הסכם גישור גירושין

הסכם גישור גירושין הוא אחד מהמסמכים החשובים ביותר שכל זוג שמתגרש חייב להכיר. מדובר על מסמך שמסדיר בתוכו את כל ההסכמות השונות שהגיעו אליהן במהלך הליך הגישור. כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם במהלך הגישור מגיעים להמון הסכמות שונות. על מנת שאף אחד מהצדדים לא יחרוג מאותן הסכמות, הן מגובשות בתוך הסכם מחייב. אותו הסכם גישור יכול לשמש את בני הזוג גם בתור הסכם גירושין לבית המשפט. בעוד הסכם גישור יכול להיות מאושר על ידי עורך דין, הסכם גירושין חייב להיות מאושר על ידי בית המשפט. רוצים להתחיל הליך גישור שבסופו שם תצליחו לבנות הסכם מכבד? זה הזמן לפנות לעורך הדין רן רייכמן. עורך דין לגירושין המתמחה בין בני זוג שרוצים לבנות בניהם הסכם מכבד לפני פירוק החבילה. תזכרו כי הצעדים המקדימים שאותם תעשו עשויים לשנות את תמונת המצב כולה.

 

מה זה בכלל הסכם גישור גירושין?

אינכם צריכים להיות אנשי משפט מעולים בשביל להבין את הכוונה של הסכם גישור לקראת גירושין. ההסכם מכיל בתוכו את כל הסעיפים השונים שאותם צריך לפתור לפני שמתגרשים. מדובר על כמות לא קטנה של דברים שחובה להסדיר אותם לפני שמפרקים את החבילה. לפרק את החבילה זה הכי קל, הדבר הקשה באמת זה לבנות הסכם שיכבד את כל הצדדים. השאיפה היא שכל אחד מהצדדים ירגיש כי ההסכם בא לקראתו במקומות שונים. ההסכם חייב להיות חתום על ידי בני הזוג ועל ידי עורך הדין שמלווה אותם. כך יהיה ניתן לדעת כי בני הזוג אכן הסכימו לכל הסעיפים השונים המופיעים בהסכם. כמובן שעם ההסכם הזה יהיה ניתן לצעוד קדימה אל עבר בניית הסכם גירושין כללי.

 

למה חשוב לעשות?

עורך הדין עובד קשה מאוד בשביל לגרום לבני הזוג להגיע להסכמות בניהם. עד שבני הזוג מגיעים להסכמות חשוב מאוד לכתוב אותן בהסכם מסודר ומפורט. ההסכם מאפשר לבני הזוג לדעת כי הם מוכרחים לקיים את הסעיפים הכתובים בו. לאף אחד מבני הזוג לא תהיה אפשרות שלא לקיים את תוכנו של ההסכם. אם מדובר על סיכומים שונים שאין להם ביסוס יהיה מאוד קשה לאכוף אותם. בשלב שבו האמוציות עולות כל אחד מבני הזוג יכול לנסות להתנגח האחד בשנייה. עם הסכם גישור גירושין הכל הופך להיות הרבה יותר פשוט עבור כל המעורבים. מעבר לכך ישנה אפשרות להשתמש באותו הסכם על מנת לעשות הסכם גירושין מקיף. ההסכם שמקבלים במהלך הגישור עצמו הוא הבסיס להסכם הרחב שיכלול בתוכו סיכומים נוספים. יש כאן אינטרס משותף גם של הבעל וגם של האישה לנסות להשיג הבנות שונות.

 

דגשים לבניית הסכם גישור גירושין

  1. ההסכם חייב להיבנות על ידי איש מקצוע שחי ונושם את העולם הזה. ישנן לא מעט סוגיות שונות שחייבות להיות מגושרות בצורה הכי טובה. אם המשימה לא תתבצע על ידי איש מקצוע מיומן, התוצאות יהיו בהתאם. לפיכך קחו לעצמכם את הזמן בשביל לבחור את האיש הנכון לביצוע המשימה. מוטב כי זה יהיה עורך דין שבקיא בכל מה שקשור לענייני הגירושין, כזה שעוסק בתחום דרך קבע.
  2. כאשר בונים הסכם גישור גירושין חובה שתהיה שותפות מלאה בין בני הזוג. אומנם בקרוב מאוד הם עומדים לפרק את החבילה, אך עדיין מוטב כי כל הסוגיות יהיו מובהרות. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו רק צד אחד קובע עבור שני הצדדים. אסור לשכוח כי בסופה של הדרך בני הזוג יחדיו צריכים לחתום על ההסכם שהם מגבשים בניהם. אם רק אחד מבני הזוג יסכים לפרטיו זה לא יקדם את הצדדים לגישור מוצלח.
  3. ברגע שבוחנים את ההסכם לעומק הוא צריך לכלול בתוכו את כל נושאי הליבה שקשורים לגירושין. אל תשכחו נושאים שונים שעלולים לעלות בפני בני הזוג ביום שאחרי פירוק החבילה. הרי במקרה כזה כל התוצאות של הגישור יכולות לרדת לטמיון. עורך דין המתמחה בגירושין יודע בעל פה אילו סוגיות הן החשובות והקריטיות ביותר לכל הסכם גירושין מוצלח.
  4. אף אחד מבני הזוג לא צריך להרגיש כי הוא ויתר יותר מאשר הצד השני. הסכם גישור גירושין אמור להביא את בני הזוג למצב שבו הם מוותרים מעט. זה מה שהופך את הליך הגישור להליך מוצלח שתוצאותיו יהיו רלוונטיות לטווח הרחוק. מגשר מוצלח הוא מגשר שמצליח לגרום לבני הזוג להתפשר מבלי להרגיש שהם התפשרו. זה אפשרי כל עוד עובדים עם האיש הנכון שמתמחה בגישור לפני גירושין.

לכמה זמן תקף הסכם גישור גירושין?

הסכם גישור גירושין הוא בעצם שלב מקדים לפני שבונים הסכם גירושין מקיף. תוקפו של הסכם הגישור יהיה עד אשר יהיה ניתן לתרגם אותו להסכם גירושין. הסכם הגישור יכול להיות תקף למספר שבועות או למספר חודשים, זה לא באמת משנה. יש בני זוג שמתגרשים כאשר יש בידם הסכם גישור בלבד ולא מעבר לכך. תוקפו של ההסכם יכול להיות לכל החיים כל עוד לא צוין דד ליין אחר. שינוי של הסכם גישור אפשרי רק בהסכמת שני הצדדים שחתומים עליו. בדיוק כמו שניגשים לפתוח כל הסכם אחר, כך בדיוק מתייחסים גם להסכם גישור. מחובתו של המגשר לעדכן את בני הזוג כי מדובר על הסכם מחייב לכל דבר ועניין. כך הם מהצד שלהם צריכים להתייחס ולהסתכל על אותו הסכם גישור.

 

האם ניתן לבנות הסכם גישור ללא איש מקצוע?

על מנת שתהיה אפשרות לבנות הסכם גישור גירושין ישנו צורך לקיים הליך גישור. הליך הגישור חייב להיעשות על ידי איש מקצוע ניטראלי שאין לו קשר לאף אחד מבני הזוג. הסיבה לכך היא שרק באמצעות הליך גישור מוצלח יהיה אפשר להביא את בני הזוג להידברות. לפני הגירושין כל אחד מבני הזוג עלול להיות בפינה שלו, ישנם מקרים שבהם תהיה אגו רב בתמונה. מהסיבה הזאת אתם כבר מבינים כי חובה לעבוד יחד עם מגשר גירושין מיומן ומנוסה. ברגע שבונים הסכם גישור לפני גירושין יהיה מאוד קל להגיע להסכם גירושין מלא. התהליך עצמו יסתיים הרבה יותר מהר ממה שאתם דמיינתם לעצמכם כאשר נכנסתם אליו. האינטרס של בני הזוג יהיה לסיים את הסאגה הכי מהר שרק אפשר מבלי לבזבז זמן יקר.

 

הסכם גישור גירושין יחד עם עו"ד רן רייכמן

הגעתם למסקנה כי הזוגיות לא יכולה להמשיך כמו שהיא? עבור בני זוג שאינם נשואים פירוק הזוגיות זה דבר פשוט שלא מצריך הסכמים או התחייבות. אך עבור בני זוג נשואים המציאות הרבה יותר סבוכה ומורכבת. יש כאלה שממשיכים להיות נשואים רק בגלל שהם לא רוצים להיכנס לכל התהליך הזה. החדשות הטובות הן שאפשר לבצע הליך גישור עוד לפני שנכנסים להליך גירושין. בסיומו של הליך גישור מקבלים הסכם גישור גירושין שמאפשר לבנות הסכם גירושין בשיא המהירות. מחפשים מגשר מוסמך שהוא גם עורך דין לגירושין? פנו לעורך הדין רן רייכמן שישמח ללוות אתכם על מנת שתוכלו לבנות הסכם שמטיב עם כל הצדדים באופן שווה: 072-3955001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: