תשלומי מדור

מדור - תוספת למזונות ילדים הקבועים
מדור – תוספת למזונות הילדים הקבועים

מהו מדור ומה גובהו בדרך כלל?

כאשר הורים לילדים משותפים מתגרשים, קיימת חובת תשלום מזונות ילדים על האב. המזונות נגזרים מרכיבים שונים, כאשר סכומם הבסיסי שאותו קובע בית המשפט עומד על כ-1,250 ש"ח לחודש. מעבר לתשלום הבסיסי, ישנו רכיב הקרוי 'מדור'.

המדור הוא הסכום שעל אבי הילדים לשלם כדי להבטיח קורת גג מעל ראשו של הילד – כלומר שכירות או משכנתא. עבור הילד הראשון ישולמו 37% מגובה שכר הדירה, עבור שני ילדים ישולמו 40%, עבור שלושה ילדים 50% וכך הלאה. במקרה שבו האישה הגרושה התחתנה והביאה ילדים נוספים לעולם, היא תקבל מדור מהגרוש שלה ומבעלה הנוכחי – כאשר קיימות שיטות שונות לחישוב המדור על ידי בית המשפט.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >> 

כיצד נקבעים תשלומי מדור?

תשלומי מדור גירושין

תשלומי מדור הם סעיף משמעותי בכל הסכם גירושין. כדאי לדעת כי תמורות חברתיות השפיעו גם על הפן הכלכלי במקרי גירושין, ובפרט על תשלומי המדור. יש שתי דרכים לקבוע מה יהיה גובה התשלום: בהסכמה (בין אם מראש ובין אם לאחר הליך גישור), או בעזרת ערכאה שיפוטית (בית דין דתי / בית משפט לענייני משפחה). במשרד עורכי דין רן רייכמן הצטבר ניסיון רב בתחום ספציפי זה, והוא מתורגם לייעוץ מועיל והושטת עזרה בכל אחת הדרכים הנ"ל, בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל מקרה.

כיצד נקבעים תשלומי מדור?

* מגורים – המרכיב המרכזי בתשלומי המדור נועד להבטיח מגורים נאותים לילדים, בדירה שבה חיו לפני הפרידה או בדירה ברמה דומה. המדור כולל את תשלומי שכר הדירה או המשכנתא, ואת ההוצאות השונות (חשמל, מים, ארנונה, ועד, גז וכו').

* מספר הילדים – כשיש ילד אחד, ההורה שאינו משמורן ישלם 30% מתשלום המדור. עבור שני ילדים נדרש תשלום של 40% מהמדור, וכשיש 3 ילדים או יותר – 50%.

* גילאי הילדים – עד גיל 6 תשלומי המדור הם חובה. בין גיל 6 לגיל 15, כך על-פי הפסיקה המקובלת, ההורים חולקים ביניהם את נטל המדור. עבור ילד בעל צרכים מיוחדים בדרך כלל תשלומי המדור יימשכו גם אחרי גיל 15.

* זמני שהות – בעקבות פסיקה תקדימית של בג"צ, תשלומי המדור מושפעים גם מחלוקת זמני השהות בין ההורים. בכל מקרה ההמלצה של המומחים היא זמני שהות שוויוניים ככל האפשר, על-מנת ששני ההורים יוכלו להיות נוכחים באמת בחיי ילדיהם.

* ערכאה שיפוטית – ייתכנו הבדלים בין פסיקת בית דין רבני לבין פסיקת בית משפט לענייני משפחה. כך למשל בתי הדין הרבניים בדרך כלל לא משקללים בהחלטה את כושר ההשתכרות של האם.

פעולה נחושה למען האינטרסים שלכם

תשלומי מדור מציפים התלבטות לא פשוטה עבור כל הורה: מצד אחד המחויבות לילדים ולרווחתם הכלכלית, ומצד שני הצורך לבנות חיים חדשים שמצריכים מן הסתם משאבים רבים. בהתאם, משרד עורכי דין רן רייכמן מטפל בסוגיות אלה באופן רגיש ואחראי, ולא פחות מכך בנחישות רבה לטובת האינטרסים המהותיים של כל לקוח ולקוחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: