ירושה על פי דין ללא צוואה

ישנם לא מעט אנשים שהולכים לעולמם מבלי שהותירו אחריהם צוואה, מסיבות שונות ומשיקולים שונים. נשאלת השאלה מה עושים עם רכושו של אדם, אם זה נפטר ולא הותיר אחריו צוואה מסודרת. במקרים מסוג זה, החלוקה תבוצע 'על פי דין'. במילים אחרות, הרכוש יחולק בין היורשים, המוגדרים בחוק הירושה בישראל. היורשים הטבעיים על פי החוק הם קרובי המשפחה של הנפטר – ואם לזה אין קרובי משפחה או יורשים ואין צוואה, העיזבון יועבר לידי המדינה.הקרובים ביותר לנפטר הם גם היורשים הראשונים: בני זוג, הוריו של המנוח (אם הם בחיים), ילדיו וקרובי משפחה אחרים, בדרגות רחוקות יותר. על פי החלוקה הראשונית, בן הזוג יקבל מחצית מהרכוש ואילו הילדים יתחלקו בשארית. במקרה שבו אין למנוח ילדים, הרכוש המגיע לילדים יעבור לנכדים, אם יש.

במקרים מסוימים, ירושה על פי דין אינה רצויה ובמקרים מסוימים עלולה שלא לשקף את רצונו האמיתי של המנוח. לכן, עריכת צוואה היא הפתרון לחלוקת הרכוש בצורה האידאלית, על פי רצונו של הנפטר, במקום שהחוק הוא זה שיקבע.

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאיר

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: