מדוע חשוב לממש צו קיום צוואה בהקדם האפשרי?

קיום צו צוואה

מדוע חשוב לממש צו קיום צוואה בהקדם האפשרי? – צו קיום צוואה נדרש על מנת שניתן יהיה לחלק את רכושו של אדם שנפטר ומטרתו היא להעניק לצוואה תוקף משפטי מחייב, ובמסגרתו נקבעת זהותם של היורשים וחלקם בעיזבון.

למרות שניתן להגיש את הצו באופן פרטי, אנו ממליצים שההליך יתבצע על ידי עורך דין דיני משפחה מנוסה, שיוכל לתת לכם את המענה המקצועי הנדרש בזמן המהיר ביותר.

ישנה חשיבות גדולה לכך שצו קיום צוואה ימומש בהקדם האפשרי וקרוב כמה שניתן למועד הפטירה. זאת מכיוון שחוק הירושה מסדיר, בין היתר, גם את סדר ההורשה. במקרה ובו קורים שינויים לאחר פטירת המוריש (כמו למשל, פטירת יורשים נוספים), זה עלול לסבך ולעכב את רישום הירושה.

יש לתת את הדעת על כך שמימוש מהיר של צו הצוואה נחוץ במקרה בו מעוניינים למכור את דירתו של הנפטר. הרוכש המיועד אינו יכול לקבל משכנתא מהבנק אם הדירה עדיין רשומה על שמו של הנפטר ובהיעדר רישום הזכויות במלואן על שמם של היורשים. גם אם התבצעו התאמות בחוזה המכירה לצורך הבטחת זכויות הצדדים, סביר להניח כי ביצוע התשלומים יתעכב – דבר היכול להיות משמעותי ביותר בעסקה גדולה כמו מכירת דירה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: