הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה

כאשר אדם הולך לעולמו הוא עשוי להחזיק בנכסים ורכוש, כמו למשל – בית, קרקע, השקעות, חשבונות בנק, מכונית, חפצי בית (למשל רהיטים, ציורים, ספרים). נכסיו ורכושו של הנפטר ידועים בשם 'נחלתם'. צוואה מתעדת הנחיות של אדם לגבי אופן חלוקת נכסיו ורכושו לאחר מותו. על פי רוב, צוואה מספקת שמות של אדם או ארגון לבצע את הוראותיו של המוריש לאחר מותו. אדם או ארגון זה ידוע בתור 'עורך' הצוואה. עם זאת, עריכת צוואה אינה חובה, וייתכן שאדם לא ערך צוואה לפני מותו. לפעמים ייתכן שיהיה צורך בצו בית משפט לניהול עזבונו של הנפטר לפני שניתן יהיה לחלק ולהפטר מרכושו ונכסיו. הדבר תלוי בסוג הרכוש המעורב ובנכסים שהותיר המוריש. טוב תעשו באם פשוט תמשיכו לקרוא, כי היום נדסקס על הנושא החשוב מכל – הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה.

 

הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה
הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה

האם לפני קבלת הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה יש לבדוק האם צריך צו בית משפט לסילוק העיזבון?

אכן כן, לפני קבלת הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה יש לבדוק האם צריך צו בית משפט לסילוק העיזבון – אם המוריש לא היה בעל נכס מקרקעין והוא מותיר כמות קטנה של נכסים (כסף, מניות, קרנות פרישה) אז אולי לא תצטרכו לפנות לבג"ץ. קודם כל, יש לפנות לבנקים, לחברות הביטוח ולכל ארגון אחר בו מוחזקים הנכסים, כדי לזהות את גודל הנכסים ולדון במה שצריך לחלוקתם. ברוב המקרים האחרים, אם עזבונו של המצווה כולל קרקע או בית, תצטרכו לפנות לבג"ץ על מנת לנהל את עזבונו של המצווה. זאת עשויה להיות בקשה לצוואה או כתבי מנהל בהתאם לשאלה האם הנפטר הותיר צוואה או לאו.


האם לפני קבלת הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה יש לקבל עותק של צוואה מעורכי הדין של הנפטר?

בלי כל ספק, לפני הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה יש לקבל עותק של צוואה מעורך הדין של הנפטר – צוואה נערכת לעתים קרובות על ידי עורך דינו של הנפטר לפני הגשת בקשה לקיום צוואה לבג"ץ. אם אתם יודעים מי עורך הדין של המנוח, תוכלו לבקש לעיין בצוואה. שימו לב שבקשה כזו עשויה להידחות. בקשה תטופל בהתאם לכללי חיסיון הלקוח, מה שעשוי לגרום לכך שאינכם זכאים למידע על המוטבים, המוציאים לפועל או פרטים אחרים הכלולים בצוואה. אם אתם סבורים שאתם נהנים מצוואה ואינכם יכולים לקבל מידע עליה, עליכם לדבר עם עורך דין.


איזה טיפים קיימים למצוא עורכי דין המחזיקים בצוואת הנפטר בעת קבלת הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה?

והנה הם הטיפים הקיימים למצוא עורכי דין המחזיקים בצוואתו של נפטר בעת קבלת הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה –

  1. תנסו לזכור את שם עורך הדין או חברת הנאמנות שהנפטר אולי התייעץ אתה, או תשאלו בני משפחה או חברים אם הם יודעים את המידע הזה.
  2. אם המנוח היה בבעלותו של נכס מקרקעין כלשהו, ​​עשויים להיות מסמכים מעורך הדין ברישומי הנפטר. אחרת אתם יכולים לעשות חיפוש כותרת של הנכס כדי לקבל גישה למסמך ההעברה. במסמך ההעברה נרשם בדרך כלל שם עורך הדין או משרד עורכי הדין שפעלו עבור המנוח בעת רכישת הנכס. לאחר מכן תוכלו לפנות לעורך הדין או למשרד כדי לראות אם הם מחזיקים בצוואה.
  3. אם אתם יודעים את שמו של עורך הדין של הנפטר, אבל לא את פרטי ההתקשרות שלו, ניתן לחפש במרשם עורכי הדין העוסקים באתר האינטרנט של חברת עורכי הדין.


מה היא בקשת הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה?

באופן מובהק נגיד כי בקשת הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה היא בקשה שאותה מגישים לידי הרשם לענייני ירושות, על מנת שהצוואה שנכתבה על ידי המצווה תיכנס לתוקף. כניסתה של הצוואה לתוקף משמעותית  כדי שאפשר יהיה בפועל לרשת את כל הרכוש שירשתם. באופן הזה, לשם המחשה – במידה וירשתם כספים שמצויים בחשבון בנק, כי אז על מנת לשחרר אותם מהחשבון יש להציג צו קיום צוואה. את הבקשה יגישו הזכאים אשר מופיעים בצוואה בתום מותו של מי שהשאיר אחריו את הצוואה.


מה בדבר בקשה אונליין בסמוך להודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה?

בנוגע לבקשה אונליין בסמוך אל הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה יש לשלוח בטופס מקוון, ואז יקבלו המבקשים הודעה במייל, שלמעשה תאשר את עניין שליחת הבקשה. במסגרת הודעה זאת, יישלח למבקשים מספר התיק כפי שנפתח ברשם לענייני ירושות, שמהווה אישור שהבקשה הוגשה כראוי. המבקשים צריכים למסור במשרדי הרשם לענייני ירושות את הצוואה המקורית תוך שבוע מעת הגשת הבקשה. צריך למסור את הצוואה המקורית על ידי מסירה אישית. על פי ההנחיות של הרשם לענייני ירושה, כדאי להזמין תור מראש ולחסוך בזמן יקר. בתום שתקינות הבקשה נבדקה ויימצא שהבקשה מכילה את כל המסמכים המבוקשים, תישלח הודעת מייל נוספת, שיש בה מכדי הודעה על קליטת הבקשה אונליין, רק הודעה זאת תהווה אישור על קליטת הבקשה המקוונת במשרדי הרשם לענייני ירושה בצורה תקינה.


אילו מסמכים נדרשים בעת קבלת הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה

ואלו הם המסמכים הנדרשים:

  1. אישור על תשלום אגרה ודמי פרסום.
  2. צוואה מקורית.
  3. ייפוי כוח, אם המבקש מיוצג על ידי עורך דין לענייני צוואות
  4. תעודת פטירה או בקשה להוכחת מוות של המוריש.
  5. תעודת פטירה או הוכחת מוות של מי שיורש את המנוח על פי הצוואה שנפטרו לפני המוריש או אחריו.
  6. אישור על משלוח הודעה בדבר הגשת הבקשה למתן צו קיום צוואה בדואר רשום לזכאים על פי הצוואה או אישור על כך שהמבקשים הודיעו באופן אישי לזכאים על פי הצוואה.

     
אם אחד ממי שיורש  על פי הצוואה מוותר על חלקו בעיזבון, יש לצרף העתק "תצהיר הסתלקות" חתום על ידי המסתלק ומאומת כדין על ידי עורך דין .


לסיכום

אם אתם עורכים צוואה אך לא בטוחים מה לעשות, או בן משפחה או חבר שפשוט יש לו שאלות לגבי התהליך, אולי תרצו לדבר עם עורכי הדין שלנו. כדאי לשוחח עם עורכי הדין שלנו אם ברצונכם לקבל מידע ספציפי לגבי בקשות אחרות לבית המשפט הנוגעות לענייני עיזבון כמו למשל – ערעור על צוואה, חלוקת עיזבון או הוכחת תקפותה של צוואה.. ומכיוון שכך חשוב שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו כי רק אנחנו מתמחים בתחום הודעה לבן משפחה בדבר הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: