מה ההבדל בין ילדים יהודים לילדי זוגות מעורבים בתחום המזונות?

מזונות ילדים - עו מה ההבדל בין ילדים יהודים לילדי זוגות מעורבים בתחום המזונות? – במדינת ישראל מתקיימים דיונים רבים בנושא מזונות ילדים להורים גרושים. חשוב לשים לב בהקשר זה, שהדין החל על ילדים יהודים שונה מהדין החל על ילדים מעורבים, שהובאו לעולם על ידי הורים שלפחות אחד מהם אינו יהודי. במקרה שבו הילדים הם צאצאים להורים מעורבים, סכום המזונות ואופן החלוקה בין ההורים ייקבע לפי היחס בין ההכנסות הפנויות שלהם.

במזונות ילדים יהודים לעומת זאת, חלה הפרשנות המסורתית לפיה קיימת חבות אבסולוטית על האב לשאת בצורכי הילדים ההכרחיים עד הגיעם לגיל 15. עם זאת, במיוחד בשנים האחרונות, ישנם שופטים שמבקשים לתת ביטוי ליכולת האם להשתכר ורואים בה כבעלת פוטנציאל השתכרות שאינו קטן מזה של האב. לכן, בלא מעט מהמקרים אנו רואים שבתי המשפט קובעים שגם האם תשתתף במזונות ילדיה, גם אם אלו קטנים מגיל 15. התוצאה היא חוסר אחידות בפסיקות של שופטים שונים (אותם כידוע, לא ניתן לבחור).

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >> 

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: