כמה זמן לוקח צו קיום צוואה?

מרבית בני האדם אינם רוצים להתמודד עם צוואה בגלל הזמן וההוצאות שהיא עשויה להוסיף לאכיפת הצוואה האחרונה, אך לעתים תהליך הצוואה יכול להועיל. בנסיבות אידיאליות, תהליך הצוואה מתנהל בצורה חלקה ומהירה, אבל במקרה הגרוע ביותר, הוא יכול להפוך לסיוט משפטי ממושך עבור יקיריהם. אולי שמעתם שהימנעות מהצוואה היא תמיד הדרך ללכת, אבל תאמינו או לא, אולי באמת יש כמה יתרונות לעבור את תהליך הצוואה. ברור לנו שממש לא במקרה הגעתם אלינו היום. הנושא של – כמה זמן לוקח צו קיום צוואה בוודאי מרתק או מסקרן אתכם. אי לכך ובהתאם לזאת, טוב תעשו באם תגמרו אומר בינכם לבין עצמכם לקרוא את המאמר הזה למן ראשיתו ועד לתומו, כי באף מקום לא תקבלו מידע כל כך אותנטי ומדויק על הנושא.

 

כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
כמה זמן לוקח צו קיום צוואה

כמה זמן לוקח צו קיום צוואה – הגשת צו קיום צוואה אונליין?

לאחר מותו של אדם, אשר הותיר אחריו צוואה, יש להגיש את הצוואה לידי הרשם לענייני ירושה, או לחלופין להגיש את הצוואה לבית הדין רבני, כבקשה לקבלת צו קיום צוואה. באם לא קיימת צוואה, צריך להגיש בקשה למתן צו ירושה והעיזבון יתחלק בהתאם לדין אשר נקבע בחוק הירושות. פעם, בקשה שכזאת הוגשה למשרדי הרשם לענייני ירושות, בפורמט של בקשה פיסית וההליך עד מימוש הירושה היה אורך זמן רב. במציאות העכשווית, בעידן הממוחשב והמקוון, מגישים בקשה לצו קיום צוואה באופן מקוון החוסכת זמן רב. בעידן המודרני הצו מונפק דיגיטלית ומועבר ישירות לכתובת הדואר האלקטרוני אשר הוזנה בעת הגשת הבקשה וגם לגופים המוסדיים הרלבנטיים. צו קיום צוואה או צו ירושה הם בעלי תוקף משפטי מחייב כמו פסק דין. באמצעות הצו ניתן להביא למימוש הירושה, הן לגבי כספים בבנקים, הן לגבי רישום דירת ירושה והן לגבי נכסים אחרים.


כמה זמן לוקח צו קיום צוואה מה היא צוואה וכיצד היא עובדת?

צוואה היא תהליך בפיקוח בית המשפט לחלוקת נכסיו של נפטר לאחר מותו. כיצד בדיוק עובדת צוואה? בין אם לאדם יש צוואה וצוואת אחרונה בזמן הפטירה ובין אם לאו, כל נכס שאינו עובר ישירות למוטבים חייב לעבור תהליך צוואה. התהליך, בתיאוריה, הוא די פשוט: כדי לערוך צוואה או עיזבון ללא צוואה, בית המשפט לצוואה מקצה נציג, אשר יאסוף ויפרט את נכסי המנוח, ישלם את כל החובות, החשבונות, המיסים והאגרות, ולאחר מכן. לחלק נכסים למוטבים המיועדים לפי חוק צוואה. עורך דין לענייני צוואה נשמר לעתים קרובות כדי לעזור להדריך את הנציג (הנקרא מנהל עזבון או מנהל) בתהליך הצוואה.


כמה זמן לוקח צו קיום צוואה?

עורך דין לענייני ירושות יסביר לכם איך צו קיום צוואה אמור להשפיע עליכם ועל הזכויות שלכם. בשלב הבא, עורך הדין יכין את הבקשה באופן מקצועי עם המסמכים הנלווים לה, המבקש יחתום וחתימתו תאושר באמצעות  עורך הדין, ואז הבקשה תוגש באופן מקוון לרשם הירושה. פרסום הבקשה – רשם הירושה מפרסם את  הבקשה בעיתונות, על מנת שאם יש מתנגדים לקיום הצוואה, הם יוכלו להגיש התנגדות. התנגדות לבקשה, משמע – כמה זמן לוקח צו קיום צוואה? צריך להגיש תוך  שבועיים מהפרסום. הפקדת צוואה – תוך שבוע מעת הגשת הבקשה יש להפקיד את הצוואה אצל רשם הירושות. תגובת האפוטרופוס הכללי – רשם הירושה מעביר את הבקשה לאפוטרופוס הכללי, אשר אמור להגיב לה תוך ארבעים וחמישה ימים מעת הגשת הבקשה.


מה גורסים המתנגדים לצוואה?

גם אם יש לכם עיזבון פשוט יחסית, צוואה עשויה לגזול זמן ומשאבים שלא רק מעכבים את קבלת הנכסים של יקיריכם, אלא יכולים גם לגרום ללחץ רב בחודשים או אפילו שנים שייקחו להסדר עיזבון. לאחר מוות במשפחה, הדבר האחרון שמישהו רוצה לעשות הוא לשבת בפגישות עם עורכי דין והליכים בבית המשפט במשך חודשים ארוכים. וזכרו, כל זה קורה בפומבי שכן הליך הצוואה הוא הליך ציבורי. יתרה מכך, כל ההתנצחויות המשפטיות הללו עולות כסף, מה שחותך בערכו של רכוש צוואה, אפילו עד עשרה אחוזים – מה שאומר שהיקירים שלכם לעולם לא יקבלו אותו.


כמה זמן לוקח צו קיום צוואה במידה וקיימת התנגדות לצוואה?

באשר לשאלה – כמה זמן לוקח צו קיום צוואה? נענה שאם יש התנגדויות או החלטה של האפוטרופוס הכללי להתערב, הבקשה עוברת לבית משפט לענייני משפחה וההליך יארך זמן רב. אם האפוטרופוס הכללי מחליט שלא להתערב ואין התנגדויות, הצו אמור להינתן בסמוך לכך, תלוי בעומס במשרד רשם הירושה.


כמה זמן לוקח צו קיום צוואה?

ישנם לוחות זמנים קשוחים שיש לעבור עד לקבלת צו קיום או צו ירושה. ברם, לעתים תגובת האפוטרופוס הכללי ניתנת לפני ארבעים וחמישה ימים, ולפעמים יש עיכובים מעבר לארבעים וחמישה ימים. מכיוון שכך המענה לשאלה – כמה זמן לוקח קיום הצו? תלוי באיזו לשכת רשם הירושה מוגשת הבקשה ובאיזה מועד. מניסיוננו לפעמים ניתן לקבל צו לפני ארבעים וחמישה ימים ולפעמים לוקח חודשיים שלושה עד לקבלת צו. בכל מקרה היזהרו ממי שמבטיח לכם זמן מסוים, ולא מעלה בפניכם את הסיכונים לעיכובים.


מה כל כך טוב בצוואה?

תהליך הצוואה למעשה פועל בשביל להגן על ירושות קטנות במקרים מסוימים, במיוחד עבור אלה שמתו  ללא צוואה אחרונה. במצבים אלה, יש לפחות תהליך צפוי, שלב אחר שלב, כדי לוודא שהמוטבים הנכונים יורשים את רכושו של המוריש, גם אם זה עשוי שלא להגיע בזמן. בנוסף לכך, אם אין לכם את המשאבים הכספיים כרגע לבצע תכנון עיזבון, ייתכן שהעיזבון שלכם יישא בעלויות הליך הצוואה לאחר פטירתכם עשוי להיות עדיף לנסיבות שלכם. יתרון פוטנציאלי נוסף להליך הצוואה הוא למי שרוצה שחלוקת העיזבון שלהם תהיה ידועה לציבור. צוואות הן רישומים ציבוריים, באופן הזה שכאשר הן מבוצעות לאחר מותו של אדם, המידע הופך לציבורי גם כן.


האם אפשר לזרז את התהליך?

נשאלת השאלה האחרונה להיום – כמה זמן לוקח צו קיום צוואה? האם ואיך אפשר לזרז מתן צו באמצעות הרשם לענייני ירושות? רבים הם האנשים אשר פונים בבקשה לזרז את קבלת הצו. יש זמנים מינימליים שיש לקחת אותם בחשבון בעת הגשת הבקשה למתן צו ירושה או צו קיום צוואה. לפיכך, פעמים רבות חל עיכוב מעבר לזמן הנדרש מסיבות שונות כמו למשל – עיכוב במענה האפוטרופוס הכללי, החלטות על המצאת מסמכים שונים, עיכובים טכניים, וכולי. במקרים אלו יש לפנות בהקדם לעורך דין ירושה שיפעל לקצר את הזמנים ויקדם את זירוז מתן צו ירושה.


לסיכום

עורכי הדין שלנו הם המומחים המשפטיים, אשר מתמחים ביצירת צוואות וניהול צוואות. כדאי להעסיק אותנו מוקדם ככל האפשר בחיים כי אתם אף פעם לא יודעים מה יכול לקרות מחר. ומשום כך חשוב שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו כיוון שרק אנחנו מתמחים בתחום כמה זמן לוקח צו קיום צוואה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: