השופט בדימוס יעקב כהן על פס"ד מזונות

השופט בדימוס יעקב כהן על פס"ד מזונות – השופט בדימוס יעקב כהן, לשעבר סגן הנשיא של בתי המשפט לענייני משפחה מחוז מרכז הגיע לתוכנית "פרקליטים עד הבית" לספר על ההשלכות של מהפכת מזונות לפיה גם נשים ישלמו מזונות במקרים מסוימים.

צפו בקטע:

להלן השאלות שנשאלו ע"י עו"ד רן רייכמן:

מה קבע בית המשפט העליון?

השופט בדימוס יעקב כהן: בית המשפט העליון קיבל את הפרשנות שלי לחוק שילדים מגיל 6 עד גיל 15 (הגיל בו דן פס"ד), חובת המזונות חלה על שני ההורים מכוח דיני צדקה באופן יחסי להכנסותיהם מכל מקור כלשהו.

מה ההשלכות של פס"ד?

השופט בדימוס יעקב כהן: בית משפט בכל מקרה של דיון במזונות יצטרך לקחת בחשבון גם את ההכנסות של האם וגם את ההכנסות של אב וליצור מצב שיתקיימו שני בתים, שני משקי בית שבשניהם טוב לילדים ומצליחים לפרנס אותם.

האם אבות יכולים בעקבות פס"ד החדש יכולים לפתוח את פס"ד הקודם שלהם לאור הפרשנות שהתקבלה בבג"צ?

השופט בדימוס יעקב כהן: אני חושב שפס"ד יצר שינוי נסיבות מהותי כי במדינת ישראל יש חקיקה של הכנסת ויש חקיקה שיפוטית. הלכת השיתוף נוצרה בבית המשפט העליון ואח"כ היא גם הוכתבה לבית הדין הרבני בפס"ד בבלי שכפו עליהם ללכת לפי הלכת השיתוף.

הפירוש החדש של החוק שינה את הדין במדינת ישראל, כאילו באו ויצרו חוק חדש.

עו"ד רן רייכמן מסכם את דבריו של השופט בדימוס יעקב כהן:

דעו לכם, גם מי שמחזיק בפס"ד קודם לבג"צ, בעקבות דבריו של השופט בדימוס יעקב כהן, ניתן לראות בכך שינוי נסיבות ואתם רשאים לפנות לבית המשפט שידון מחדש בנושא המזונות.

השופט בדימוס יעקב כהן מוסיף:

אני שוחחתי עם שופטי בתי המשפט לענייני משפחה בעקבות החשש שתהיה הצפה בבתי המשפט בעקבות פס"ד החדש, והם אמרו מה חשוב יותר – למנוע הצפה או לתקן עיוות דין?

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: