הסכם טרום נישואין

מרבית בני האדם נכנסים לנישואים בתקווה שהאיחוד שלהם יימשך כל החיים. אך זה לא תמיד המקרה מכיוון שמספר הזוגות בסופו של דבר מתגרשים. אחד הקונפליקטים הנובעים מגירושין קשור לנכסים ולכספים. חתימה על הסכם טרום נישואין עשויה לשמור עליכם מוגנים במקרה שהנישואין שלכם יסתיימו בגירושין. אנחנו ממליצים לכם מכל הלב והנשמה – תקראו את המאמר הזה למן תחילתו ועד לסופו, וכך תגלו ים של מידע על – הסכם טרום נישואין.

 

הסכם טרום נישואין
הסכם טרום נישואין

מה היא המטרה של הסכם טרום נישואין?

הסכם טרום נישואין הינו הסכם רשמי בכתב בין שני בני זוג לפני הנישואין שלהם. המטרה של הסכם טרום נישואין באה לידי ביטוי בתיעוד מה שיקרה לנכסים של שני הצדדים במקרה שהנישואין יעלו על שרטון. נכון להיום, הסכם טרום נישואין איננו מחייב באופן אוטומטי. כתוצאה מכך, בית המשפט שומר לעצמו את הזכות הסופית להחליט כיצד יחולקו נכסי הצדדים בעת גירושין.


מה מאפשר הסכם טרום נישואין?

הסכם טרום נישואין, הוא חוזה משפטי שנכרת באמצעות שני צדדים בטרם הנישואין, המתאר את נכסיו של כל אדם ומפרט איך יטופלו סוגיות כלכליות במקרה של גירושין. הסכם טרום נישואין קשור בדרך כלל לבני אדם עשירים, אבל סוג זה של הסכם עשוי להועיל לכל בני זוג שמתכוון להינשא. כמו גם, הסכם שלאחר נישואין הוא מסמך דומה אשר נחתם לאחר ששני אנשים נישאו ויכול להיות אופציה כאשר בני אדם חווים שינוי משמעותי בעושר לאחר נישואיהם. ברם, הסכם שלאחר נישואין נתפס לפעמים כפחות אפשרי לאכיפה, ועל כן תדברו תמיד עם עורך דין שיוכל להסביר את הזכויות והאפשרויות שלכם לפני קבלת החלטה. הסכם טרום נישואין מאפשר לבני הזוג לטפל בבעיות גירושין פוטנציאליות בשלב מוקדם של מערכת היחסים כאשר שני הצדדים נוטים יותר להתנהל בצורה הוגנת ונדיבה האחד עם השניה. הסכם זה מבהיר אילו נכסים היו שייכים לכל אחד מהצדדים לפני שהשניים איחדו את בתיהם תוך כדי פירוט הנכסים להם יהיה זכאי כל פרט בעת פירוק הנישואין ולאחר שבני הזוג שילבו חלק ממשאביהם.


מה בדיוק קובע הסכם טרום נישואין?

הסכם טרום נישואין קובע בבירור איך יחולקו נכסים וחובות בין בני זוג במקרה של גירושין. זוהי דרך נפלאה להימנע ממאבקים ממושכים בבית המשפט, שהם יקרים וממש הורסים מבחינה רגשית. למרות שלא כל אחד יזדקק למועד קדם, מספר האנשים שבוחרים לחתום על הסכם טרום נישואין נמצא בעלייה. לפיכך, רצוי לקבל מידע רב ככל האפשר על הסכם טרום נישואין לפני שאתם חותמים על אחד כזה.


מה מבהירים באמצעות הסכם טרום נישואין?

אתם ובני הזוג שלכם יכולים להבהיר אחד לשניה שרכוש מסוים שייך רק לכם, ושהוא לא יתחלק בגירושין עתידיים. רכוש כזה מכונה בדרך כלל על ידי עורכי דין לענייני משפחה כרכוש שאינו זוגי. לכם ולבני הזוג שלכם יש את החופש להסכים בתחילת נישואיכם כיצד יחולקו הכספים שלכם אם תיפרדו או תתגרשו מאוחר יותר. זה אמור לחסוך מכם גם את חוסר הוודאות, הזמן והלחץ של התדיינות משפטית בנוגע לכלכלת הזוגיות אם תיפרדו מאוחר יותר. עשוי לחסוך כסף. בעוד שאתם ובני הזוג שלכם ייגררו להוצאות משפט עבור הכנה וניסוח של הסכם טרום נישואין, על פי רוב הרבה יותר זול לנהל משא ומתן ולנסח הסכם טרום נישואין מאשר להתדיין על חלוקת כספי הנישואין.


האם הסכם טרום נישואין מגן על ילדים מנישואין קודמים?

אם לכל אחד מבני הזוג יש ילד או ילדים מנישואין קודמים, הסכם טרום נישואין יכול לכלול הוראות חיוניות שיסייעו להגן על הילדים בנישואין. הסכם טרום נישואין מבטיח שההורה הביולוגי של הילד יוכל להשאיר חלק מהעיזבון לילד במקרה של מות ההורה. אם ההסכם איננו קיים, בן הזוג הנותר בחיים עלול לרשת את רוב הנכסים הללו או את כולם, ולהשאיר פחות ממה שההורה היה רוצה עבור הילד.


האם הסכם טרום נישואין מעודד שיחה כנה טרם הנישואין?

אחת הדרכים ליזום דיון כנה על כספים, נכסים והתחייבויות בזוגיות היא דיון בהסכם טרום נישואין. חרף העובדה שזה עשוי להיראות מרתיע, שיחה כנה על הנושאים הללו מאפשרת לבני הזוג להבין את הציפיות אחד של השניה לפני שהם נקשרים. יש בני זוג אשר מנהלים שיחה על הסכם טרום נישואין, אך לא זוכים לנסח אותו. זה עדיין מועיל מכיוון שהם יתחילו את נישואיהם עם תקשורת פתוחה ורמה עמוקה יותר של אמון שיכולה לעזור לקיים את מערכת היחסים שלהם במשך שנים רבות. למרות זאת, הסכם טרום נישואין ערוך היטב מאפשר לזוגות לפתור בעיות משפטיות נפוצות אם יחליטו להתגרש. זה גם עוזר להם לעקוב במהירות אחר תהליך הגירושין שלהם באמצעות פתרון כל בעיה שעשויה להתעורר.


האם הסכם טרום נישואין מגן על נכסים וממזער ויכוחים?

אתם ובני הזוג שלכם יכולים להסכים "להגדיר" נכסים סנטימנטליים, כמו למשל – ירושה משפחתית, עניין בעסק משפחתי או מתנות שהתקבלו מצד שלישי. אם הסכם טרום נישואין מבקש להגדיר רכוש כזה, סביר שבית המשפט יעניק חלק מרכוש זה לצד השני בכל גירושין עתידיים. ממזער את החריפות בגירושים. קביעת אופן חלוקת הנכסים בגירושין אמורה להוביל לפחות ויכוחים על כספים, ולגרום ליחסים ידידותיים יותר בינכם לבין בני הזוג שלכם במהלך תהליך הגירושין. הגנה על שותפים עסקיים – ייתכן שיש לכם או לבני הזוג שלכם עניין בעסק משפחתי או פרטי קטן. הסכם טרום נישואין יכול להגן על האינטרס הזה, ולמנוע הפרעה לעסק במקרה שהנישואין מתפרקים.


האם הסכם טרום נישואין מספק אמצעי הגנה לרכוש אישי?

הסכם טרום נישואין יכול לציין איזה רכוש שייך לכל צד. אם לאחד מהיחידים יש בית, רכב או נכסים משמעותיים אחרים, הסכם טרום נישואין יכול למנוע מבן הזוג השני לנסות לתבוע את חלקי הרכוש הללו בהסדר גירושין. אלה שמאורסים נוטים יותר לנהוג בהגינות אחד עם השניה, מה שיכול לעזור לבני הזוג להימנע ממחלוקות מאוחר יותר אם הנישואין יסתיימו.


האם הסכם טרום נישואין מבטיח הגינות בשיתוף נכסים?

אם צברתם עושר ואתם מתחתנים עם בן זוג שנכסיו פחותים משמעותית, אתם מסתכנים בהפסד ניכר מהעושר שלכם אם תתגרשו. במצב שכזה, אולי כדאי שתנקטו בכמה צעדים להגנה על העושר שלכם. זה חשוב במיוחד אם יצאתם לפנסיה או כמעט פורשים מהעבודה משום שפשוט לא יהיה לכם סיכוי להרוויח כסף במקרה של גירושין. הדרך הטובה ביותר להגן על הנכסים שלכם במקרה זה היא לערוך הסכם טרום נישואין עם בן הזוג שלכם לפני הנישואין. בהסכם כזה מובטח לכם שנכסיכם יחולקו בצורה הוגנת במקרה של גירושין.


האם ההסכם מגן מפני הסדרי גירושין אופייניים?

עליכם להבין כיצד ייראה הסדר גירושין טיפוסי, על מנת שתוכלו להעריך במלואה את ערכו של הסכם טרום נישואין. בהיעדר ממון, לכל אחד מבני הזוג יהיו בדרך כלל בעלות וניהול משותפים של רכוש שנרכש במהלך הנישואין. גם בני הזוג יחלקו באחריות לחובות שנוצרו בנישואין, מה שמותיר לשני הצדדים לשלם עבור התחייבויות אלו.


לסיכום

עורך דין יחיד אינו יכול לייצג את שני הצדדים בצורה הוגנת. עבודה עם עורכי דין נפרדים מבטיחה שלכל צד יש מישהו שיבדוק את החוזה שמתעניין אך ורק בטובת הפרט. עורכי הדין שלנו הם גם משאב רב ערך לניווט בנושאים ספציפיים שלכם. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקומי שמבין את התהליך, ועל כן תצרו קשר לאלתר עם צוות עורכי הדין שלנו מכיוון שרק אצלנו מתמחים בתחום הסכם טרום נישואין.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: