היתרונות והחסרונות של נישואין אזרחיים בחו"ל

היתרונות והחסרונות של נישואין אזרחיים בחו"ל – בשנים האחרונות בוחרים יותר ויותר זוגות צעירים להינשא בחו"ל. נישואין אזרחיים בחו"ל מהווים פתרון עבור זוגות רבים והם הזדמנות נפלאה עבורם לחיות בזוגיות רשמית, בדומה לכל זוג אחר, אולם לעשות זאת באופן קצת שונה, ואולי גם פחות מקובל. אם אתם מתכננים או שוקלים להינשא בחו"ל נישואין אזרחיים, מומלץ לכם לבחון זאת עם עורך דין העוסק בענייני משפחה.

עורך דין זה יוכל להציג לכם את כל יתרונותיו וחסרונותיו של ההליך ויחד אתכם לבחון האם ועד כמה הוא מתאים לכם.

פתרון לרבים – היתרונות והחסרונות של נישואין אזרחיים בחו"ל

stockimages (2) נישואין אזרחיים בחו"ל מספקים מענה לזוגות רבים, שאינם יכולים להינשא בארץ. החוק במדינת ישראל איננו מותיר אפשרות של נישואין אזרחיים אלא נישואין אך ורק על ידי הרבנות כדת משה בישראל. בין אם אלה פסולי חיתון על פי ההלכה (כהן וגרושה למשל), זוגות שהם חד מיניים (שתי נשים או שני גברים), זוגות מעורבים (אישה יהודייה עם גבר נוצרי, גבר מוסלמי עם אישה יהודייה וכדומה) או אולי זוגות המתנגדים באופן עקרוני למוסד הדת, עבורם האפשרות של נישואין אזרחיים בחו"ל היא פתרון מצוין כדי להסדיר באופן רשמי את המסגרת והקשר הזוגי.

מרגע שנישאתם בחו"ל והנכם מחזיקים בתעודה חוקית מאת המדינה בה נישאתם המאשרת את נישואיכם, משרד הפנים בישראל מצווה לרשום אתכם כנשואים בפנקסיו. למשרד הפנים אין שיקול דעת בעניין זה.

הבעייתיות בנישואין אזרחיים – ככל שמדובר בבני זוג יהודים, במקרה שחס וחלילה נישואיכם יעלו על שרטון ותחפצו להתגרש זה מזו, לא תוכלו "להימלט" ממוסד הרבנות.

אליה וקובץ בה. אותם זוגות יהודיים שבקשו להימנע מלהגיע לרבנות, בין אם מסיבות מוסריות ערכיות, מחמת אתיאיזם או כל סיבה אחרת, במקרה ויחפצו להתגרש, עליהם לפנות אל הרבנות גם אם לא התחתן דרכה לצורך קבל הגט. נשמע מוזר? הרציונל הוא כזה: בני זוג יהודיים משעה שהם רשומים כנשואים, הגורם היחיד המוסמך להתיר את נישואיהם הוא בית הדין הרבני. אך מה בכל זאת שונה באופן הגירושין של בני זוג שנישאו בחו"ל לעומת בני זוג שנישאו בישראל כדת משה וישראל?

ההבדלים בין אלו שנישאו בחו"ל לעומת בני זוג שנישאו כדת משה וישראל

במקרה של בני זוג שנישאו בחו"ל, בית הדין, מבחינה הלכתית רואה בנישואין אלה כנישואין שמלכתחילה אין להם כל תוקף שכן הם לא עברו דרך הרבנות. לפיכך מבחינת בית הדין הנישואין בטלים למפרע. בית הדין, כבר בדיון הראשון, מצווה על גט לצדדים. בניגוד למקרה רגיל בו על הצד החפץ להתגרש להוכיח עילת גירושין כנגד בן/בת הזוג, עילה בת קיימא על פי ההלכה היהודית, כאן לא נכנסים כלל לכך, ובית הדין מורה על פירוק הנישואין לאלתר.

על בני זוג שנישאו בחו"ל לפנות אל עו"ד משפחה המכיר את הדין וההלכה, על מנת שינקוט את ההליכים המשפטיים המתאימים על מנת להביאם לגט בדרך המהירה והיעילה ביותר. משמעות הדבר היא כי זוגות אלו, בניגוד לזוגות "רגילים" שנישאו כדת משה וישראל בארץ, לאחר הגט נותרו עם כל המחלוקות פתוחות הן בעניין הרכוש הן בעניין המשמורת והן בעניין המזונות, שככל ולא יגיעו להסכמות יתבררו בהליכים משפטיים בבית משפט.

לעומת זאת אצל זוגות "רגילים", כל המחלוקות, ענייני המזונות, המשמורת והרכוש, על פי רוב, מתבררות במקביל לניהול ההליך בנוגע לגט, כאשר עו"ד גירושין חייב לדעת להתנהל במקביל הן בערכאה האזרחית (בית המשפט למשפחה) והן בבית הדין הרבני – הואיל וקיימת השלכה של כל ערכאה האחת על רעותה. על צד המנהל הליך גירושין, להתייעץ עם עו"ד גירושין מומחה, הכיצד ובאיזה אופן לנהל את התיק במקביל בשתי הערכאות.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: