מהם מזונות אישה בהליכי גירושין?

מהם מזונות אישה בהליכי גירושין – אישה תהיה זכאית למזונות כל עוד היא חיה עם בעלה ולא לאחר הגירושין ולכן יש לה אינטרס לא למהר לתת גט ולהמשיך וליהנות מהמזונות. מזונות משולמים כל עוד השניים נשואים זה לזו בהתאם לרמת החיים אליה התרגלה על פי הכלל 'עולה עמו ואינה יורדת'.

מתי אישה זכאית למזונותיה?

David Castillo Dominici על מנת לקבל שהאישה תקבל מזונות צריכים להתקיים מספר תנאים:
1. בני הזוג עדיין נשואים זה לזה.
2. עדיין אין חיוב בגט כלפי האישה.
3. האישה אינה עובדת.

עם זאת, לעתים קיימים מקרים שחרף היות האישה עובדת, הבעל חב במזונותיה, על פי הכלל 'עולה עמו ואינה יורדת', דהיינו – הבעל חייב לשמר את רמת החיים אליה הרגיל את האישה. במובחן ממזונות ילדים, אשר להם הילדים זכאים הן בתקופת נישואי ההורים והן לאחר הגירושין, הרי שזכאות האישה למזונות אישה מופסקת עם גירושיה.

חשוב לציין כי ישנם מקרים בהם האישה לא תקבל את מזונתיה כמו אם בגדה, עזבה את הבית, התנהגה בצורה לא מכובדת על פי בית הדין הרבני או סירבה לקיים יחסי מין עם בעלה מסיבות שנוגעות אליה ולא אליו.

מירוץ הסמכויות לקביעת מזונות האישה

קיימת חשיבות קריטית בקביעה מהי הערכאה המוסמכת שתדון במזונות האישה, שכן בהתאם לסעיף 4 לחוק שיפוט בתי דין רבניים, עניין זה מסור לסמכות מקבילה הן של ביהמ"ש והן של ביה"ד. המשמעות – הצד שהקדים במירוץ הסמכויות הוא זה שיבחר איפה הנושא ידון במזונות האישה.

יש לשים לב שלמרות נושא מירוץ הסמכויות, לעתים דווקא לאישה מומלץ להגיש את התביעה בבה"ד הרבני, בעקבות סעד ספציפי שניתן לאישה – צו למדור ספציפי – המונע מהבעל למכור את דירת המגורים. צו זה לא יכול להינתן בביהמ"ש למשפחה והוא נועד להבטיח את מדורה.

מהם מזונות אישה בהליכי גירושין – על מנת לקבל את כל הזכויות המגיעות לאישה ישנה חשיבות רבה להיוועץ עם עורך דין משפחה שיוכל להמליץ לאישה לפתוח את תביעת המזונות בערכאה המתאימה, או לגבר לנקוט הליך משפטי מתאים אשר יחסום, במקרים המתאימים לכך, את זכאות האישה לקבלת מזונות.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: