צוואה בכתב יד, בעל פה, בפני עדים ושכיב מרע – כל סוגי הצוואות

צוואה בכתב יד בעל פה בפני עדים ושכיב מרע – כמעט כל אחד מאיתנו יצטרך להתמודד עם עריכת צוואה בשלב כזה או אחר של חייו. בין אם כיורש פוטנציאלי או כמוריש עתידי. לכן, כדאי לדעת בדיוק אלו סוגים של צוואות קיימים, כדי להיות מוכנים וערוכים לכל תרחיש.

צוואה בכתב יד

  • מדובר בצוואה הכתובה וערוכה בכתב יד על ידי המצווה. היא חייבת לכלול את חתימתו של המצווה וכמובן את תאריך עריכתה של הצוואה. מדובר בצוואה שנוח באופן יחסי לתקוף, זאת משום שכתב היד יכול, במקרים מסוימים, ללמד על המצב הנפשי של המצווה – פרט אשר עשוי לתרום רבות לאלו הרוצים להביא לפסילתה.

צוואה בפני עדים

  • מדובר בצוואה המוכרת ביותר. צוואה אשר נערכת לעיני שני עדים וברוב המקרים על ידי עורך דין. בניגוד למצב עם צוואה בכתב יד, ניתן להדפיס צוואה בפני עדים – מאחור יופיעו חתימתם של המצווה ושל העדים, אשר מאשרים כי המצווה אישר בפניהם כי מדובר בצוואתו שלו. יש לציין, כי אם מדובר במצווה מבוגר באופן יחסי ו/או כזה הסובל ממחלה, כדאי להצטייד בחוות דעת פסיכיאטרית בזמן עריכת הצוואה, אשר תעיד על כשירות המצווה בעת עריכתה.

צוואה בפני רשות

  • על המצווה להתייצב בפני שופט, נוטריון, רשם לענייני ירושה או רשם בית משפט, שם הוא מצווה את צוואתו. זו נרשמת ומוקראת בפני המצווה לצורך קבלת אישורו.
    המצווה אינו צריך לערוך מבעוד מועד צוואה בכתב יד, הוא יכול למסור צוואתו בעל פה וזו תוקלד עבורו.

צוואת שכיב מרע או צוואה בעל פה

  • מדובר בצוואה אשר מתאימה עבור מי שסבורים שהם עומדים בפני מותם. היא תקפה ל- 30 יום, אם המצווה לא הלך לעולמו בתום אותה התקופה, היא מבוטלת.

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השא

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: