כיצד מתפתחים סכסוכי הירושה?

הסדרה "יורשים" הציגה באופן חד ומדויק כיצד מתפתחים סכסוכי ירושה ואיך הם משפיעים על הצדדים – ובהתאם זכתה לשלל פרסים ולפופולריות במדינות רבות. גם במציאות יש לא מעט סכסוכים סביב ירושה, ובמקרים כאלה ההמלצה החשובה ביותר היא לבחור נכון עורך דין שיכול לעזור לכם באמת. פירמת עורכי הדין רן רייכמן היא אחת הבולטות בארץ בתחום סבוך זה, לאחר שכבר סייעה לישראלים רבים לצאת ללא פגע מסכסוך ירושה ותוך שמירה על כל האינטרסים המהותיים.

באילו מקרים נוצרים סכסוכי ירושה?

* צוואה לא שוויונית – המקרה הקלאסי של סכסוך ירושה הוא כשהעיזבון של המנוח מחולק באופן לא שוויוני בין השאירים שלו – בן/בת הזוג והילדים. למשל, כשאדם מוריש את כל נכסיו לילדים מנישואין שניים ומתעלם מילדיו מהנישואים הקודמים. חשוב לציין כי זכותו של כל אדם כמובן לחלק את רכושו כראות עיניו, אבל אם הופעל לחץ לא הוגן, יש מקום להתערבות משפטית.

* חלוקה שוויונית למרות פערים בין שאירים – במקרים אחרים דווקא חלוקה שוויונית עלולה להצית סכסוך ירושה מר. לדוגמה, אם הורה סייע ל-3 מארבעת ילדיו לרכוש דירה, ולפני שהספיק לסייע גם לרביעי הלך לעולמו, ובמקביל הצוואה שהותיר מחלקת את הכספים שווה בשווה (או שלא הייתה צוואה, ובהתאם לחוק הירושה הכסף מתחלק באופן שוויוני בין הילדים). פתרון אפשרי לסכסוך שכזה הוא הסכם בין יורשים שלוקח בחשבון את מכלול האינטרסים.

* סירוב למכור דירה – כשהדירה של המנוח עוברת לרשות מספר יורשים (למשל בן/בת זוג וילדים, או כל האחים), עלולים להתעורר חילוקי דעות ביחס לנכס. הדרך היעילה ביותר למנוע סכסוך ירושה מסוג זה היא גישור, על-מנת להגיע לפתרון שייקח בחשבון את האינטרסים של כל הצדדים.

יצירתיות, יסודיות ונחישות

פירמת עורכי הדין רן רייכמן ניגשת אל סכסוכי ירושה מתוך הבנה שכדאי לעשות הכל כדי לייצר מצב win-win, ולשם כך נשענת על חשיבה מקורית במטרה להגיע לפתרונות יצירתיים. במקביל ישנה גם ההבנה שלעיתים אין ברירה, ונדרשת נחישות על-מנת להגן על האינטרסים החשובים ללקוח. השילוב בין שתי האיכויות הנ"ל, בתוספת היסודיות שמבטיחה תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט, מובילים לתוצאות מיטביות, גם במצבים סבוכים מאוד.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: