מתוך רייכמן ושנירר: לשני בני הזוג יש ילדים מנישואים קודמים. איך גורמים לזה לעבוד?

לשני בני הזוג יש ילדים מנישואים קודמים – במהלך תכנית הרדיו "רייכמן ושנירר" העלה עו"ד משפחה רן רייכמן סוגייה משפטית מעניינת – מה עושים אם לשני בני זוג יש ילדים מנישואים קודמים? איך גורמים לזה לעבוד ומה המחוייבויות של שני הצדדים לילדים הלא משותפים?

רייכמן מספר כי יש היום תביעות מסוג חדש בכל הקשור לבני זוג עם ילדים לא משותפים מנישואים קודמים. "אני נתקל בלא מעט תביעות בהם זוגות שמכוננים תא משפחתי חדש, כשלכל אחד מהם יש ילדים מהקשר הקודם, מנסים להשפיע על הסדרי הראייה עם הגרוש/ה ולשנות אותם כדי שהתא המשפחתי החדש יגדל כתא אחד וכל הילדים הלא משותפים יהיו ביחד כל הזמן תחת קורת גג אחת".

"תפקיד ההורה הביולוגי במקרה הזה הוא לדאוג שמערכת היחסים החדשה לא תהווה טראומה נוספת עבור הילד ושבן הזוג החדש ידע להכיל את הילדים הלא משותפים, וכן את מערכת היחסים של הילדים עם הגרוש/ה. לבן הזוג אין סמכות לתבוע הסדרי ראייה חדשים, אלא רק ההורה הביולוגי יכול לעשות זאת".

חשוב לדעת שבני זוג שאינם נשואים אך מנהלים חיים משותפים יכולים לחתום על "הסכם חיים משותפים" שתקף משפטית ומסדיר בין היתר את מערכת היחסים בין הילדים הלא משותפים לבני הזוג של ההורים הביולוגיים שלהם.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: