הסכם ממון לפני נישואין

בעוד שהעלאת הנושא של הסכם ממון לפני נישואין עשויה להיות מאיימת ונתפשת כלא רומנטית, יש גם שפע של הטבות להסכם זה. וההטבות האלה חלות עליכם גם אם אין לכם הרבה כסף. תקראו לזה אושר טרום חתונה או, אם נחזור אחורה, אושר טרום אירוסין או אפילו, הצד המאושר יותר של דיני משפחה – הרגע שבו אתם פונים לעורך הדין שלכם ואומרים לו שאתם עומדים להתחתן בקרוב או שאתם שוקלים נישואין ושמעתם על הסכם ממון לפני נישואין. אתם רוצים בוודאי לדעת אם זה יהיה שווה את הזמן שלכם לעשות הסכם ממון לפני נישואין. התשובה היא בהחלט כן. ואם תמשיכו לקרוא תבינו כבר הכול על – הסכם ממון לפני נישואין.

 

 הסכם ממון לפני נישואין
 הסכם ממון לפני נישואין

האם הסכם ממון לפני נישואין קשור רק לגירושין?

מרבית בני האדם מקשרים הסכם ממון לפני נישואין עם גירושין, אך הסכם ממון לפני נישואין יכול למעשה לשמש על מנת לעזור עם כמה מצבים זוגיים שונים, לא רק פרידה. הסכם ממון לפני נישואין אולי לא מאוד רומנטי, אך הסכמי ממון אלו עשויים להיות מועילים ביותר ויכולים לספק לכם ולבני הזוג שלכם תחושת ביטחון וביטחון כלכלי. הסכם ממון לפני נישואין יוצר הסכם ברור ומחייב מבחינה משפטית בין שני בני זוג, או בני זוג שעתידים להיות נשואים בקרוב, מה שיכול להקל בהרבה על הבנת הציפיות הזוגיות. בין אם ברצונכם לקבוע את המטרות הללו לפני הנישואין, או במהלך הנישואין, עורך דין משפחה מנוסה יכול לעזור לכם ליצור את המסמך שאתם צריכים. אם אתם נשואים או עומדים להתחתן, תשקלו כיצד הסכם ממון לפני נישואין עשוי להועיל לכם.


מדוע צריך הסכם ממון לפני נישואין בכתב?

הסכם ממון לפני נישואין מחייב הוא, בעצם, חוזה. לכן, כמו בדיני חוזים, תמיד עדיף שיהיה הסכם כזה בכתב, כדי להגן על שני הצדדים. אם זה אך ורק הסכם בעל פה, אז אם מערכת היחסים אכן תתקלקל בעתיד, אין לכם מה לחזור אליו. לאחר מכן זה הופך לקרב "הוא אמר" / "היא אמרה", שזה אף פעם לא רעיון טוב. כמובן, אתם מוזמנים לדון בעניינים אלה עם בן/בת הזוג שלכם. זה לא הדיון הכי רומנטי שיש, אבל בכל זאת, הוא הכרחי. כמו כן, שניכם תצטרכו לפנות לייעוץ משפטי עצמאי לגבי ההשפעות, היתרונות והחסרונות של הסכם ממון לפני נישואין מחייב. עורך הדין שמנסח את ההסכם יכול לספק ייעוץ זה ללקוחו, אבל על הצד השני לפנות לייעוץ מעורך דין אחר במשרד אחר.


מה מספק הסכם ממון לפני נישואין?

הסכם ממון לפני נישואין הוא חוזה משפטי מחייב שנוצר ונחתם על ידי שני אנשים לפני שהם נישאו. הסכם זה מספק לרוב את המסגרת לאופן הטיפול בנושאים פיננסיים אם שני הצדדים יחליטו אי פעם להיפרד או להתגרש. רכוש, ירושה, הכנסה ועסקים בבעלות מי מהצדדים לפני הנישואין או שנרכשו במהלך הנישואין יכולים להיות מכוסים בחוזה זה.


האם הסכם ממון לפני נישואין מספק תקשורת פתוחה טרם הנישואין?

בחירה לכונן הסכם ממון לפני נישואין עשויה לעזור לכם להבין הרבה דברים על בן הזוג שלכם. הסכם ממון לפני נישואין עושה יותר מסתם מגן עליכם במקרה של גירושין, הוא גם עוזר לעודד תקשורת בין בני זוג בנושאים חשובים. בעת יצירת הסכם ממון לפני נישואין, בני הזוג יכולים לדון ולקבוע כיצד הם יטפלו בזכויות קניין, חובות, חובות והיבטים מרכזיים אחרים של נכסיהם שהצטרפו לאחרונה. למרות שדברים אלה עשויים להיראות חסרי משמעות לאור הנישואים הממתינים שלכם, חשוב מאוד לזוגות להבין היכן המטרות והציפיות שלהם. קיום דיונים אלה וניהול משא ומתן על הסכם ממון יכולים לעזור לשניכם לבסס את הזכויות והחובות שלכם.


באיזה נסיבות ניתן לבטל הסכם ממון לפני נישואין?

עורך הדין שלכם ייעץ לכם לגבי החסרונות של הסכם ממון לפני נישואין, שאחד מהם כולל את הסיכונים הכרוכים בעריכתו. אלו כוללים –  בית המשפט אינו מפקח או מסדיר את עריכתו בפועל של הסכם ממון לפני נישואין מחייב, ורק מתחשב בתנאי ההסכם אם צד אחד מבקש לבטלו. בהתאם לייעוץ המשפטי שצד מקבל, הם עשויים להיות לא מרוצים מתנאים מסוימים של ההסכם הפיננסי המחייב, שעלולים להוביל למחלוקות ובסופו של דבר להביס את מטרת ההסכם. הסכם ממון לפני נישואין, מטבעו, הוא מורכב ודורש ניסוח שקולה. בהתאם לכך, במקרים מסוימים, זה יכול להיות תרגיל די יקר, במיוחד אם משא ומתן אומר שצריך לבצע שינויים. עורך הדין שלכם ייעץ לך לשקול תרחישים פוטנציאליים שונים, כולל האם לכם ולבן הזוג/הארוס שלכם יהיו ילדים בהמשך הדרך, וכיצד זה ישפיע על הפרדת הנכסים שלהם אם הם ייפרדו. הסכם ממון לפני נישואין, כמו חוזה, יכול להתבטל ממספר סיבות, כולל: אם, מאז סיום ההסכם, שינוי מהותי ומהותי בנסיבות גרם לכך. אם ההסכם אינו מטפל בצורה נאותה או נכונה בריבית פנסיה; אוֹ אם ההסכם הופך לבלתי ניתן לאכיפה, בטל או בטל – כל אלה הם תנאי דיני חוזים שעורך הדין שלכם יכול לייעץ לגביהם. ההסכם הופך לבלתי ניתן לאכיפה (לדוגמה, אובדן נכס פירושו שלא ניתן לבצע סעיפים מסוימים); אוֹ

ההסכם הושג בהונאה – הכוללת אי חשיפה של חומר רלוונטי כגון נכסים מסוימים; אם יתקיימו תנאי ההסכם, הדבר יגרום למצוקה כלכלית משמעותית לאחד הצדדים, או שלא יהיה סביר שההסכם כולו או חלק מסוים ממנו יתבצעו; אם, בעת ביצוע ההסכם, התנהגות של צד אחד הייתה בלתי מתקבלת על הדעת; למרות החסרונות והסיכונים שהוזכרו, הסכם ממון מחייב הוא כלי מצוין לספק לכל הצדדים נוחות בידיעה שנכסיהם יהיו מוגנים במקרה של פרידה. בדיון עם השותף שלכם, אתם יכולים לקבוע מה אתם מחשיבים הכי טוב עבור שניכם ועורך הדין שלכם יכול לשנות זאת . רוטציה, במידת הצורך. הסכם כזה מועיל גם למי שנכנס לנישואים עם נכסים משמעותיים ופוטנציאל לקבל ירושה בהמשך המסלול. בהתאם לתנאי ההסכם, השותף שלכם לא יוכל לתבוע שום דבר שהוא הודה שהוא (או אמור להיות) שלכם והסכים שתשמור, במקרה של פרידה. כמו כן, ההסכם יכול לסייע בקביעת אופן הטיפול בנכסים המשותפים שלכם, שבכוונתכם לצבור במהלך מערכת היחסים.


האם ההסכם באמת מגן על מה שחשוב לכם?

אתם יכולים להגן על מה שחשוב לכם ועל הנכסים העתידיים שלכם. גם אם אין לכם הרבה כסף עכשיו, עדיין ייתכן שיש לכם נכסים מוערכים שאתם רוצים להגן עליהם – כמו חיית מחמד אהובה. זוהי גם הגנה על מתנות שאתם עשויים לקבל בעתיד או על נכסים שתרכוש כדי להבטיח שתשמרו אותם כחלק מהסדר פיננסי.


האם באמצעות הסכם ממון לפני נישואין תבינו את החובות והזכויות שלכם במשך הנישואין?

להבין את הזכויות והחובות של כל אחד מבני הזוג במהלך הנישואין – אם לא כרתם הסכם ממון לפני נישואין, אתם ובן זוגכם עשויים לבחור ליצור הסכם לאחר נישואין בזמן שאתם עדיין נשואים. הסכם לאחר נישואין יכול לעשות כל מה שקדם נישואין יהיה, ההבדל היחיד הוא כאשר הוא מתקבע. זה עדיין יכול לעזור לטפל בזכויות וחובות זוגיות וליצור הגנות במקרה שהנישואים יסתיימו בגירושים או פרידה. למרות שאתם כבר נשואים, תמיד חשוב לעבוד על תקשורת ברורה עם בן / בת הזוג שלכם. הסכם ממון לפני נישואין יעזור לכם לפתוח את קווי התקשורת ולספק לכם במה דרכה תוכלו לדון בעניינים פיננסיים ורכושיים חשובים.


לסיכום

כל מערכת יחסים היא ייחודית. סידור הסכם ממון מחייב יהיה תלוי בנסיבות שלכם. אם יש לכם שאלות נוספות לגבי איך עובד הסכם ממון לפני נישואין מן הראוי שתצרו קשר עם הצוות שלנו משום שאנחנו מתמחים בתחום הסכם ממון לפני נישואין.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: