התנגדות לצוואה דוגמא

התנגדות לצוואה דוגמא פירושה פשוט שאתם מתנגדים באופן רשמי לתנאי הצוואה ותוקפם. כל בעל עניין יכול לערער על צוואה. ההגדרה של בעל עניין היא רחבה למדי. זה אומר כל אדם או עסק שיכולים להרוויח (או להפסיד) משהו אם יוכח בהצלחה שהצוואה אינה חוקית. ממש מומלץ לכם לקרוא מההתחלה ועד הסוף, כי היום נדון בהרחבה על – התנגדות לצוואה דוגמא.

 

התנגדות לצוואה דוגמא
התנגדות לצוואה דוגמא

התנגדות לצוואה דוגמא – מה המשמעות של "סייג"?

קודם כל, בואו ונסקור את הטרמינולוגיה, כאשר אתם מגישים התנגדות לצוואה דוגמא, אנחנו קוראים לזה "סייג". סייג זה חייב לזהות את כל ההתנגדויות המשפטיות לתוקף הצוואה. בסייג אתם מבקשים מבית המשפט לבטל את הצוואה בשלמותה – בדרך כלל אין הרבה אמצעי ביניים לשנות את הצוואה. על האזהרה לספר לבית המשפט את הסיבות המשפטיות שבגללן יש להכריז על הצוואה כפסולה.


מי יכול להביע התנגדות לצוואה דוגמא?

זה כולל אנשים שאולי יופיעו בצוואה או לא, כמו גם אנשים שיכולים לרשת ממכם על פי חוקי הירושה במדינה. באופן כללי, מתעניינים עשויים לכלול את אלו – ילדים ונכדים; בני זוג; אחים; הורים; דודים ודודות; שותפים עסקיים. כל מי שמוגדר כיורש או המוטב שלכם, כולל חברים, קשרי דם שאינם קשורים לדם או ארגוני צדקה שאתם מתחייבים להשאיר להם כסף. במקרה של ילדים, קטינים בדרך כלל לא יכולים לערער על תנאי הצוואה עד שהם מבוגרים כחוק. אך מנהל עיזבון או אפוטרופוס יכולים לערער על תוקף הצוואה בשמם אם הם קטינים.

מה הן השכיחויות של התנגדות לצוואה דוגמא?

אלו הן השכיחויות של התנגדות לצוואה דוגמא –

  1. היה זיוף חתימות על הצוואה.
  2. היעדר רשמיות הדרושים בעת החתימה על הצוואה.
  3. הייתה טעות בעת הגשת הצוואה.
  4. מי שחתם על הצוואה נעדר יכולת עדות.
  5. הייתה הונאה בחתימה על הצוואה.
  6. מאוחר יותר בוטלה הצוואה.


מה הן הסיבות לקיומה של התנגדות לצוואה דוגמא?

קיימות מספר סיבות מדוע ניתן להגיש התנגדות לצוואה דוגמא במהלך הליך הצוואה. כמה מהעילות הנפוצות ביותר להליך התנגדות לצוואה דוגמא צוואה כוללים את אלו –

  1. שאלות לגבי מצבו הנפשי של עושה הרצון.
  2. טענות על השפעה בלתי הוגנת.
  3. חשד להונאה או לזיוף.
  4. הכנה או ביצוע לא נאותים.

לכל מדינה יש הנחיות שונות לגבי כל הדברים שהוזכרו לעיל. אבל בדרך כלל, כדי שצוואה תיחשב תקפה מבחינה משפטית, עליה להיות –

  1. נוסחה על ידי מישהו בגיל מבוגר חוקי ובעל שכל (זה אומר שהוא כשיר נפשית ליצור צוואה משפטית).
  2. ללא כל התערבות או מניפולציה חיצונית של מי שנוטל עניין פיננסי בצוואה.
  3. נוסחה בהתאם לחוקי המדינה של יצרן הרצון לגבי צוואות.
  4. חתומה כהלכה, עדים ומוקלט או אושר על ידי נוטריון אם נדרש על פי חוק המדינה.

במילים אחרות, מי שחולה בנפשו או חסר יכולת לא יעמוד בסטנדרט המשפטי ליצירת צוואה, וגם לא מי שנכפה עליו. צוואה שאינה חתומה ולא קיימת בה עד יכולה להיות פתוחה לערעורים, וכך גם צוואה הולוגרפית או בכתב יד.

אם מישהו מציין מנהל עיזבון בצוואתו, אדם זה אחראי לעשות רשימת מלאי של כל הנכסים והחובות של הנפטר. הם גם אחראים להודיע ​​לכל מי ששמו בצוואה שהיא קיימת, חיסול נכסים כדי לשלם את חובות העיזבון במידה וישנם ולאחר מכן לטפל בחלוקה הסופית של רכוש או נכסים למוטבי הצוואה..


האם לשם התנגדות לצוואה דוגמא יש לבצע מחקר מקדים?

הצעד הראשון בערעור על צוואה הוא לוודא שיש לכם עילה לעשות זאת. כדי לעשות זאת, ייתכן שתצטרכו – לסקור את החוקים לערעור צוואה במדינתכם. לקבוע אם הסיבה שלכם לרצונכם לערער על הצוואה מכוסה על ידי חוק צוואה במדינה.


{האם בשביל התנגדות לצוואה דוגמא יש להגיש עתירה?

ברגע שזה נעשה, השלב הבא הוא פנייה לבית המשפט לצוואה. כדי לערער על צוואה ולהגיש התנגדות לצוואה דוגמא, תצטרכו להגיש עתירה לערער על הצוואה בבית המשפט לצוואה. זה משהו שאתם יכולים לעשות בעצמכם, אם כי ייתכן שתרצו לשכור עורך דין לתכנון עיזבון שיטפל בזה עבורכם אם יש כמות ניכרת של נכסים על כף המאזניים או שאנשים אחרים גם מאתגרים את הצוואה.


האם עבור התנגדות לצוואה דוגמא צריך לאסוף ראיות?

לאחר שהגשתם רשמית בקשת התנגדות לצוואה דוגמא, בית המשפט לצוואה יקבע מועד לדיון בתיק שלכם. במהלך הזמן שביניהם, עליכם לעבוד על איסוף ראיות לתמיכה בטענתכם שהצוואה אינה תקפה. סוג הראיות שיועיל למקרה שלכם תלוי במידה רבה בסיבה שאתם מערערים על הצוואה מלכתחילה. לדוגמה, תגידו שאתם מאתגרים את הרצון של ההורים שלכם כי אתם חושבים שהמטפל שלהם תמרן אותם כדי להשאיר להם כמות גדולה של כסף. תזדקקו להוכחה שהמטפל כפה את הצוואה או קבע דפוס של שימוש לרעה פיננסי בחשבונות שלהם שיכול להצביע על כך שהצוואה נעשתה בכפייה. בתרחיש מסוג זה, משהו כמו דפי בנק מחשבון ההורים שלכם המציגים העברות גדולות לחשבון המטפל יכול להיכנס לתיק הראיות שלכם. הוכחת המקרה שלכם פירושה גם מעבר לתיעוד ומציאת עדים שיכולים לתמוך בטענתכם. אם נחזור לדוגמה המטפלת, ייתכן שתוכלו להציע עדות משכן או משליח שראה או שמע אותם מנסים לתמרן את ההורים שלכם כדי להשאיר להם כסף בצוואתם. ככל שתוכלו לאסוף ראיות תקפות יותר, באופן הזה הטענה שלכם עשויה להיות חזקה יותר. והכי חשוב אם אתם מערערים על צוואה, שימו לב לתאריך בית המשפט אם יש דיונים מרובים שנקבעו. תהיו מוכנים להופיע ואם מסיבה כלשהי אינכם יכול להגיע ביום המתוכנן, תבקשו מעורך הדין שלכם להמשיך בתיק כדי שלא תפספסו את ההזדמנות שלכם לקדם הטענה שלכם. היזהרו מסעיפים ללא תחרות – סעיף אי תחרות עלול להקשות על התמודדות עם צוואה. בעיקרו של דבר, ניתן להוסיף סעיף מסוג זה לצוואה על מנת לציין שכל מי שמבקש לערער על הצוואה או לבטלה יכול לאבד את העניין שלו בעיזבון. זה יכול לעצור או לעכב תחרויות צוואה. אם האדם שקורא תיגר על הצוואה לא יכול להוכיח שהיא פסולה, הוא יפסיד כל מה שהיו מקבלים בירושה. החריג לכלל הוא אם מישהו נחתך מצוואה לחלוטין. אם הם היו מעבירים את המקרה שלהם לבית משפט לצוואה ומוכיחים שהצוואה אינה חוקית, אז הם יהיו זכאים לכל מה שחוקי הירושה במדינה שלהם יקבעו שהם מקבלים מהעיזבון.


לסיכום

ערעור על צוואה יכול להיות גם גוזל זמן וגם יקר אם אתם צריכים לשכור עורך דין. אפילו יותר, התיק יכול להימשך חודשים או שנים. לפני ערעור על צוואה, החליטו אם זה שווה את הזמן והכסף שלכם. ותהיו מודעים לכל תקלות, כגון סעיפים ללא תחרות, שעלולים להטיל מכשול בדרככם. אתם יכולים למזער את הסיכוי שהרצון שלכם יעורער לאחר שתלכו לעולמכם באמצעות עבודה עם עורכי הדין שלנו כדי לנסח אחד. עורכי הדין שלנו יכולים לעבור על חוקי הירושה והצוואה כדי לוודא שהמסמך שאתם יוצרים הוא חוקי וחסין מאתגר ככל האפשר, ולכן תצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו משום שאנו מתמחים בתחום התנגדות לצוואה דוגמא.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: