התנגדות לצוואה תוך כמה זמן?

חשוב לציין כי אין לערער על צוואה רק מכיוון שאתם לא ממש אוהבים את תנאי הצוואה, או לחלופין מה שאתם אמורים לקבל מהצוואה ממש לא תקבלו. אם אתם באמת חושדים בסוג כזה או אחר של הונאה, השפעה בלתי הוגנת או חוסר יכולת, אז אתם מאתגרים את העניין של התנגדות לצוואה. חשוב שתתייעצו עם עורך דין מנוסה לענייני צוואה אשר יכול להעריך כראוי את המצב האישי שלכם ולייעץ לכם באופן מקצועי . החיים של כל בני האדם בעידן המודרני נתונים תחת מרוץ אחרי הזמן. בין המחויבות לעבוד, לטפל במשק הבית, לטפל בילדים, להסיע לחוגים, לגנים או לבתי הספר, ולחברים, ובין הרצון ליהנות מקצת זמן איכות, למי יש זמן לנשום היום? אנחנו ממש מבינים ללבכם. אין לכם זמן לכלום. בכל זאת אנחנו מפצירים בכם – תקראו את המאמר הזה למן ראשיתו ועד לסיומו, תקדישו לכך רק כמה דקות, בשל חשיבות הנושא, כי היום הנושא הוא – התנגדות לצוואה תוך כמה זמן?

 

התנגדות לצוואה תוך כמה זמן
התנגדות לצוואה תוך כמה זמן

האם התנגדות לצוואה תוך כמה זמן תבוטל בשל השפעה בלתי ראויה?

מישהו אחר הפריע ליצירת הצוואה, הווה אומר – הוא הפעיל השפעה בלתי הוגנת על חלוקת הנכסים כנגד הרצון של הפרט. אם מישהו כופה או מכריח מישהו לשנות את רצונו לטובת הכופה, זה נקרא השפעה בלתי הוגנת. ברם, זה יכול להיות קשה מאוד להוכיח, וזאת משום שהחוק אינו מניח שבני אדם שנמצאים בעמדת כוח על האדם שמת הנקוב בצוואה הם תוצאה של השפעה בלתי הוגנת. מישהו שמפעיל השפעה בלתי הוגנת יכול לכלול אלימות פיזית, מתן מידע לא מדויק בכוונה או בריונות מילולית, אך זה יכול לכלול גם לשאול ללא הרף – מה שחשוב הוא שרצונותיו גברו על אלה של האדם שנפטר. זה יכול להיות קשה במיוחד להוכיח שצוואה אינה תקפה בגלל השפעה בלתי הוגנת; הפעלת לחץ (כמו "אבל אנחנו משפחה") או פנייה לסיבות מוסריות (כמו "זכור את כל הדברים שעשיתי עבורך") להיכלל בדרך כלל אינה נחשבת להשפעה בלתי הוגנת, אלא אם כן היא גברה על רצונו של האדם שעשה זאת.


התנגדות לצוואה תוך כמה זמן – כמה זה יעלה לכם?

בדרך כלל, עורך דין לענייני צוואה יחייב אתכם לפי שעה. יהיה צורך לנסח מסמכים מותאמים אישית מטעם בעל הדין וכן יהיה זמן להופיע בבית המשפט מטעם בעל הדין. קיימת דרישה מכל המתדיינים לשלם את אגרות בית המשפט שלהם אלא אם כן צד אחד יכול להראות שהשני גרם לעיכוב מיותר. אם יתגלה כי מערער ערער בקלילות על צוואה, הוא עשוי להידרש לשלם את שכר טרחת עורך הדין של הצד השני. עם זאת, אינכם מובטחים לקבל את שכר הטרחה של עורך הדין שיוענק לכם ועליכם לתכנן לשלם עבור התדיינות משפטית. במקרים נדירים מסוימים, המתמודד יכול לבקש שהעיזבון יוחזר לו.


התנגדות לצוואה תוך כמה זמן?

גורם הזמן החשוב הוא מאתגר בזמן. לאחר האתגר אין דרך לומר כמה זמן תארך ההתדיינות על – התנגדות לצוואה תוך כמה זמן, כל כך הרבה תלוי במה טוען כל צד בתביעה. חשוב לציין כי אין לערער על צוואה רק משום שאינכם אוהבים את תנאי הצוואה או מה שאתם אמורים לקבל מהצוואה. אם אתם באמת חושדים בסוג כלשהו של הונאה, השפעה בלתי הוגנת או חוסר יכולת, אז אתם מאתגרים. חשוב שתתייעצו עם עורך דין מנוסה לענייני צוואה שיכול להעריך כראוי את מצבכם האישי ולייעץ לכם.


מה בדבר התנגדות לצוואה תוך כמה זמן בגין חוסר יכולת עדות?

ניתן לערער על צוואה בטענות כי למוריש לא הייתה יכולת לערוך צוואה באותה עת ולא הבין את המשמעות של מה שהם עושים. תביעות אלו עולות בדרך כלל כאשר צוואה נערכה או שונה בזמן שהמוריש סבל מדמנציה או מחלת אלצהיימר. עם זאת, חשוב להיות מודעים לכך שאדם יכול לאבד יכולת בכל גיל עקב מחלת נפש או פגיעה מוחית נרכשת. הטוען כי למוריש אין כושר לערוך צוואה חייב לקבוע כי המוריש לא היה מסוגל לערוך צוואה תקפה. ההוכחה חייבת להיות מעבר לזיהוי של מחלת נפש או מצב אחר המשפיע על הנפש בלבד. בהיעדר ראיות רפואיות מהרופא של המוריש, בית משפט עשוי לשים לב יותר לראיות של עורך הדין של המוריש ושל האנשים הקרובים ביותר למוריש. המבחן בו השתמש בית המשפט קובע כי על המוריש – להבין את מהות המעשה והשפעתו; להבין את היקף הרכוש שממנו הוא או היא נפטר ; להיות מסוגל להבין ולהעריך את הטענות להן הוא או היא צריכים לתת תוקף. לפיכך, על מנת להצליח לערער על צוואה בעילה של חוסר יכולת, על הטוען להראות כי המוריש לא הבין את טיבו של מה שחתם עליו.


האם התנגדות לצוואה תוך כמה זמן מתקיימת בשל הונאה או זיוף?

אם כל הצוואה או חתימתו של מי שערך את הצוואה מזויפת, או שתוכן הצוואה מרמה, אזי הצוואה פסולה. צוואה במרמה היא כזו הכוללת משאלות נגד האדם שמת; זה דומה להשפעה בלתי הוגנת אבל לא מצריך כפייה. עילות אלו יכולות לכלול גם מוטבים (מי שהיה או כן מרוויח מהצוואה) או מי שלא נהנה משמיד גרסאות של הצוואה לטובתם. הצוואה לא בוצעה כהלכה, כלומר העיזבון לא חולק בהתאם לרצונו של האדם צוואה תקפה אם חוק הצוואות, ועליה – תהיה בכתב וחתום על ידי עורך הצוואה. עורך הצוואה חייב לחתום עליה מתוך כוונה ליצור צוואה תקפה. שני אנשים חייבים להיות עדים לחתימת עורך הצוואה. עדים אלה חייבים להיות נוכחים בעת חתימתו של בעל הצוואה, או, על כך לומר לעד על ידי עריכת הצוואה, זו חתימתו. לאחר מכן, העד חותם לאחר שראה את חתימת הצוואה, או חותם בידיעה שזו חתימתו של עריכת הצוואה על המסמך וכי הצוואה אכן חתם עליו, מתוך כוונה ליצור מסמך תקף. הפרשה כספית סבירה – ייתכן שיהיה אפשר גם לבקש הפרשה כספית סבירה אם הייתם תלויים כלכלית באדם שנפטר אבל לא נעשתה הוראה כזו בצוואה, על פי חוק הירושה . החוק גם קובע מי רשאי להגיש תביעה מטעמים אלה; בדרך כלל, בני זוג או שותפים אזרחיים, תושבים משותפים בני שנתיים או יותר, ילדים ואנשים שיכולים להראות שהם נתמכים כלכלית על ידי האדם.


לסיכום

מטרת הייעוץ של עורכי הדין שלנו היא לקבוע האם משרדנו מתאים לצרכים המשפטיים שלכם. למרות שאנחנו דנים לעתים קרובות בתוצאות ועלויות צפויות, עורכי הדין שלנו אינם נותנים ייעוץ משפטי אלא אם ועד שתבחרו לשכור את שירותינו. להתייעצויות עשויות להיות חיוב, בהתאם לעובדות העניין ולתחום המשפט. עלות הייעוץ שלכם, אם בכלל, נמסרת לכם על ידי צוות הקבלה שלנו או עורך הדין. משום שכך, אנא תצרו קשר בהקדם האפשרי עם צוות עורכי הדין שלנו משום שאנו מתמחים בתחום התנגדות לצוואה תוך כמה זמן.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: