הוראות נאמנות במסגרת צוואה

הוראות נאמנות במסגרת צוואה – הרבה אנשים לא מבינים את הכוח של הכנת צוואה מבעוד מועד, ככל שתקדימו לבצע את ההליך בכתיבת העברת הנכסים תוכלו ליצור מפה מדויקת של ההעברה לאנשים הנכונים.

בהרבה מקרים, היורשים שנכתבים בצוואה הם קטינים או לא מספיק בשלים לניהול נכסים וממון של אנשים בוגרים. מדובר באתגרים שצריך להתמודד איתם בשלבים הראשונים של כתיבת הצוואה, והתייעצות עם עורך דין תוכל לסייע לכם להבין כי ברגע שמדובר בתחום הקשור לירושה, נאמנות לפי צוואה הוא כלי התמודדות שיכול לעזור לכם להתמודד עם אתגרים מהסוג הזה ולמנות לכם, נאמן (לפי בקשתכם) שינהל עבורכם את הנכסים כמו שהייתם רוצים.

המשמעות של נאמנות לפי צוואה

חוק הנאמנות אומר שאתם יכולים למסור את כל הנכסים והממון שלכם לנאמנות, לבן אדם נאמן שאתם סומכים עליו. לאחר מכן, תוכלו לקבוע הנחיות מדויקות לניהול הנכסים או הממון שמסרתם לו והנאמן שבחרתם ינהל אותם לפי הקביעות שלכם. ניתן למנות נאמן ספציפי או רנדומלי, לפי דרישותיכם. הרבה אנשים מעבירים את הנכסים לנאמנים מכיוון שההעברה של הנכסים ככל הנראה תעבור לאדם צעיר או לאלו שיש קושי לסמוך על שיקול דעתם ואתם מעוניינים באדם בוגר ואחראי שינהל את הנכסים לאחר לכתכם. במקרים האלו, ניתן לרשום את אותם יורשים כנהנים בנאמנות והנאמן הממונה, יוכל להעביר לרשותם חלקים מן ירושה במועדים ובתנאים שהוגדרו מראש על ידי המוריש. לדוגמה: בעת נישואים, הגעה לגיל מסוים, ימי הולדת, הולדת ילד ועוד.

בדרך כלל משלמים לנאמן הנבחר שכר עבור שירותי הניהול שהוא נותן לכם והשכר משולם מתוך נכסי הנאמנות. בתוך חוק הנאמנות יש כמה סיווגים: נאמנות תושב חוץ, נאמנות נהנה, נאמנות לפי צוואה ונאמנות תושב ישראל. כשאנחנו מדברים על נושא הירושה, נאמנות לפי צוואה היא הכלי הנכון להתמודד עם בעיות של העברת נכסים לאנשים שאנחנו לא מעוניינים שינהלו אותם אחרי העיזבון. כמו: הורשה ליורשים צעירים לגילם כפי שציינו.

נכסי העיזבון בשליטה מלאה

אחרי שהבנתם את המשמעות של חוק הנאמנות ואת היתרונות הגלומים בתוך כך, אתם יכולים לערוך צוואה במסגרת נאמנות ולמנות נאמן מתאים לניהול הנכסים. במקביל, אתם צריכים להחליט אילו מבין הנכסים יועברו תחת ניהולו של הנאמן ואילו, יישארו ליורשים המקוריים (הנהנים) כמו: המשפחה. בבחירת נאמן, אתם צריכים לחשוב מראש מי יכול לבצע את התפקיד בצורה הטובה ביותר. זה דומה בבחירת מנהל לניהול מחלקה – אתם צריכים לחשוב על אדם שניתן לסמוך עליו ואחד שינהל את הנכסים שלכם בצורה הטובה והמניבה ביותר עבורכם. לאחר שבחרתם את המיועד, אתם יכולים לרשום אותו בצוואה אך לפני כן, עליכם לדבר אתו מראש ולברר שהוא מסכים להתמנות לתפקיד. לאחר ההסכמה ההדדית, אתם צריכים לסכם על השכר שישולם לו כמובן, מנכסי העיזבון (נאמנות).

המוריש, יקבע בצוואה אנשים נוספים שייהנו מהפירות של הנאמנות – נהנים לנאמנות ובנוסף, הגבלות והנחיות מדויקות שימסרו לנאמן לניהול נכסי העיזבון.

מיסים בהעברת נכסים לנאמנות

חשוב שתדעו כי לפי החוק בישראל אין צורך בתשלומי מס על העברת נכסים לנאמנות (נאמן) וגם כשמדובר בהעברת הנכסים לנאמנות נהנים. אך ולמרות הנאמר, בעל הצוואה או אחד מהנהנים צריך להיות ישראלי. מספיק שכותב הצוואה (המוריש) יהיה ישראלי וזה תקף על אי לקיחת מיסוי בהוראות נאמנות בצוואה. אולם, במידה והנכסים מניבים הכנסות נוספות שמצטברות בנאמנות – עליהם יש צורך בתשלום מס הכנסה. אך אלו שנהנים מהפירות, פטורים ממס ואינם מחויבים בתשלום.

כשמדובר בתחום הירושה בכלל ותחום הנאמנות בפרט, אתם צריכים לעשות את ההפרדה בין העברת הנכסים ליורשים מסוימים לבין העברת הנכסים לנאמנים. בעבר, היינו מבצעים העברת נכסים ליורשים מסוימים ובכך הייתה מסתיימת כתיבת הצוואה. היום, ישנה אפשרות למנות נאמן שיוכל לנהל עבורכם את כל הנכסים גם לאחר לכתכם. עורך דין המתמחה בעריכת צוואות יסביר לכם על הכלי הפוטנציאלי הגלום בתחום הירושה נאמנות, ייצמד לחוק הנאמנות ויעזור לכם לנווט את הדרך הנכונה ביותר עבור הנכסים והממון שלכם.

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו 

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: