הליך גירושין ברבנות

כדי שבני זוג שנישאו כדת משה וישראל יוכלו להתיר את נישואיהם, הם מחויבים לעבור דרך הרבנות. לא ניתן למצוא קיצורי דרך שונים שיאפשרו לדלג על הביקור הספציפי הזה. נכון להיום מרבית הזוגות בישראל נישאו לפי חוק ההלכה, ולכן הם מחויבים לדעת כיצד מתנהל הליך גירושין ברבנות. מי שלא מכיר כיצד מתנהל ההליך ימצא את עצמו עושה בחירות שעלולות להתברר כבחירות שגויות. לכם יש אפשרות להבין מה בדיוק הליך הגירושין מצריך מכם עוד לפני שתיכנסו לתוכו. ישנם בני זוג שמעדיפים להבין מה בדיוק מצפה להם, ורק לאחר מכן הם יעשו את ההחלטות השונות. מעוניינים לקבל מידע על הליך גירושין דרך הרבנות? פנו למשרדו של עורך הדין רן רייכמן. עו"ד רן רייכמן ביחד עם צוות משרדו ילווה אתכם בנקודות השונות עד אשר תשיגו את הגט הרשמי.

 

מהו הליך גירושין ברבנות?

הליך גירושין ברבנות הוא הליך גירושין סטנדרטי, לרוב זוגות פונים אליה רק בשביל לקבל גט. את כל שאר העניינים הקשורים להליך הגירושין יעדיפו בני הזוג לבצע דרך בית המשפט. אך יש כאלה, ביקר זוגות דתיים, שמעדיפים לבצע את ההליך כמו דרך הרבנות. הביקור ברבנות הוא חובה, כל זאת בתנאי שהחתונה שלכם גם היא התבצעה דרך הרבנות. מי שהתחתן בחתונה אזרחית, לא יהיה מחויב לעבור דרך הרבנות בשביל לקבל גט. ההליך עצמו לקבלת הגט יהיה מהיר כל עוד ישנה הסכמה ושיתוף פעולה מצד בני הזוג. במקרה שבו ישנן מחלוקות בין בני הזוג, יהיה צורך ליישב אותם מבעוד מועד, כך לא תבזבזו זמן יקר. הרבנות מצידה יכולה להטיל סנקציות שונות על אחד מבני הזוג שמסרב באופן לא מוצדק להתגרש.

 

כיצד מתבצע טקס הגירושין ברבנות?

כל אחד מבני הזוג צריך להכיר את הטקס שיתקיים בתוך הרבנות על מנת להתיר את הנישואין. מדובר על טקס עתיק יומין שמתבצע כמובן על פי חוקי ההלכה היהודית. לא כולם מסכימים עם המהות של הטקס הזה, אך עדיין ישנה חובה לעבור אותו. כל מי שמתחיל הליך גירושין ברבנות חייב להבין כי ישנה חובה לעבור את כל הטקס מתחילתו ועד סופו. אם לא תעברו את הטקס, לא תהיה לכם אפשרות לקבל את הגט המיוחל. הטקס נמשך זמן רב מכיוון שכותבים את הגט בכתב יד על שטר מיוחד, יהיה עליכם להמתין עד לסיום הכתיבה. לאחר מכן הבעל נותן לאישה את הגט, וזאת אמורה לקבל אותו. מדובר על אקט סימבולי שממחיש את התרת הנישואים בין בני הזוג, דבר שהוא חובה בכל הליך גירושין דרך הרבנות.

 

כיצד פועלים במקרה של סרבנות גט?

הגבר צריך לתת לאישה את הגט על מנת ששניהם יוכלו לפתוח פרק חדש. כל עוד הגבר מסרב לתת לאישה את הגט הוא נחשב לסרבן גט, האישה נחשבת לאישה עגונה. כמו שאתם מבינים הליך גירושין ברבנות לא תמיד מתבצע בדיוק כפי שאתם מדמיינים לעצמכם. לכל אדם יש את השאיפות שלו, לעיתים הן לא תואמות עם רצון הכלל. כאשר בעל מסרב לתת לאישה גט, יהיה ניתן להפעיל עליו סנקציות שונות. בתחילת הדרך ינסו להגיע למצב של הידברות, ואולי גם פשרה מצידו של הבעל. אם לא יהיה ניתן להגיע לפשרה, הרבנות יכולה להטיל קנסות ועונשים כבדים על הבעל.

 

האם אישה יכולה לסרב לקבל את הגט?

כמו שהבעל יכול לסרב לתת גט, האישה מבחינתה יכולה לסרב לקבל את הגט. אמורה להיות שותפות מלאה בין הבעל לבין האישה במהלך הליך גירושין ברבנות. אם אחד מהצדדים לא יהיה מוכן לתת או לקבל את הגט, זה כמובן עלול ליצור בעיות רבות. אישה שלא מוכנה לקבל את הגט תציב את הגבר במצב שבו הוא לא יוכל להינשא שוב. במקרה כזה בדיוק כמו במקרה של בעל שאינו מוכן לתת גט, יהיה ניתן להפעיל על האישה סנקציות. גם כאן המטרה תהיה להביא את האישה למצב שבו היא מוכנה לחזור לאחור. בכוחו של בית הדין הרבני להפעיל סנקציות במישורים רבים כדי לאפשר לבעל לפתוח פרק חדש בחייו.

 

הליך גירושין ברבנות בהסכמה

ישנה חשיבות להגיע למצב שבו הליך גירושין ברבנות יתבצע בהסכמה מלאה. כמו שהבנתם במקרה של אי הסכמה בין בני הזוג, ניתן יהיה להיתקל במכשולים רבים. אם אתם עומדים להיכנס להליך גירושין מוטב לנסות להגיע להסכמות על נושאים שונים. תנסו להבין זה את זה, כך לא תגרמו לצד השני להיות אנטי כלפי ההליך עצמו. בסופו של יום השאיפה היא שכל אחד מהצדדים יפתח בפרק חדש בחייו. אם הנישואים אינם מצליחים, אין סיבה למשוך אותם מעבר לזמן הנדרש. אחרי שתהיה הסכמה בין בני הזוג, יהיה ניתן לצאת לדרך עם הליך הגירושין עצמו.

 

מדוע צריך עורך דין לגירושין ברבנות?

על פניו נדמה כי הליך גירושין ברבנות הוא פשוט יותר בהשוואה להליך גירושין בבית המשפט. מהסיבה הזאת יש כאלה שרוצים לדעת מדוע צריך עורך דין לגירושין גם ברבנות. הצורך בעורך דין מנוסה הוא עובדתי, אינכם יכולים לחלוק עליו באף שלב. כעת הגיע הזמן שתבינו מהי התרומה על עורך דין להליך גירושין דרך הרבנות.

  1. הליך גירושין ברבנות מצריך שיתוף פעולה בין בני הזוג לכל אורך הדרך. מהסיבה הזאת עורך דין יכול להיות האדם שיגשר בין בני הזוג, וגם יפתור את המחלוקות. כך יהיה אפשר לפתור את הבעיות במעלה הדרך, וגם להגיע להסכמות חשובות.
  2. גם כאשר ההליך מתבצע ברבנות יהיה צורך לבצע כל מיני פעולות משפטיות. בני הזוג אינם מכירים את הפעולות המשפטיות, ולכן הם עלולים לעשות טעויות בקבלת ההחלטות. עם עורך דין לגירושין תוכלו להיות בטוחים כי לא אמורות להיות לכם סיבות לדאוג.
  3. הגירושין ברבנות מתחברים לגירושין בבית המשפט באופן ישיר. עורך הדין שילווה אתכם ברבנות הוא אותו עורך דין שאמור ללוות אתכם בבית המשפט. לכן תרצו להיות בטוחים שיש לכם אל מי לפנות בכל שאלה בהקשר הזה.
  4. הליך גירושין ברבנות יהיה מהיר יותר כאשר תבצעו אותו ביחד עם עורך דין. עורך דין המתמחה בגירושין מכיר את כל הפעולות השונות שאותן צריך לעשות בשביל לזרז את ההליך. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו הליך הגירושין מתארך מעבר לזמן הרצוי מבחינתכם.

 

הליך גירושין ברבנות רק עם המומחים שלנו!

כל עניין שקשור להליך הגירושין שלכם רק יוצר אצלכם בלבול? זה הרי טבעי, זוהי הפעם הראשונה שאתם מתגרשים בצורה פורמלית. חשוב מאוד שתעשו פעולות שונות שיקדמו אתכם אל המקום שבו תרצו להיות. הליך גירושין ברבנות הוא לא פשוט, בטח כאשר ישנה מטרה שאותה תרצו להשיג בסופה של הדרך. עם עורך הדין רן רייכמן תוכלו לדעת כי אתם נמצאים בידיים הכי בטוחות שיש. עו"ד רן רייכמן יעמיד לרשותכם את המומחים של משרדו על מנת שיסייעו לכם. בכל פעם שתהיה לכם שאלה לגבי ההליך עצמו, תדעו מיד אל מי לפנות. רוצים לקבל ייעוץ מקצועי והכוונה על ידי מומחים אמיתיים? דברו איתנו: 072-3955001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: