הסכם ממון בין בני זוג

הסכם ממון בין בני זוג מכסה חלוקת רכוש בין הצדדים, פנסיה ו/או אחזקת בן זוג. בטיפול בעניינים אלה יתווה הסכם ממון בין בני זוג כיצד הצדדים ינהלו את ענייניהם הכספיים. מטרת הסכם ממון בין בני זוג היא למנוע מהצדדים לפנות לבית המשפט לעסוק בחלוקת רכושם. ממש כדאי לכם להקפיד על קריאה רציפה של המאמר הזה, כי רק פה תמצאו חומר מעניין ואותנטי על – הסכם ממון בין בני זוג.

 

הסכם ממון בין בני זוג
הסכם ממון בין בני זוג

באיזה דרישות צריך לעמוד הסכם ממון בין בני זוג?

הסכם ממון בין בני זוג חייב לעמוד בדרישות מסוימות על מנת להיות מחייב. חייב להיות ברור כי הסכם הממון לא בוטל על ידי מי מהצדדים ולא בוטל על ידי בית המשפט. שני הצדדים חייבים לחתום על הסכם ממון בין בני זוג. עורך דין המשפחה האישי חייב לחתום על הצהרה המאשרת שהוא העניק לכם ייעוץ משפטי עצמאי ולספק עותק של זה לשותף שלכם ולעורך הדין שלו. על כל צד לקבל ייעוץ משפטי עצמאי לפני החתימה. על מנת כדי להבטיח שההסכם הפיננסי מחייב מבחינה משפטית, עליכם לדבר עם עורך דין משפחה מנוסה.

מה היא המהות של ההסכם?

הסכם ממון בין בני זוג עשוי לטפל בכל תביעות פוטנציאליות על עזבונו של זה לאחר מוות או ירושות פוטנציאליות. הסכם ממון בין בני זוג, שנכרת לפני הנישואין או לפני תחילתו של הסכם דה פקטו (המכונה גם "הסכם טרום נישואין") יפרט בדרך כלל כיצד הצדדים יחלקו את רכושם במקרה של פרידה.


מה היא האפקטיביות של הסכם ממון בין בני זוג?

הסכם ממון בין בני זוג מועיל בדרך כלל לכל אחד, במיוחד עבור – זוגות שמביאים נכסים למערכת יחסים חדשה, במיוחד כאשר מדובר בזוגיות שלאחר מכן/מערכת יחסים דה פקטו. אם לאחד מהצדדים או לשני הצדדים יש ילדים ממערכת יחסים קודמת, ניתן לכלול תנאים בהסכם בתנאי שיש לחלק את הנכסים עם מותו של אחד הצדדים כאילו היו נפרדים. זה צריך לבוא לידי ביטוי גם בצוואה שלכם. ילדים שצפויים לקבל ירושה משמעותית עם מות הוריהם. הסכם ממון בין בני זוג מסייע להורים לשמור על ירושה זו עבור ילדם, במקרה שהקשר של ילדם עם בן זוגם או בן זוגם יסתיים בפועל. 'העברת הון דורות' – שבו הורים מתכוננים לפרישה ומעבירים את העסק המשפחתי או הנכסים לילדם ולבן זוגו של ילדם. הסכם ממון בין בני זוג במקרה זה עשוי להיות מיועד להגן על העסק המשפחתי שנמצא במשפחה שנים רבות. הסכם ממון בין בני זוג הוא כמעט תמיד חסכוני יותר מאשר ניסיון לנהל משא ומתן על הסדר רכוש והליכים אפשריים בבית המשפט לאחר ההפרדה. הסכם ממון ימשיך לפעול למרות פטירתו של צד ויפעל לטובתו ויחייב את הנציג המשפטי של אותו צד.


מתי אפשר להיכנס להסכם ממון בין בני זוג?

ניתן להתקשר בהסכם ממון מחייב בשלבים שונים של מערכת היחסים, שכל אחד מהם מטופל על פי סעיף נפרד של חוק דיני המשפחה. הם כדלקמן – לאחר התמוטטות מערכת יחסים דה פקטו. בהרהור בנישואין; לאחר גירושין. בהרהור על מערכת יחסים דה פקטו. במהלך נישואין.. במהלך מערכת יחסים דה פקטו.


כיצד הסכם ממון בין בני זוג ישפיע עליכם?

הסכם ממון בין בני זוג קובע מראש את התוצאה הכלכלית של מערכת יחסים כאשר היא מתקלקלת, וכתוצאה מכך מסיר את שיקול הדעת של בית המשפט לחלק את הנכסים של בני זוג. המשמעות היא שצדדים יכולים להיכנס למערכת יחסים בטוחה מתוך ידיעה שאם ייפרדו, כל צד ישמור ויגן על מה שהביא למערכת היחסים. הסכמי ממון צריכים להשתקף גם בצוואות הצדדים. הסכם ממון בין בני זוג מחייב את עזבונותיהם של זוגות נשואים ובפועל, כך שאם תאבד את היכולת הנפשית או תמות, העיזבון שלכם עדיין מחויב לכבד את תנאי הסכם הממון שלכם לחלוקת הכספים והנכסים שלכם.


מה הופך הסכם ממון בין בני זוג למחייב?

בהתאם לדרישות חוק דיני המשפחה, הסכם ממון בין בני זוג מחייב רק אם מתרחשים הדברים הבאים – ההסכם לא בוטל ולא בוטל על ידי בית משפט. ההסכם נחתם על ידי כל הצדדים; בין לפני חתימת ההסכם ובין לאחריה, נמסרה לכל צד מבני הזוג הצהרה חתומה מאת העורך דין הקובעת כי העצה ניתנה לאותו צד (בין אם ההצהרה צורפה לאותו צד ובין אם לאו. העתק מההצהרה האמורה שנמסרה לצד בן זוג נמסר לצד בן הזוג השני או לעורך דין של הצד השני; טרם חתימת ההסכם, ניתן לכל צד מבני זוג ייעוץ משפטי עצמאי מאת עורך דין בדבר השפעת ההסכם על זכויות אותו צד ולגבי היתרונות והחסרונות, במועד מתן הייעוץ, אותו צד לעריכת ההסכם; אם לא יתקיימו הדרישות לעיל, הסכם ממון בין בני זוג לא יחייב את הצדדים.


האם הסכם ממון בין בני זוג עשוי לשמש בתור רשת ביטחון?

הסכם ממון בין בני זוג יכול לשמש כרשת ביטחון ומהווה כלי יעיל לתכנון עיזבון. אם בסופו של דבר לא תצטרכו להשתמש בו, לא איבדתם דבר, אולם זה ייתן לכם שקט נפשי לגבי העתיד שלכם ושל יקיריכם. ישנן דרישות שונות שיש לעמוד בהן כדי שהסכם ממון יהיה מחייב משפטית ותחום המשפט לגבי הסכמי ממון יכול להיות מורכב, זו הסיבה שאנו ממליצים מאוד לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין משפחה מנוסה.


האם אפשרי בכלל לבטל הסכם ממון בין בני זוג?

הסכם ממון בין בני זוג יכול להתבטל על ידי בית משפט בהתאם לחוק דיני המשפחה, אם – יש בעיה עם פנסיה, למשל: ההסכם קובע ריבית פנסיה שלא ניתן לפצל. קיימות ראיות להונאה (זה יכול לכלול אי גילוי נכסים או התחייבויות בזמן עריכת ההסכם). צד אחד חווה מצוקה עקב ההסכם או ביחס לילד של הצדדים. ההסכם נכרת אך ורק במטרה להונות או להביס נושה או נכרת תוך התעלמות פזיזה באינטרסים של נושה. ההסכם נמצא בטל או בלתי ניתן לאכיפה. זה יכול לנבוע מטעות, תקנת הציבור, מצג שווא, צד אחד היה נתון בכפייה בזמן הביצוע, הייתה הפרה של ההסכם או התנהגות בלתי מתקבלת על הדעת.


האם אפשרי לסיים הסכם ממון בין בני זוג?

ניתן לסיים הסכם ממון בין בני זוג בהסכמה בין הצדדים. הסכם כזה חייב להיות כתוב ולעמוד באותן דרישות על פי חוק, כמו למשל – שני הצדדים חייבים לחתום על הסכם הסיום, יש לספק לכל צד ייעוץ משפטי לגבי השפעת הסכם הסיום היתרונות והחסרונות של מפסיקים את ההסכם וחייבים לקבל הצהרה חתומה מהעורך דין שנתן להם עצה זו. הסכם ממון בין בני זוג יכול להסתיים על ידי הצדדים גם על ידי התקשרות בהסכם ממון חדש הכולל הוראה המבטלת את ההסכם הראשון.


לסיכום

הדאגה הגדולה ביותר שיש לבני אדם בעוד ששוקלים לשכור עורך דין היא העלות. אך, העלות של אי שכירת אחד יכולה למעשה להיות בעיה גדולה יותר, במיוחד אם אתם מפסידים במקרה שלכם או לא מקבלים את הפיצוי המגיע לכם. אם אתם עומדים על הגדרת לגבי שכירת עורך דין במקרה שלכם, למה שלא תפנו להתייעצות כדי לראות איפה אתם עומדים? אתם תשמחו שעשיתם זאת. ולכן כדאי שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו בשל העובדה שרק אצלנו מתמחים בתחום הסכם ממון בין בני זוג.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: