החלטתם לחזור לבן הזוג לאחר הגירושין? כדאי לקרוא

החלטתם לחזור לבן הזוג לאחר הגירושין? – במציאות שבה אנו חיים, ישנם לא מעט זוגות שמתחתנים ולאחר מספר שנים בוחרים להיפרד בהסכמה באמצעות חתימה על הסכם גירושין המקבל תוקף של בית משפט. אירוע לא נדיר הוא חזרה של אותם בני זוג לקשר הנישואין כדי 'לנסות לחיות יחד שוב'. נשאלת השאלה: מה הדין במקרה של פרידה בין השניים בשנית? האם הסכם הגירושין שנחתם בפעם הראשונה יהיה בתוקף או שמא יש לנסח הסכם גירושין חדש?

3107-1 בכלליות, על פי חוק יחסי ממון, הדרך לשנות, לתקן ולהוסיף תנאים בהסכם הממון (או הסכם גירושין) הוא דרך עריכת הסכם חדש בכתב ואישורו על ידי הערכאה המתאימה שאישרה את ההסכם הראשון. עם זאת, שינוי ההסכם, כפי שהראתה הפסיקה, מתאפשר גם בין היתר על ידי התנהגות הצדדים. השאלות הנשאלות במקרה זה הן כיצד התנהגו הצדדים כלפי ההסכם הראשון.

במקרה שבו הצדדים זנחו את ההסכם הראשון וחזרו להסכם שלום בית, על הצד המעוניין בהסכם חדש לבדוק אם הסכם שלום הבית מתייחס למקרה של פירוד ומה ההוראות שחלות במקרה זה.

בכל מקרה, אם הקוראים שורות אלה הם זוגות שהתגרשו ומעוניינים להינשא פעם נוספת כדי לבחון מחדש את קשר הנישואין – ההמלצה היא לכתוב באופן מפורש מהו המנגנון הרכושי שיחול במקרה של פירוד, בהסכם שלום הבית (כלומר: האם הוראות הסכם הגירושין הישן יחולו? האם יש צורך לנסח הסכם חדש? וכדומה). כך תמנעו מעצמכם עיסוק משפטי מיותר בהמשך.

זוגות שלא דאגו לכתוב מפורשות מה המנגנון הרכושי שיחול במקרה של פירוד בהסכם שלום הבית, ייאלצו (במקרה של גירושין נוספים) לבדוק את הנושא בבית המשפט, שיבחן את הראיות והטענות של כל אחד מהצדדים. לשם כך כמובן, יהיה עליהם להיעזר בעו"ד משפחה מנוסה בתחום הגירושין.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: