הפרת הסכם גירושין

כל זוג שמתגרש מחויב על פי החוק במדינת ישראל להכין הסכם גירושין. ההסכם מיועד בשביל להסדיר את כל הפרוצדורות העתידיות שעשויות להביא לאינטראקציה בין בני הזוג. המטרה היא שבני הזוג לא יצטרכו להגיע להבנות בניהם, אלא שכל הדברים יהיו מוסדרים בהסכם. אך מה ניתן לעשות כאשר אחד מהצדדים מחליט להפר את הסכם הגירושין שעליו הוא חתום? הפרת הסכם גירושין זה לא דבר נדיר, לא מעט גברים ונשים כאחד מחליטים לקחת את החוק לידיים. אם אתם בצד שנפגע מהפרת ההסכם, תדעו כי יש לכם מה לעשות בנידון. במאמר הבא נסביר לכם כיצד נכון לפעול כאשר הצד השני מפר את הסכם הגירושין ופוגע בכם. אחרי שתבינו כיצד תוכלו לפעול יהיה לכם קל להשיג את מבוקשכם. הדרישות שלכם מן הסתם צריכות להיות אלה שכתובות בהסכם הגירושין שגם אתם חתומים עליו. עורך דין רן רייכמן כאן על מנת לסייע לכם להתמודד עם הפרה חד צדדית של הסכם הגירושין.

 

הפרת הסכם גירושין – מהי?

על מנת שנוכל להסביר לכם מה מגיע לכם במסגרת הפרת הסכם גירושין יהיה עליכם להבין את המשמעות. יש כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי הם מבינים מהי הפרה, אך בפועל המציאות קצת שונה. הפרת חוזה גירושין באה לידיי ביטוי כאשר אחד מהצדדים לא מקיים את תנאיו. זה יכול להיות תנאי אחד קטן, וזה גם יכול להיות מספר תנאים שונים. מבחינת בית המשפט הפרה היא הפרה, וזה לא משנה כיצד זה בא לידיי ביטוי. אתם מבחינתכם יכולים להתלונן על הפרה שמונעת מכם להמשיך בשגרת היום שלכם. כל מי שחתום על הסכם הגירושין חייב לפעול על פיו בכל מצב שהוא. אף אחד לא יכול לקחת את החוק לידיים או לא לקיים את תוכן ההסכם ללא סיבה מוצדקת.

 

מדוע חשוב לטפל בהפרת ההסכם?

גם אם מדובר על הפרה זמנית רצוי שתבינו עד כמה חשוב להתמודד איתה. הרי הצד שמפר את ההסכם יכול לטעון כי מדובר על עניין פתיר, כזה שלא ימשך זמן רב. אך אתם מהצד שלכם נפגעים כתוצאה מאותה הפרה, לעיתים נפגעים הרבה מעבר למה שאתם מתארים לעצמכם. יתרה מכך, הפרת הסכם גירושין יכולה לחזור בעתיד פעם אחר פעם. פתאום תמצאו את עצמכם נכנסים אל תוך מעגל שתתקשו מאוד לצאת ממנו. אסור לכם להשאיר פתח מהסוג הזה, כי כל עוד הפתח הזה קיים, הוא יהיה בשימוש באופן תדיר. הצד השני יכול לנצל את הגמישות ואת הסלחנות שלכם, בכך הוא יפר את החוזה שוב ושוב. אתם מהצד שלכם אמורים לשדר תקיפות שלא משתמעת לשתי פנים בהקשר הזה.

 

איך מתמודדים עם הפרת הסכם גירושין?

ראשית נמליץ לכם לנסות להבין את הסיבה שבגללה מתבצעת הפרת ההסכם. אף סיבה לא אמורה להצדיק הפרה של הסכם גירושין, אך עדיין רצוי שתרדו לשורש העניין. יכול להיות שההפרה בוצעה בתום לב, ולכן תוכלו להסדיר את המצב בשיחה אחת קצרה. אך כמובן שלא תמיד המצב יהיה כפי שאנו מתארים אותו. בחלק לא קטן מהמקרים ההפרה בוצעה במכוון, כאשר לכל אחד יש את הסיבות שלו. גם במקרה הזה מוטב כי תבינו מה גרם לצד השני להפר את הסכם הגירושין שעליו הוא חתום. לאחר מכן תוכלו להתקדם אל עבר השלב הבא שמטרתו להחזיר אליכם עד אשר מגיע לכם.

אם אינכם מצליחים להסדיר את המצב לבד, מוטב כי תעבירו את המושכות לאיש מקצוע מנוסה. אנו כמובן מדברים על עורך דין גירושין אשר מתמחה בענייני הפרת הסכם גירושין. הם ידע מה נכון לעשות, ואיך תוכלו לקבל את הזכויות שמגיעות לכם מתוקף ההסכם. ישנם מקרים שמספיק רק מכתב מעורך דין על מנת להרתיע את הצד השני. אך במידת הצורך, יהיה ניתן לגשת לבית משפט כדי להחזיר את ההסכם לסדרו. אם תחליטו לנהל את ההתמודדות הזאת לבד, תמצאו את עצמכם מושכים אותה זמן ממושך. מוטב כי אוטומטית תפנו לאיש מקצוע שיקדם אתכם אל עבר השגת המטרה.

 

כמה זמן לוקח לפתור הפרת הסכם?

זה מאוד תלוי מהי הסיבה שבגללה הגרוש או הגרושה החליטו להפר את ההסכם. נדגיש כי יכולות להיות סיבות הגיונית שהביאו את הצד השני למצב שבו הם מפרים את הסכם הגירושין. אך כמובן שתוכלו לבחון זאת מול עורך דין שיסביר לכם בדיוק מתי החוק מתיר הפרת הסכם גירושין. כל עוד מדובר על מצב שלא קבוע בחוק, הצד השני לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו. השאיפה היא לנסות להחזיר את הסדר על קנו במהירות האפשרית. כל עוד העבודה תתבצע על ידי עורך דין יהיה ניתן להחזיר את העניין לקדמותו במהירות. אנו מדברים על פרוצדורה של מספר שבועות שתתנהל בערכאות השונות בהתאם לסעיפים המופרים. אף אחד לא מצפה מכם לחכות זמן רב עד אשר תקבלו את אשר מגיע לכם.

 

כיצד ניתן למנוע הפרת הסכם גירושין?

צריך להודות ולהגיד כי אתם יכולים לנקוט בפעולות שונות למניעת הפרת ההסכם. אומנם לא מדובר על פעולות שמבטיחות את המניעה, אך הן כן יכולות לקדם אתכם לעברה. עורך דין שמכיר את התחום על בוריו, ידע בדיוק מה גורם לכל אחד מהצדדים להפר את ההסכם בסופה של הדרך.

  1. מראש כאשר בונים את הסכם הגירושין חובה שהוא יהיה מתאים לכל אחד מהצדדים. ברגע שהסכם הגירושין יוצר אפליה בין בני הזוג, זה רק עניין של זמן עד שאחד מהם יחליט להפר אותו. אם אינכם רוצים להגיע למצב הזה, קחו את זה לתשומת הלב שלכם.

  2. תנסו לשמור, עד כמה שאפשר, על יחסים טובים בניכם. תזכרו כי גם כאשר תפרקו את החבילה, יהיו לא מעט אינטראקציות שונות בניכם. כאשר בני זוג גרושים שומרים על קשר טוב, אף אחד מהצדדים לא ינסה לקחת את החוק לידיים.

  3. במקרה של הפרת הסכם גירושין תנסו להבין מה גרם לצד השני לעשות זאת. יכול היות כי אם תרדו לסוף דעתו יהיה ניתן להחזיר את המצב לקדמותו. אל תשכחו כי אתם זוג שהיה נשוי עד לא מזמן, אן סיבה שלא תצליחו להגיע לעמק השווה.

  4. את הסכם הגירושין תכינו ביחד עם עורך דין לגירושין שמקובל על שניכם. כך לא תהיה סיבה שאחד מהצדדים יפר את הסעיפים שהוא בעצמו הסכים להם. כאשר כל אחד מביא עורך דין שונה, יכולות להיות כל מיני נקודות מחלוקת.

 

עורך דין מנוסה בהפרדת הסכמי גירושין

הצד השני הפר את הסכם הגירושין, ואתם מרגישים חסרי אונים? הפרת הסכם גירושין היא עניין שכיח מאוד, כזה שקורה אצל לא מעט זוגות גרושים. במציאות של היום כל אחד חושב כי הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה עם ההסכם עצמו. בן או בת הזוג לשעבר הפר את הסכם הגירושין? אינכם צריכים להיכנס לפאניקה. פנו עוד היום לעורך הדין רן רייכמן על מנת שיסייע לכם במצב. תוך זמן קצר תקבלו את אשר מגיע לכם מתוקף הסכם הגירושין. אל תחכו שיהיה מאוחר מידיי, פנו אלינו עוד היום: 072-3955001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: