מהן זכויותיה של ידועה בציבור?

ידועה בציבור מהן זכויותיה של ידועה בציבור? – על ידועה בציבור חלות זכויות רבות, בדומה לאישה נשואה, לרבות בתחום המזונות. יחד עם זאת, ובשונה מאישה שהתגרשה כהלכה וזכאית למזונות, זכותה של ידועה בציבור לקבל דמי מזונות היא נגזרת ישירה של החלטת בית המשפט העליון.

ההלכה קבעה כי אישה זכאית למזונותיה בתקופת החיים המשותפים עם בן הזוג, גם אם לא נחתם ביניהם הסכם חיים משותפים, בתנאי שהם מקיימים יחד חיי משפחה ומנהלים משק בית משותף.

ככלל, אישה המוגדרת כידועה בציבור זכאית לקבל דמי מזונות אם תוכל להוכיח כי בן זוגה יכול לתמוך בה, ובפרט אם היא תלויה בו כלכלית עקב נסיבות שונות. בהקשר זה פסק נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק, כי ידועה בציבור זכאית למזונות ותמיכה כלכלית גם לאחר הפרידה, בהתבסס על מקרה בו בני זוג ידועים בציבור חיו תחת קורת גג אחת וניתוק מיידי בין בני הזוג עלול היה להותיר את האישה, שלא החזיקה בבעלות הנכס, ללא קורת גג.

יחד עם זאת, בית המשפט יכול לפסוק כי הידועה בציבור לא תהיה זכאית למזונות אם מצבה הכלכלי מאפשר לה להתקיים לבדה, או לחלופין אם מצבו הכלכלי של בן זוגה לשעבר לא מאפשר תמיכה בה. בכל צורך לדעת כיצד לפעול בסוגיות מסוג זה, מומלץ להיוועץ עם עו"ד גירושים, העוסק בדיני משפחה.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >> 

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: