוב סכסוך. אחרי מספר פגישות יהיה ניתן לבחון את הצעד הבא שאותו יהיה אפשר לעשות. השאיפה היא שאחרי שהמחלוקות יפתרו תהיה אפשרות לבנות הסכם גירושין שיתאים לכל הצדדים. אם הליך הגישור לא מצליח, אפשר יהיה להגיש לפנות לבית המשפט או לבית הדין הרבני.

 

כמה זמן נמשך הליך גירושין?

קשה מאוד לתת אומדן מדויק שיהיה נכון לגבי כל הזוגות שנכנסים להליך גירושין. הסיבה לכך היא שכל הליך הוא עולם שלם בפני עצמו, ולכן הוא מביא איתו התמודדויות שונות. עורך דין מנוסה לגירושין יוכל להעריך בפניכם בצורה המדויקת ביותר את משך זמן ההליך. כמובן שתמיד תיקחו בחשבון כי ההליך יתארך מעבר למה שנדמה לכם. הכינו את עצמכם להליך ארוך באופן יחסי, כך לא תתייאשו בעיצומה של הדרך. תזכרו כי במקרה הזה המטרה מקדשת את האמצעים, והיא זאת שאמורה לתת לכם כוחות. ככל שעורך הדין שייצג אתכם יהיה יותר מנוסה, כך הוא יצליח לקצר בצורה משמעותית את לוח הזמנים. במקום שההליך כולו יתפרס על פני חודשים או אפילו שנים, יהיה אפשר לפתור אותו תוך זמן קצר. תזכרו כי כל אחד מבני הזוג ירצה בסופו של יום להגיע למצב שבו הוא מתחיל פרק חדש בחייו.

האם אפשר להתגרש ללא עורך דין?

התשובה היא כמובן שלילית, אי אפשר לבצע הליך גירושין אפקטיבי ללא עורך דין. לבני הזוג לא יהיה את הידע הנדרש על מנת לבצע את ההליך בצורה טובה ומדויקת. הם יהיו מוכרחים לפנות לעורך דין שידע בדיוק אילו זכויות מגיעות להם מתוקף החוק. לכל אחד מבני הזוג יש את הזכויות שלו, וחובה כי הזכויות ישמרו לאורך כל הדרך. רק עם עורך דין לגירושין תוכלו להיות בטוחים כי אתם תשיגו את ההסכם הטוב ביותר. מי שמחליט להתגרש לבד צריך לקחת בחשבון כי מדובר על סיכון משמעותי מאוד. ישנו סיכוי סביר כי לא תקבלו בדיוק את מבוקשכם, והסכם הגירושין יהיה רחוק מאוד מההסכם הרצוי. לא חבל שתיקחו סיכונים בנושא שהוא נושא כל כך חשוב? מוטב כי תפנו לעורך דין שילחם עד אשר תשיגו את כל מה שקריטי עבורכם.

האם ניתן למנוע את הגירושין?

זה אולי נשמע לכם מופרך, אך בפועל ישנה אפשרות למנוע מבני זוג להתגרש. כאשר פונים לעורך דין מקצועי הוא מביא את בני הזוג למצב של הידברות שמטרתה להגיע להסכם מכבד. בחלק גדול מאוד מהמקרים, בני הזוג מקבלים כי הם פתאום מסכימים על הרבה מאוד דברים. מה שהיה נראה להם כמו מכשול, הופך פתאום להזדמנות גדולה מאוד. מהסיבה הזאת חובה לבחור בעורך דין שמכיר את התחום ויודע כיצד לגשת אל בני הזוג במצב הרגיש הזה. ישנו סיכוי סביר כי פתאום בני הזוג יגיעו למסקנה כי מוטב להם לנסות לתת לזוגיות הזדמנות נוספת. תזכרו כי אתם תמיד יכול להתגרש, אך לשמור על הזוגיות לעיתים יש לכם רק הזדמנות אחת.

 

מתגרשים רק עם עורך דין מקצועי!

הגעתם למסקנה כי אין מנוס מאשר לפרק את החבילה? חשוב מאוד שתפנו מיד לעורך דין מנוסה שילווה אתכם לכל אורך הדרך. הליך גירושין אמוציונאלי ככל שיהיה, מחייב אתכם לקבל את ההחלטות הנכונות בכל צעד. הרי כל טעות קטנה עלולה תרחיק אתכם מאוד מהמטרה שאותה הצבתם לעצמכם. עורך דין מנוסה יסביר לכם בדיוק כיצד הכי נכון לפעול בכל מקרה ובכל סיטואציה. מחפשים עורך דין תוכלו לסמוך עליו? עו"ד רן רייכמן ישמח לייצג אתכם על מנת להשיג עבורכם את הסכם הגירושין האידיאלי. משרדו של עו"ד רן רייכמן יספק לכם תשובות לכל השאלות שמעסיקות אתכם: 072-3955001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: