הורים גרושים וטיולים עם הילדים בחגים

חופשה בחגים להורים גרושים

הורים גרושים וטיולים עם הילדים בחגים – החופש הגדול זה אך נגמר והנה חגי תשרי בפתח. עבור כולנו חופשות ארוכות הן הזדמנות לצאת לנופש, לטיול משפחתי בן כמה ימים בארץ או בחו"ל. כאשר מדובר בהורים גרושים קיים פוטנציאל לעימות, זאת משום שכאשר הורה אחד מבקש לקחת ילדיו עמו לחופשה יש לכך משמעויות מבחינת האופן בו מתנהל הקשר בין בן הזוג לשעבר, ההורה השני, והילדים.

לא פעם, נדרשים הורים גרושים להתמודד עם עימותים על רקע חופשה או טיול, וההמלצה היא בכל מקרה כזה, להיוועץ בעורך דין מנוסה בענייני משפחה וגירושין, ובמידת האפשר למצוא פתרון מחוץ לכתלי בית המשפט.

אם אתם עצמכם גרושים וחוששים מפני עימות עם בן הזוג לשעבר על רקע יציאה עם הילדים לחופשה או אם יש לכם חברים שחווים קשיים כגון אלה תמצאו בפסקאות הבאות מידע רב שבכוחו לסייע לכם להתמודד עם הבעיה ולמצוא פתרונות תוך הפחתת החיכוך למינימום האפשרי.

חופשה בארץ אל מול יציאה לחו"ל

על פי רוב עימות בין הורים גרושים על רקע רצונו של אחד ההורים לצאת לחופשה עם ילדיהם המשותפים מתעורר כאשר מדובר ביציאה לחופשה בחו"ל. אמנם, לכאורה אין הבדל מבחינת הפגיעה בהסדרי ראיה בין נופש בארץ לבין טיול לחו"ל, אולם ניראה שקל הרבה יותר להורים גרושים להגיע להסכמות כאשר מדובר בחופשה בגבולות הארץ. הבדל מהותי בין חופשות בארץ לחופשות בחו"ל הוא הצורך בדרכון. הוצאת דרכון במשרד הפנים עבור הילדים המשותפים (במקרים של ילד כאשר ההורים אינם נשואים) דורשת הסכמת שני ההורים, צריך להתייצב יחד במשרד הפנים או להגיע לשם בנפרד כאשר רק אחרי ששני ההורים הגישו בקשה להוציא דרכון עבור ילד משותף יונפק הדרכון.

התנגדות ליציאה לחו"ל

כאמור, מסתבר שעימותים בין הורים גרושים על רקע יציאה לחופשה עם הילדים מתרחשים ברוב המקרים על רקע של יציאה לחו"ל, כמו למשל חופשת סקי. אם לילדים כבר יש דרכון יכול הורה שמעוניין למנוע יציאתם לחו"ל לפנות לבית המשפט בטענה כי קיים חשש שאין מדובר בחופשה בלבד אלא בניסיון הברחת הילדים לחו"ל דבר שיפגע משמעותית בתנאי הסכם הגירושין. פעמים רבות בטרם נעשית פניה בפועל לבית המשפט ההורה המבקש למנוע את החופשה יתריע על כוונתו לעשות זאת, אולי אף יפנה לעורך דין אשר ישלח עבורו מכתב לבן הזוג לשעבר. טבעי שמהלכים מעין אלה מעיבים על השמחה ועשויים בהחלט להביא לשינויים בתכניות.

חשוב לציין, כי שני ההורים הם האפוטרופוסים של ילדיהם המשותפים לכן אין זה משנה אם ההורה המבקש לצאת לחופשה הוא בעל המשמורת או זה לו נקבעו הסדרי ראיה. הורים החולקים משמורת משותפת מצליחים על פי רוב להגיע להסכמות ללא צורך במהלכים משפטיים.

פתרונות אפשריים

חשוב להבין כי פגיעה מידתית באופן בו מנהל הורה גרוש קשר עם ילדיו היא מקובלת כאשר ההורה השני מעוניין לקחת ילדים משותפים לחופשה, גם האינטרסים של הילדים נלקחים בחשבון ותמיד קיימת אפשרות לפצות את ההורה שנפגע, לחרוג מן ההסדרים הרגילים ולהחזיר את הזמן שאיבד עם ילדיו, לפחות חלקית. לכן פניה לבית המשפט אינה טריוויאלית ורק טיעון של חשש מניסיון הברחת הילדים לחו"ל יכול להביא למניעת הנסיעה.

בית המשפט יכול לברר אם יש ממש בחששות כאלה, ניתן לדרוש מן ההורה המבקש לצאת לחופשה להעמיד ערבויות, להציג כרטיסי טיסה, לקבוע מועדי יציאה וחזרה מוסכמים וכד'.

בכל מקרה של אי הסכמה, חוסר בתקשורת, או חוסר יכולת להגיע להבנות בעניין חופשה אליה הילד מוזמן עם אחד משני הוריו הגרושים, אנחנו ממליצים לפנות לעורך דין מנוסה בענייני גירושין, על מנת לקבל את המידע הנדרש כדי לבחור דרכי פעולה, כמו גם לפעול על מנת להגיע להסכמה.

משרד עו"ד רייכמן מציע ליווי וייעוץ בנושאים אלה ונושאים רבים אחרים בתחום דיני משפחה וגירושין, מתוך ניסיון רב שנים ותשומת לב לכל מקרה ולכל לקוח.
פנו אלינו לפרטים נוספים, בטלפון: 03-7524213

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: