זכותם של היורשים לפיצויים במקרה של מוות לאחר תאונת דרכים

זכותם של היורשים לפיצויים במקרה של מוות לאחר תאונת דרכים – תאונות דרכים קטלניות, מתרחשות לצערנו בישראל חדשות לבקרים. בממוצע, בכל חודש מקפחים את חייהם בכבישים מעל שלושים איש בממוצע, זה יותר מאחד בכל יום. במהלך שנת 2016, מתוך מעל 12,000 תאונות דרכים עם נפגעים, כמעט 2,000 הוגדרו פצועים קשה, ויותר מ – 350 איש מצאו את מותם. הקטל בכבישים אינו מבחין בין נשים, גברים וילדים, והוא מפתיע ומותיר את המשפחה והקרובים המומים וכואבים. לאחר תאונת הדרכים, חשוב לטפל בעניין הפיצויים והירושה, על אף הכאב ותוך כדי ההתמודדות הרגשית.

במאמר זה, נביא דגשים לטיפול בזכאות היורשים או התלויים בנפטר לא רק לפיצוי מטעם חברות הביטוח אלא לסיוע כלכלי נרחב ממדינת ישראל. נדגיש ונזכיר שוב במהלך המאמר, כי חשיבות ניכרת לטיפול בהיבטים הרגשיים של ההתמודדות עם הפרידה הפתאומית הכפויה, וביחד עם זאת – מומלץ לטפל גם בהיבטים הכספיים, אשר ללא ספק יקלו בטיפול מוצלח גם על ההיבטים הרגשיים, עם סיוע כלכלי משמעותי שיסייע בימים קשים אלה.

החשיבות של הסתייעות בעורך דין מקצועי בנושאי נפגעי תאונות דרכים

ברור כי בעת שמתמודדים עם טראומה כגון תאונת דרכים קטלנית, ישנו קושי ניכר בניהול ההתמודדות גם בצינורות הבירוקרטיים, המאפשרים קבלת פיצוי ומימוש ירושה אם יש כזו. על כן, אנחנו ממליצים להסתייע באנשים מקצוע לטובת טיפול בתהליך – הן בהיבטים הרגשיים כאמור, והן בהיבטים הכספיים, עורך דין המתמחה בתאונות דרכים, יסייע לכם בניהול הנושאים הכספיים.

תאונת דרכים קטלנית – גרימת מוות ברשלנות, או הריגה?

הנאשם בגרימת תאונת דרכים קטלנית, הוא נהג הרכב שהיה מעורב בתאונה ואשר רכבו גרם באופן ישיר (ולא עקיף) לנזק הפיזי והחומרי, הוא זה שיישא בתוצאות הפגיעה. רישיונו יישלל באופן מיידי ולתקופה של לכל הפחות 90 ימים ובדרך כלל עד תום ההליכים בתיק.

הנהג שנמצא אשם בגרימת התאונה, יידון בפני בית המשפט כאשר בפניו שתי אבחנות משמעותיות – גרימת מוות ברשלנות או הריגה.

במקרה של גרימת מוות ברשלנות, מדובר על נהג שנקט מעשה ש"האדם הסביר" לא היה נוקט, אם זאת, עשה כן שלא ביודעין ומתוך דעה תמימה. למשל – נסיעה במהירות מופרזת ביחס לתנאי מזג האוויר, נהג שהאט את רכבו אבל לא עצר לפני מעבר חציה אולם לא יכול היה לראות הולך רגל שהוסתר בידי משאית, ועוד.

ההרשעה של גרימת מוות ברשלנות דינה עד שש שנות מאסר ולא פחות מחצי שנה של מאסר.

הריגה, הינה גרימת מוות תוך נטילת סיכון ביודעין, תוך שהנהג היה מודע לסיכון ובחר לקחת אותו. דוגמה טובה לתאונת דרכים קטלנית שעשויה להסתיים בהרשעה בגין הריגה, היא נהיגה בשכרות.

זכויות היורשים וה"תלויים" במקרה של מוות בתאונת דרכים קטלנית

מעבר לתביעת הביטוח, היורשים או התלויים (או בני המשפחה) של הנפטר זכאים לסיוע כספי נרחב בשל אובדנם, הנה כמה מן הסעיפים שעשויים לזכות את בני המשפחה והיורשים בסיוע כספי:

  • אם הנפטר היה בדרכו אל או מהעבודה, התאונה עשויה להיחשב תאונת עבודה, וככזו – יש לבחון זכאות לקבלת פיצוי מטעם המוסד לביטוח לאומי
  • פיצוי עבור השנים שהלכו לאיבוד – בגין הפסקת עבודתו של הנפטר, זכאים יורשיו והתלויים בו לפיצוי כספי נכבד, שגובהו תלוי בגובה השכר החודשי של הנפטר וגילו. בנוסף, ניתן להגיש בקשה ל"פיצויי תמיכה" עבור בני משפחה שאיבדו את היקר להם – בעל או אישה, אב או אם, וכדומה.
  • יתקבל גם פיצוי בגין כל הוצאות הקבורה והשבעה
  • בנוסף, פיצוי בגובה כ – 45,000 ש"ח יתקבל בגין הנזקים הנפשיים והרגשיים איתם מוצאים את עצמם בני המשפחה והקרובים מתמודדים

תאונות דרכים "חוטפות" את יקירנו ברגע אחד שהופך את החיים על פיהם. עם ההיבטים הרגשיים של ההתמודדות עם האובדן, חשוב להתמודד באופן מקצועי ובליווי איכותי. אנחנו, נשמח לסייע בתהליך הלא פשוט, בהתמודדות עם קבלת כל הפיצויים המגיעים לכם מטעם כל הגורמים והנוגעים בדבר. פנו אלינו לכל ייעוץ נוסף, ושלא נדע עוד צער.

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו פרטים:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: