חוסר תום לב בהוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ לגרוש

חוסר תום לב בהוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ לגרוש – במסגרת התכנית "שאלה משפטית", הסביר עו"ד גירושין רן רייכמן על מקרה של חוסר תום לב מצד אם לילד כלפי אביו. בני הזוג התחתנו ב-2001 והביאו ילד לעולם. כשנתיים לאחר מכן השניים התגרשו. האב הכיר בת זוג אחרת ונסע לפינלנד, שם הוא גר כתושב חוץ. האב הגיע לישראל באפריל 2010 לחופשה בחיק משפחתו. אמו של הקטין ניצלה את ההזדמנות ופנתה לראש ההוצאה לפועל וביקשה צו עיכוב יציאה מהארץ, על חוב מזונות פעוט בגובה 500 ש"ח שהגיע ל-768 ש"ח בתוספת ריבית.

עו"ד משפחה רייכמן הדגיש שהיכולת להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לאדם שהוא תושב חוץ, קשה מאוד. לשם כך יש להוכיח נטל כבד מאוד. ראש ההוצאה לפועל שלא היה מעורה בפרטים, על בסיס הנתונים שהציגה האם, עיכב את יציאת האב מהארץ ולאב נגרמו הפסדים כספיים רבים. בתגובה, הוא הגיש תביעה נזיקית כנגד האם שכן היא לא גילתה לראש ההוצאה לפועל שבמסגרת הליך אזרחי מ-2008 בין הצדדים, אחותו של האב חתמה כערבה בבית המשפט והפקידה ערבות להבטחת המזונות. בנוסף האם הסתירה מראש ההוצאה לפועל את קיומה של הוראת קבע השייכת לאב, ממנה הוא שילם את המזונות. מה החליט בית המשפט למשפחה?

צפו בקטע:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: