הסכם יחסי ממון

עבור אנשים שאינם מעוניינים שבית משפט יחליט כיצד יש לנהוג ברכושם ובכספו בעקבות התמוטטות מערכת היחסים, התקשרות בהסכם ממון יכולה להוות חלופה מתאימה. טוב תעשו אם תחליטו פשוט לקרוא מההתחלה ועד הסוף של הדברים שמובאים לעיל, כי כעת נדסקס על – הסכם יחסי ממון.

 

הסכם יחסי ממון
הסכם יחסי ממון

למה חשוב לעשות הסכם יחסי ממון?

נישואין הם מונח מתפתח רחב ובהתאם למי שואלים, יכול להיות הגדרות מגוונות. במונחים הבסיסיים ביותר, ניתן לראות בנישואין טקס חברתי המבוסס על יסודות תרבותיים, כלכליים, חוקיים ודתיים. הם מנסים לגבש קשרים מיניים ארוכי טווח בין אנשים שנמצאים יחד במטרה להוליד או לבנות חיים משותפים. יש הרבה סיבות שאנשים בוחרים להתחתן. זו לא החלטה שצריך לקחת בקלות ראש. יש לזה השלכות יקרות כמו יתרונות. ההחלטות שהתקבלו בתחילת הנישואין מסייעות להבטיח את שני הצדדים לאורך כל הנישואין ואת סיומם אם זה היה המצב. פתיחת מערכת יחסים יכולה להיות מרגשת ומתגמלת. ישנם כללים רבים המסדירים את מוסד הנישואין. בין אם תחליטו להתחתן ובין אם לאו, חשוב לקחת בחשבון את ההיבט הכספי של מערכת היחסים המתקרבת או הקיימת. זו עשויה להיות משימה קשה ולא נוחה לדבר עם בן הזוג על כספים, אבל זו הדרך היחידה להבטיח שיש מראית עין של הוגנות אם אי פעם יגיע הזמן להיפרד. יש הרואים בכך טאבו לעשות זאת או חוששים מהמחשבה להיות תווית של חופר זהב, אך רוב בני האדם שעברו גירושין או פרידה יכולים לספר לכם על היתרונות של הסכם יחסי ממון. אם אתם עומדים להתחתן או כבר נשואים, יש לכם אפשרות לערוך הסכם יחסי ממון. יחסים רגילים יכולים ליהנות גם מביטחון כלכלי על ידי עריכת הסכם חיים משותפים. שני החוזים הללו מאפשרים לכם להסדיר את האחריות הפיננסית שלכם באופן שיתאים לשניכם. יתרון עצום לעריכת החוזה בעצמכם הוא ששניכם יכולים לחלוק את הנכסים וההתחייבויות כפי שאתם רואים לנכון לעומת קבלת ההחלטה על ידי שופט בבית משפט..


מתי הכי מומלץ לעשות הסכם יחסי ממון?

הזמן הטוב ביותר להעלות את העניין של הסכם יחסי ממון עם בן הזוג שלכם הוא לרוב בימים הראשונים של מערכת היחסים לפני שהכספים מתערבבים. זה אחד מאותם דברים שיכולים להיות לא נוחים לדבר עליהם עם בן הזוג החדש שלכם, אבל אנשים רבים עוברים התמוטטות מערכת היחסים שרצו שהם נקטו ב"צעד המניעה" הזה קודם לכן. ברוב המקרים, כאשר מערכות היחסים מתפרקות, כל שותף שמח לחלק את רכושו בהתאם להסכם הממון.


מדוע חשוב לנסח הסכם יחסי ממון?

כמה סיבות שבגללן זוג עשוי להחליט להיכנס להסכם ממון מחייב כוללות את זה – חשוב לחשוב על העבודה הקשה שהשקעת כדי להפוך כלכלית יציבה ובריאה ומה יכול להתרחש אם תיכנס למערכת יחסים עם מישהו והקשר הזה התקלקל. יתר על כן, להתמוטטות מערכת יחסים יכולה להיות השלכות משמעותיות עבור עסק או שותפות. ישנם נכסים שאחד הצדדים או שניהם צברו לפני הקשר שהם רוצים להגן ולשמור כרכושם הנפרד, כגון בית. יש חוב שנצבר על ידי אחד הצדדים או שניהם והצד השני לא רוצה להיות אחראי לחוב זה במקרה שהקשר יתקלקל. הגנה על האינטרס של צד בעסק או בשותפות. אחד הצדדים או שניהם קיבלו מתנה, ירושה או רוח גבית המיועדים לשימושם ולתועלתם הבלעדית. משא ומתן והסכמה על האופן שבו יש לטפל בעניינים הכספיים שלכם יכולים למנוע אי הסכמה ומשא ומתן ממושך ויקר לאחר פרידה כאשר הרגשות יכולים להיות גבוהים. קיימות דרישות חקיקה מחמירות להסכמים פיננסיים מחייבים, כאשר חוסר עמידה מעמיד את ההסכם בסיכון לביטול. לכן חשוב ביותר שהסכם ממון מחייב יערוך על ידי עורך דין המתמחה בדיני משפחה.


איך הסכם יחסי ממון יחייב משפטית?

על מנת שהסכם זה יהיה נכון מבחינה משפטית, עליו להיות בכתב. מומלץ לכל אדם לקבל ייעוץ מעורכי הדין הנפרדים שלו לפני חתימת ההסכם בכתב. זה מבטיח שהאינטרסים של כל אדם משרתים. על המסמך להיות חתום על ידי שני הצדדים בנוכחות שני עדים בוגרים שיחתמו אף הם. הגשת הסכם יחסי ממון לבית המשפט מאפשרת לשופט לאכוף את ההסכם אם מסיבה כלשהי מי מהצדדים מפר את תנאיו. יש כמה סוגיות מרכזיות שיש להתייחס אליהן בעת ​​עריכת הסכם יחסי ממון. החוק מאפשר לקחת בחשבון רק גורמים מסוימים בעת עריכת חוזים פיננסיים. להלן מספר דוגמאות למה שלא יהיה מחייב מבחינה משפטית. לא ניתן להחליט או להכין משמורת ומזונות בחוזה מסוג זה. משמורת על ילדים יכולה להיקבע רק כאשר הקשר מסתיים. עבור זוגות נשואים, לא ניתן לוותר בחוזה על זכויות הבית הזוגי. ההחלטה אם בן זוג יכול לקיים מערכת יחסים אחרת לאחר הפרידה אינה רלוונטית. אתם יכולים עם זאת – לקבוע כמה מזונות בני זוג ישלמו על ידי צד אחד לשני. החליטו יחד כיצד יש לחלק את הכספים בין שניכם. החליטו כיצד תפרק אחריות החובות אם וכאשר הקשר יגיע לסיומו. ניתן לשנות את ההסכם בכל זמן נתון ויש לעשות זאת בהתחשבות רבה. במקרים אלו יש לערוך הסכם יחסי ממון חדש, לתארך ולחתום על ידי העדים. זה צריך לכלול גם שמות משפטיים מלאים, תאריך נישואין או תאריך תחילת החיים המשותפים, נכסים משותפים, חובות וכולי. אם מסיבה כלשהי, מי מהצדדים יחליט שההסכם אינו הוגן, ולא ניתן ליישב את הסכסוך בהסכמה, יתקיים משפט שיאפשר לשופט ליישב את התביעה. בדרך כלל, אין זה חכם ללכת בדרך זו שכן שופט ישקול יותר את אכיפת הסכם הממון המקורי. עם זאת, ישנם מקרים שבהם הם עשויים לעשות חריג. אם יש שינוי משמעותי בהכנסה, אם על צד אחד הופעל לחץ לחתום על החוזה או אם ההסכם אינו הוגן בעליל, השופט יכול לבצע את התיקונים שהוא או היא מוצאים לנכון.


מה הינן הדרישות להסכם יחסי ממון?

הדרישות להסכם ממון מחייב הן – הבקשה הראשונה הנשאלת מבית המשפט היא בדרך כלל הצהרה האם הסכם הממון מחייב או לא. חוק דיני המשפחה מפרט את הדרישות להסכם ממון מחייב: ההסכם לא בוטל או בוטל על ידי בית המשפט. ההסכם נחתם על ידי כל הצדדים; ההצהרות החתומות הוחלפו בין הצדדים; טרם חתימת ההסכם, ניתן לכל צד ייעוץ משפטי עצמאי מעורך דין על השפעת ההסכם ועל היתרונות והחסרונות בעריכת ההסכם; לכל צד נמסרה הצהרה חתומה על ידי עורך הדין לפיה ניתן הייעוץ הנדרש; מכיוון שהחקיקה מציבה דרישות טכניות מחמירות, כדאי להעסיק עורך דין בעל ניסיון בעריכת הסכמי ממון. אם ההסכם לא נערך כהלכה, בית המשפט רשאי להכריז שהוא אינו מחייב את הצדדים, או שיש לו שיקול דעת להכריז עליו מחייב אם הוא משוכנע שזה יהיה בלתי צודק ואי שוויוני אם ההסכם לא היה מחייב, למרות זאת. זה לא עומד בדרישות הטכניות המחמירות. אז, אתה יכול לראות כאשר ההסכמים הללו מאותגרים זה יכול להפוך פרידה ידידותית אחרת לתהליך סוחט ומלחיץ מבחינה רגשית.


לסיכום

כאן במשרד עורכי הדין שלנו, יש לנו למעלה מהרבבה שנות ניסיון בתחומנו ונשמח על ההזדמנות לייצג אתכם בשעת הצורך. החיים הם בלתי צפויים, אבל יש כמה צעדים שאתם יכולים לנקוט על מנת לשלוט במה שעבדתם כל כך קשה כדי להשיג. התקשרו אלינו עוד היום לייעוץ ראשוני חינם ותאפשרו לנו לעזור לכם בתהליך משפטי ארוך זה לעיתים. מן הראוי שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו משום שרק אצלנו מתמחים בתחום הסכם יחסי ממון.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: