מה המעמד של כתובה בעת גירושין?

writing-1149962_640 מה המעמד של כתובה בעת גירושין? – בני זוג רבים מגיעים ליום המאושר בחייהם, בו הם עומדים מתחת לחופה ונשבעים אמונים זה לזו, מבלי להבין את המשמעות האמיתית של הכתובה. אומנם אף אחד מבני הזוג אינו מעוניין לעמוד בפני הליך גירושין, אז לעיתים כשזה מגיע, הבעל מוצא את עצמו משלם הון תועפות לגרושתו, רק בגלל שלא ערך את הכתובה ואת הסכום הנקוב בה בכובד ראש.

כאמור, הגרוש אומנם יהיה מחוייב לשאת בסכום הנקוב בכתובה על פי בתי הדין הרבניים, אך ישנם מקרים יוצאי דופן בהם מעמד הכתובה אינו תקף מבחינה חוקית והלכתית, למשל: במקרים בהם ישתכנע בית הדין הרבני כי האישה קיימה יחסים עם גבר אחר שאינו בעלה, או במצבים בהם מתברר אחרי הנישואין כי האישה הסתירה מבעלה בעיה רפואית פיזית או נפשית חמורה שמפריעה לה בתפקוד היומיומי.

ככלל, כדאי ואף רצוי להתייעץ עם עו"ד גירושין שיבדוק את הכתובה החתומה, וילווה את הזוג בכל הליך הגירושין. חשוב לדעת כי הסכום הנקוב בכתובה הינו סכום מחייב בעל תוקף משפטי וכדאי לכתוב סכום, שברגע האמת, יוכל הבעל גם לעמוד בו.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >>

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: