מדוע הגבר צריך לשלם מזונות במסגרת משמורת משותפת?

מדוע הגבר צריך לשלם מזונות במסגרת משמורת משותפת? – בתקופה האחרונה הולכת ומסתמנת מגמה שרואה את שני ההורים כשווים בזכויותיהם בכל הנוגע לחיי ילדיהם. זאת לאחר תקופה ארוכה שבה נטען כי חוקי המזונות בארץ ישראל מפלים ולא הוגנים כלפי גברים.

child-1141497_1280 עובדה זו גרמה להסדר משמורת משותפת להיות פופולרית במיוחד בשנים האחרונות. מבחינת כספית, חלוקת המזונות בהסדר של משמורת משותפת היא שוויונית יותר בין האב לאם, שכן הילדים מבלים את אותה כמות זמן אצל שניהם.

לאחרונה, חל תקדים משפטי שקובע כי במקרה שבו האם והאב מרוויחים משכורת דומה, או במקרה שבו האם מרוויחה יותר מהאב, לא יחויב האב בדמי מזונות ילדים. החלטה זו גורמת למצב עניינים שטרם נראה בחוק בישראל, בו מתקיימת משמורת משותפת ללא מזונות.

בעוד מקרה של משמורת משותפת, אפשר בית המשפט הפחתה של 25% בתשלום המזונות מצד האב, אם האב נושא באופן ישיר בהוצאות הילדה המשותפת, בחצי מזמן שהותו אתה, או מעבר לכך. 09violence

יש לזכור כי כל מקרה נשקל לפי הנסיבות הייחודיות לו, וכי עדיין שופטים במחוזות שונים עלולים לפסוק תשלום מזונות שונה. בין השיקולים שלוקח בית המשפט במקרים של משמורת משותפת, נמצאים רמת חייהם של הילדים, גובה משכורת ההורים, צורכי הילדים ועוד. רק לאחר שכל הנתונים והנסיבות נלקחו בחשבון, יקבע בית המשפט אם תהיינה הקלה בתשלום דמי המזונות לאב, אם דמי המזונות יישארו באותו גובה שהיו ואם ניתן יהיה לבטל אותם לגמרי.

בסופו של דבר, בית המשפט יבחן את מידת הפחתת דמי המזונות בצורה שקולה, כשהוא מחזיק בראש מעייניו את טובת הילדים.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: